دروس پایه هشتم | آموزش روش مطالعه

دروس پایه هشتم

در این مقاله از دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا سعی داریم تا با تفاوت هایی که در پایه هشتم نسبت به دوره ابتدایی به وجود میاد آشنا بشیم و همچنین به دروس پایه هشتم و بهترین روش مطالعه دروس پایه هشتم متوسطه اول بپردازیم. در نهایت بهترین کتاب های کمک درسی پایه هشتم و آزمون های آزمایشی پایه هشتم را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید و اگه سوالی داشتید در قسمت نظرات انتهای مقاله مطرح کنید.

فهرست مقاله:

  • پایه هشتم و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

  • روش مطالعه دروس پایه هشتم | آموزش قرآن

  • روش مطالعه دروس پایه هشتم | فارسی

  • روش مطالعه دروس پایه هشتم | عربی

  • روش مطالعه انگلیسی پایه هشتم

  • روش مطالعه ریاضی هشتم

  • روش مطالعه علوم هشتم

  • روش مطالعه پایه هشتم | مطالعات اجتماعی

  • روش مطالعه پایه هشتم | فرهنگ و هنر

  • روش مطالعه پایه هشتم | تفکر و سبک زندگی

  • روش مطالعه پایه هشتم | کار و فناوری

  • بهترین منابع پایه هشتم

  • کتاب کمک آموزشی ریاضی هشتم

  • کتاب کمک آموزشی علوم هشتم

  • کتاب کمک درسی فارسی هشتم

  • کتاب کمک آموزشی زبان هشتم

  • کتاب کمک آموزشی عربی هشتم

  • کتاب کمک آموزشی عربی هشتم

  • آزمون های آزمایشی پایه هشتم


پایه هشتم و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

پایه هشتم، دومین پایه دوره متوسطه اول است. دانش آموزان در سال هفتم به تفاوت های میان این دوره با دوره ابتدایی پی بردند. تفاوت هایی نظیر تنوع دبیران، تنوع کتاب های درسی و جایگزینی ارزشیابی توصیفی با نمره را درک کردند. نکته قابل توجه این است که همه نمرات در سه مقطع متوسطه اول، در انتخاب رشته پایه نهم تاثیر خواهند داشت؛ پس دانش آموزانی که به خاطر تغییرات به وجود آمده در تغییردوره تحصیلیشون به خوبی نتوانستند در پایه هفتم عمل کنند و افت تحصیلی داشتند حتما به دنبال تلاش بیشتر، سازگاری با تغییرات به وجود آمده در روند تحصیلیشون و گرفتن نمرات بهتری در پایه هشتم باشند.

نکته ای که خانواده ها باید بدانند و دارای اهمیت است؛ در این سننین دانش آموزان از دوران کودکی دور و به دوره نوجوانی نزدیک می شوند. این دوران تغییرات روحی، جسمی، ارتباطی را برای دانش آموز به همراه دارد و همچنین ممکن است باعث افت تحصیلی دانش آموز، فاصله گرفتن از بزرگسالان‌ و... شود. که اغلب اوقات با مراجعه به مشاور تحصیلی، چالش ها و مشکلات بسیار کمتر می شود.

کتاب های پایه هشتم به لحاظ عنوان و تعداد تغییری با پایه هفتم نداشته اند، فقط در این پایه کتابِ تکمیلی تفکر و سبک زندگی مخصوص دانش آموزان پسر نگاشته شده است که در پایه هفتم این کتاب مخصوص دانش آموزان دختر نگاشته شده بود. در ادامه با روش مطالعه دروس پایه هشتم و بارم بندی هردرس برای امتحانات نوبت اول و نوبت دوم آشنا خواهید شد.

روش مطالعه دروس پایه هشتم | آموزش قرآن

در این کتاب اوّلین بخش هر درس، شامل متن قرآن کریم و قرائت آیات است. در این بخش می بایست با تمرین قرائت آیات، توانایی و مهارت قرائت قران در شما بیشتر شود تا بتوانید قران را صحیح، روان و زیباتر بخوانید. در بخش دیگر کتاب با معنا و درک صحیح آیات آشنا می شوید  این کتاب 128 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

فهرست کتاب قرآن هشتم

امتحان قرآن درتمامی نوبت های امتحانی، به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود و بارم بندی آن به شرح زیر می باشد:

بارم بندی قرآن پایه هشتم

بارم بندی قرآن پایه هشتم

روش مطالعه دروس پایه هشتم | پیام های آسمانی

در این درس با موضوعاتی از قبیل نزدیکی با خدا، چگونگی کمک گرفتن از خدا، احکام دین و نماز و... آشنا می شوید. بهتر است قبل از هر جلسه تدریس پیش خوانی داشته باشید و به صحبت های معلم خود به خوبی گوش دهید. مطالعه این کتاب باید به صورت مفهومی باشید و به هیچ عنوان نباید درس ها را حفظ کنید. این کتاب 128 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

کتاب آسمانی پایه هشتم

بارم بندی امتحانی این درس، در تمامی نوبت های امتحانی در عکس زیر آمده است:

کتاب آسمانی پایه هشتم

ضمیمه پیام های آسمانی (اهل سنت): این کتاب جایگزین فصل سوم و چهارم کتاب پیام های آسمانی ، مخصوص دانش آموزان اهل سنت است. تعداد صفحات این کتاب 20 صفحه است و فهرست آن در عکس زیر آمده است.

کتاب آسمانی پایه هشتم

تعلیمات ادیان الهی و اخلاق( اقلیت های دینی): این کتاب جایگزین کتاب پیام های آسمانی برای دانش آموزانی با دین های زرتشتی، کلیمی، مسیحی و... می باشد. این کتاب دارای 52 صفحه است و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

کتاب آسمانی پایه هشتم

روش مطالعه دروس پایه هشتم | فارسی

برای مطالعه این درس لازم است ابتدا معنی لغات درس را یاد بگیرید، بعد از آن به سراغ معنی بیت ها بروید و سپس دانش های زبانی درس را بخوانید. برای یادگیری بهتر دانش های زبانی هر درس نیاز به حل سوال در این بخش می باشد. این کتاب 151 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس های زیر آمده است.

کتاب فارسی هشتم

امتحان این درس درتمامی نوبت های امتحانی به دو صورت شفاهی و کتبی است. 10 نمره برای امتحان شفاهی که شامل روخوانی و فعالیت دانش آموز درکلاس درس می باشد و 10 نمره دیگر به صورت کتبی است که در زیر شرح داده شده است:

 کتاب فارسی هشتم

نگارش : این کتاب 104 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

نگارش هشتم

امتحان پایانی نگارش در غالب یک انشا با رعایت اصول زیر است:

نگارش هشتم

فارسی و نگارش (ویژه مدارس استعداد های درخشان): این کتاب جایگزین کتاب های فارسی و نگارش، مخصوص دانش آموزان استعداد های درخشان است. این کتاب 174 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

فارسی و نگارش مدارس استعداد های درخشان

فارسی و نگارش مدارس استعداد های درخشان

روش مطالعه دروس پایه هشتم | عربی

درس عربی از دو بخش قواعد و ترجمه تشکیل شده است. در روش مطالعه عربی ابتدا لغات هر درس را یاد بگیرید؛ معنای لغات را از فارسی به عربی و از عربی به فارسی به طور کامل مسلط شوید. برای تسلط کامل نیاز به مرور و تمرین و تکرار می باشد. سپس شروع به مطالعه و ترجمه‌ متن درس کنید.
قواعد عربی به هم پیوسته و زنجیروار است در نتیجه دقت و توجه کافی در یادگیری قواعد درس عربی داشته باشید. برای تسلط قواعد نیاز به حل سوالات متنوع می باشد. این کتاب 120 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

عربی پایه هشتم

امتحان این درس درتمامی نوبت های امتحانی به دو صورت شفاهی و کتبی است. 5 نمره برای امتحان شفاهی و 15 نمره برای امتحان کتبی می باشد و به شرح زیر است:

نوبت اول درس یک تا پنجم: 4 نمره

عربی پایه هشتم

نوبت دوم درس 6 تا 10: یازده نمره

عربی پایه هشتم

عربی پایه هشتم

روش مطالعه انگلیسی پایه هشتم

آموختن لغات، اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش از یادگیری زبان انگلیسی است که نیاز به مرور و تمرین و تکرار دارد. در روش مطالعه زبان برای یادگیری بهتر معانی لغات، مطالعه کلمات همراه با تصاویرشان بسیار کمک‌کننده خواهد بود. سعی کنید در هنگام یادگیری معانی لغات به طرز نوشتن آن کلمات هم دقت کنید. این کتاب 76 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس های زیر آمده است.

زبان پایه هشتم

زبان پایه هشتم

کتاب کار زبان انگلیسی نیز 96 صفحه دارد و تمارین زبان انگلیسی در این کتاب آمده است. بارم بندی نوبت های امتحانی این درس به شرح زیر می باشد:

زبان پایه هشتم

روش مطالعه ریاضی هشتم

در روش مطالعه ریاضی و برای یادگیری بهتر ریاضی هشتم نیاز به دقت و توجه کامل هنگام آموزش می باشد و نیاز به تمرین و حل سوال دارد. این کتاب 151 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

ریاضی هشتم

ریاضی هشتم

بارم بندی ریاضی هشتم در تمامی نوبت های امتحانی به شرح زیر می باشد:

ریاضی هشتم

روش مطالعه ریاضی هشتم ویژه مدارس استعداد های درخشان : این کتاب، در تکمیل کتاب ریاضی هشتم ویژه دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان آمده است. این کتاب 149 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

ریاضی هشتم

ریاضی هشتم

روش مطالعه علوم هشتم

در درس علوم هشتم بهتر است قبل از هر جلسه تدریس پیش خوانی داشته باشید و در کلاس به صحبت های معلم خود بادقت گوش دهید. برای مطالعه علوم هشتم یادتان باشد که مهم ترین مرجع کتاب درسی است. شما باید تمام مطالب کتاب را که شامل متن درس ، فکر کنید ها و آزمایش کنیدها است را با دقت مطالعه کنید و حل نمونه سوال دراین درس بسیار کمک کننده می باشد. این کتاب 145 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

علوم هشتم

بارم بندی علوم هشتم در تمامی نوبت های امتحانات به شرح زیر می باشد:

علوم هشتم

روش مطالعه علوم هشتم ویژه مدارس استعداد های درخشان : این کتاب، در تکمیل کتاب علوم ویژه دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان آمده است. این کتاب 133 صفحه دارد.

علوم هشتم

روش مطالعه پایه هشتم | مطالعات اجتماعی

این کتاب 190 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

مطالعات اجتماعی هشتم

بارم بندی این درس به شرح زیر می باشد:

مطالعات اجتماعی هشتم

روش مطالعه پایه هشتم | فرهنگ و هنر

کتاب فرهنگ و هنر هشتم 136 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

فرهنگ و هنر هشتم

روش مطالعه پایه هشتم | تفکر و سبک زندگی

این کتاب 206 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

سبک زندگی هشتم

تفکر و سبک زندگی (پسران) : این کتاب، در تکمیل کتاب تفکر و سبک زندگی ویژه دانش آموزان پسر آمده است. این کتاب 24 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.
بارم بندی این کتاب به شرح زیر می باشد: 5 نمره مشارکت در کلاس درس/5 نمره فعالیت های نوشتاری و کار در منزل/ 5 نمره کار عملی پژوهشی در طول سال تحصیلی/ 5نمره آزمون کتبی از مفاهیمسبک زندگی هشتم

روش مطالعه پایه هشتم | کار و فناوری

کار و فناوری: این کتاب 142 صفحه دارد و فهرست آن به طور کامل در عکس زیر آمده است.

کار و فناوری هشتم

بهترین منابع پایه هشتم

به طور کلی برای تمرین، درک مطلب مباحث و کسب آمادگی کافی برا امتحانات، کتاب های درسی به تنهایی کافی نیستند؛ بنابراین دانش آموزدر کنار بیشتر دروس به کتاب های کمک آموزشی هشتم نیاز دارد. برای استفاده درست از کتاب های کمک درسی هشتم دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • قبل از مطالعه کتاب کمک درسی،به کتاب درسی خود تسلط کامل داشته باشید.

  • در طول سال تنها از یک کتاب کمک درسی استفاده کنید و توجه داشته باشید که کتاب کمک آموزشی پایین تر و یا بالاتر از سطح درسی خودتان نباشد؛ زیرا در هر دو صورت به لحاظ درسی ضربه میخورید.

در ادامه می توانید با کتاب های کمک آموزشی پایه هشتم با سطح های مختلف آشنا شوید.

کتاب کمک آموزشی ریاضی هشتم

کتاب کاپوچینو انتشارات گاج: این کتاب داری درسنامه مختصر و کاربردی است، به همراه سوال های چهار‌گزینه‌ای، جای خالی، درست یا نادرست، انتخاب کنید، پرسش‌های مفهومی، تکمیل جدول و سؤالات تشریحی است. این کتاب پاسخ نامه ندارد و سوالات از آسان به دشوار تفکیک شده اند. این کتاب برای تمرین در مدرسه و خانه مناسب است.

 کمک درسی ریاضی هشتم

سیرتا پیاز انتشارات گاج: این کتاب دارای درسنامه ای است که از مطالب ساده کتاب درسی شروع به توضیح دادن می کند و کم کم شمارا با مفاهیم پیچیده تر آشنا می کند. بسیار درسنامه ی کاملی دارد. این کتاب دارای سوالات تشریحی و تستی است. این کتاب مناسب دانش آموزان متوسط می باشد.

کمک درسی ریاضی هشتم

کتاب تیزهوشان خیلی سبز: درسنامه این کتاب با دید آماده سازی دانش آموز برای آزمون های تیزهوشان نوشته شده است و بر اساس این هدف، به جای عمق دادن به مطالب پایه ای، این مطالب را تنها به صورت ذکر نکات مهم بیان کرده است، که بیشتر جنبه یادآوری دارد و بیشتر توجه خود را متمرکز مسائل پیشرفته و نکته های بالاتر از سطح کتاب درسی کرده است. درسنامه این کتاب دارای مثال های زیادی است و تست های زیادی برای تمرین دانش آموز در این کتاب وجود دارد. این کتاب دو جلدی می باشد؛ جلد اول، درسنامه به همراه سوالات تستی است و جلد دوم، پاسخ سوالات با توضیحات کامل می باشد.

کمک درسی ریاضی هشتم کمک درسی ریاضی هشتم

کتاب مرشد انتشارات مبتکران: این کتاب فاقد درسنامه می باشد و تنها ویژه دانش آموزان مدارس ممتاز و تیزهوشان می باشد. این کتاب داری ۲ جلد می باشد؛ جلد اول 2100 پرسش چهار گزینه ای موجود است و جلد دوم پاسخ نامه این سوالات است که به ۳۰۰ نکته مهم اشاره شده است.

کمک درسی ریاضی هشتمکمک درسی ریاضی هشتم

کتاب کمک آموزشی علوم هشتم

کتاب کاپوچینو انتشارات گاج: این کتاب کمک آموزشی داری درسنامه مختصر و کاربردی است، به همراه انواع سوال های چهار‌گزینه‌ای، جای خالی، درست یا نادرست، انتخاب کنید، پرسش‌های مفهومی، تکمیل جدول و سؤالات تشریحی است. این کتاب پاسخ نامه ندارد و سوالات از آسان به دشوار تفکیک شده اند. این کتاب برای تمرین در مدرسه و خانه مناسب است.

کمک درسی علوم هشتم

کتاب سیرتاپیاز انتشارات گاج: این کتاب دارای درسنامه ای کامل است و سوالات تشریحی برای آمادگی در امتحانات ودرک بیشتر مفاهیم می باشد و سوالات تستی برای آمادگی برای آزمون های مختلف است.

 کمک درسی علوم هشتم

کتاب مرشد انتشارات مبتکران: این کتاب فاقد درسنامه می باشد و تنها ویژه دانش آموزان مدارس ممتاز و تیزهوشان می باشد. این کتاب داری پرسش های چهار گزینه ای است و پاسخ نامه این سوالات به همراه نکات مهم آمده است.

کمک درسی علوم هشتم

کتاب کمک درسی فارسی هشتم

کتاب طالب تبار انتشارات مبتکران: یکی از کامل ترین کتاب های کمک درسی فارسی دوره متوسطه اول است. شامل معنی و شرح تمام شعر ها و نثر ها و لغات وپیام های هر درشس است و تمام نکته های زبانی ادبی را درس به درس بررسی کرده است. این کتاب داری پرسش های چهار گزینه ای درس به درس نیز می باشد و پاسخ تشریحی دارد.

کمک درسی فارسی هشتم

کتاب مرشد مبتکران: این کتاب فاقد درسنامه می باشد و تنها ویژه دانش آموزان مدارس ممتاز و تیزهوشان می باشد. این کتاب داری پرسش های چهار گزینه ای است و پاسخ نامه این سوالات به همراه نکات مهم آمده است.

کمک درسی فارسی هشتم

کتاب کمک آموزشی زبان هشتم

زبان انگلیسی مبتکران: این کتاب درسنامه دارد ودارای تمرین های متنوع و بسیار خوبی است. این کتاب برای دانش آموزان پاسخ نامه ای ندارد.

کمک درسی زبان هشتم

کتاب کمک آموزشی عربی هشتم

کتاب ماجرای منو درسام انتشارات خیلی سبز: این کتاب دارای درسنامه ای کامل است و سوالات تشریحی و تستی دارد.

کمک درسی عربی هشتم

کتاب رشادت از انتشارات مبتکران: این کتاب دارای خلاصه مباحث و نکته های مهم است و برای هر مبحث تمرینات تشریحی و تستی قرار داده اند.برای شرکت در آزمون ها کتاب خوبی است.

کمک درسی عربی هشتم

کتاب کمک آموزشی عربی هشتم

کتاب ماجرای منو درسام انتشارات خیلی سبز: این کتاب درسنامه های خلاصه و مفید دارد و نمونه سوالات امتحانی شامل سوالات تشریحی، تستی، وصل کردنی، جای خالی و ... دارد.

کمک درسی اجتماعی هشتم

کتاب رشادت از انتشارات مبتکران: این کتاب برای دانش آموزان تیزهوش است و دارای درسنامه و پرسش های ۴ گزینه ای است.

کمک درسی اجتماعی هشتم

آزمون های آزمایشی پایه هشتم

آزمون قلم چی: از معروف ترین آزمون های آزمایشی که برگزار می شود، آزمون قلم چی است.این آزمون به صورت تستی و هر دو هفته یکبار برگزار می شود. دانش آموزان در کنار دفترچه آزمون اصلیشان یک دفترچه آزمون تیزهوشان در اختیار دارند. این دفترچه شامل درس های ریاضی، فارسی وعلوم است. پاسخ گویی به این سوالات الزامی نیست و در صورت پاسخ گویی، در قسمتی مجزا تراز و رتبه شما در بخش تیزهوشان آورده می شود. توصیه می شود کسانی که به این قسمت از آزمون پاسخ نمی دهند، در منزل این سوالات حل کنند و یاد بگیرند.

آزمون واله: این موسسه در دو بخش برای دانش آموزان متوسطه اول آزمون برگزار می کند.

1) آزمون های آدم برفی: این آزمون برای عموم دانش اموزان می باشد و به صورت تستی است.

2) آزمون های دلفین: این آزمون ویژه دانش آموزان تیزهوشان و مدارس برتر طراحی شده است.

سخن پایانی:

ممنونم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید در این مقاله به بررسی دروس پایه هشتم دبستان و تحلیل دروس پایه هشتم ابتدایی پرداختیم، امیدوار هستیم این مطالب برای شما مفید بوده و با آموزش روش مطالعه دروس پایه هشتم ابتدایی آشنا شده باشید، شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند ما را به دوستان خود معرفی کنید. 

سوالات متداول:

  • چگونه دروس پایه هشتم ابتدایی را مطالعه کنیم

  • تحلیل دروس پایه هشتم دبستان

  • فهرست دروس پایه هشتم ابتدایی



برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظرات کاربران
سایه

مهم ترین درس توی پایه هشتم چیه؟و مجموعه کتاب های شب امتحان کاربردی هستن؟

0 0

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر تمامی درس ها با توجه به اینکه شما هنوز با هدایت تحصیلی رشته ی مورد نظرتون رو انتخاب نکردین دروسی مانند فارسی و هدیه های اسمانی و عربی شمارو با درس های رشته انسانی اشنا میکنند - درس ریاضی و علوم هم لازمه ی رشته های نظری دیگر هستند. و کتاب های شب امتحان با داشتن نمونه سوالات تشریحی به امتحان دادن شما کمک میکند و کاربرد مطالب رو در سوالات متوجه میشید

2 0

درسا

چقدر توضیحات جامع بودن ممنون

8 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.