بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳ ریاضی و تجربی درس ریاضی، فیزیک و شیمی

بهترین منابع کنکور 1402

منابع معرفی شده در این مقاله مطابق آخرین  اطلاعات روز آزمون و پرورش ایران تهیه شده اند و برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ ریاضی و تجربی قابل استفاده می باشند.

اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از دانش آموزان سال آخر یا پشت کنکوری، به دنبال «بهترین کتاب های تست کنکور ۱۴۰۳» می گردید و مقاله ای با محوریت تحلیل بهترین منابع کنکور می خواهید، این مقاله برای شما نوشته است.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، یکی از عوامل بسیار مهم موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری می باشد که باید به درستی و با نظر مشاور تحصیلی خوب و دبیران متخصص انتخاب شود. کتاب های تست کنکور ۱۴۰۳ معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر مشاور ارشد موسسه آموزشی بارسا، معین فلاح می باشند. لازم به ذکر است که این کتب، هم منابع کنکور ریاضی را شامل می شوند و هم منابع کنکور تجربی.


بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۳

درس ریاضی جزو دروسی است که قسمت اصلی یادگیری آن سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام می شود. بنابراین لازم است در کلاس درس ریاضی حضور فعال و آگاه داشته باشید. اما تهیه یک کتاب تست خوب برای یادگیری بهتر، حل تمرین بیشتر و تست زنی نیز می تواند یکی از مهمترین علل موفقیت شما در کنکور باشد.

برای پیشنهاد بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی، ما دانش آموزان را به ۳ گروه تقسیم می کنیم:

  • دانش آموزانی که پایه ریاضی خوبی ندارند
  • دانش آموزانی که تشریحی را خوب بلدند؛ اما تست زیادی نزده اند
  • دانش آموزانی که در هر سال در کنار تشریحی خواندن، روی مفاهیم و تست های هر پایه کار کرده اند

اولین کتاب تست برای دسته اول باید یک آموزش گام به گام باشد که آموزش را از صفر شروع کرده باشد. چون دیدن تست های ساده نکته دار برای این دسته مهم است تا مطالب کلیدی را برایشان جا بیندازد و با گفتن نکات سخت و پراکنده، دانش آموز را دچار ترس نکند. در اینجا دوتا از کتاب های انتشارات گاج را توصیه می کنیم.

  • آی کیو گاج (جلد درسنامه)
  • جامع میکرو نقره ای

و اگر می خواهید در کنار تست، سوالات تشریحی خوب هم حل کنید که برای امتحان نهایی آمادگی داشته باشید، منابع زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • سیر تا پیاز گاج
  • آموزش شگفت انگیز خیلی سبز

این کتاب ها علاوه بر تست های کنکور و سوالات تالیفی، سوالات تشریحی را هم پوشش داده اند.

برای دانش آموزان دسته دوم که دید خوبی نسبت به مطالب و مفاهیم دارند، وقت این است که با زدن تست های فراوان روی نکات تسلط پیدا کنند. برای این گروه منابع زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • کتاب جامع ریاضیات تجربی خیلی سبز
  • کتاب جامع ریاضیات مهر و ماه

بهترین دبیرستان دخترانه تهران کجاست؟

تحلیل کتاب جامع ریاضیات تجربی خیلی سبز

این کتاب مجموع دو کتاب ریاضیات پایه و دوازدهم خیلی سبز هست و در دو جلد به چاپ رسیده که رویکردی کاملا تستی و همسو با کتاب درسی دارد و برای موفقیت در آزمون های آزمایشی و کنکور تالیف شده است. در این کتاب مطالب درسی کتاب های دهم و یازدهم و دوازدهم که به شکل پراکنده وجود داشتند، جمع آوری شده است. یعنی تمامی مطالب تابع در یک فصل تعریف شده است و لحن کتاب، بر خلاف سایر کتب خیلی سبز، رسمی است و به صورت ساده و روان به بیان مطالب درسی پرداخته شده است.

جلد اول شامل درسنامه و 3406 عدد تست هست و در جلد دوم، به تست ها به صورت تشریحی پاسخ داده شده است. در جلد اول، هر فصل به چند درس تقسیم شده است که درسنامه های آن ها حجم کمی دارند و اکثرا حاوی چند مثال تشریحی برای درک بیشتر موضوع هستند. در ادامه تست های مرتبط با آن مطلب با ترتیب ساده به سخت برای شما تهیه شده است تا بتوانید با اعتماد به نفس مناسبی، به سراغ سوالات بروید و روی درس مسلط شوید. در ضمن درسنامه این کتاب غالبا به شکل نکته و تست می باشد که تجربه مولفین از کنکور و تست ها هم در میان این نکته ها در اختیار شما قرار گرفته است.

در جلد دوم هم که شامل پاسخ های تشریحی است، حل تمامی سوالات و مراحل آن ها به صورت کامل نوشته شده است. به نحوی که انگار مولف با دانش آموز صحبت می کند و صرفا روابط نوشته نشده اند. در بعضی از سوالات هم، روش سریع تر یا روش دومی برای شما تهیه شده است تا به مهارت حل مسئله شما کمک کند. در بعضی از سوالات مهم، به مرور نکات درسنامه پرداخته شده و این کتاب، یکی از بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ برای دانش آموزان تازه کار به حساب می آید.

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳

مقایسه درسنامه خیلی سبز و مهر و ماه

هر دو کتاب به تفصیل درس ها را با مثال آموزش داده اند؛ ولی مطالب از صفر گفته نشده و باید پایه خوبی داشته باشید تا بتوانید از درسنامه ها نتیجه مطلوبی بگیرید. به طور کلی خیلی سبز مطالب را بیشتر توضیح داده. در حالی که مهر و ماه اصلا به برخی موضوعات ریز و ساده اشاره ای نکرده و پیش فرض را روی بلد بودن مطلب توسط دانش آموز گذاشته است.

نقطه قوتی که مهر و ماه دارد، وجود چکیده مطالب به سبک نموداری است که برای مرور دروس کنکور خیلی کمک کننده است.

مقایسه تست های خیلی سبز و مهر و ماه

تست های مهر و ماه در سطح متوسط به بالا دسته بندی می شوند و تست ها در ۳ سطح آموزش، تسلط و تثبیت قرار گرفته اند. این روش تست زنی نظم خوبی به ذهن شما می دهد. در آخر هر فصل هم با تست های آزمونی کار به پایان می رسد. در طرف مقابل، تست های  خیلی سبز متوسط رو به پایین هستند و خیلی سوالات فضایی در کتاب دیده نمی شود. تست ها به صورت موضوعی طبقه بندی شده اند و یک سری سوال هم به عنوان سوالات سطح بالاتر نشان دار شده اند که چالشی تر هستند. در انتهای فصل هم آزمونی طراحی نشده است.

مقایسه پاسخنامه خیلی سبز و مهر و ماه

خیلی سبز در پاسخنامه قوی تر عمل کرده و گاهی برای یک تست ۳تا راه حل ارائه کرده و هر دو باکس های نکته و روش های سریع برای حل سوال دارند.

اما به دسته سوم دانش آموزان که برای تضمین درصد بالای ۵۰ تلاش می کنند، کتاب های تست زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • کتاب نردبام جامع خیلی سبز
  • کتاب آی کیو جامع گاج

تحلیل کتاب نردبام جامع خیلی سبز

نردبام خیلی سبز به طور کلی کتابی با حجم مناسب و کاملا معقول است و منبع خوبی برای درس ریاضی کنکور تجربی به شمار می رود. یکی از مهم ترین ویژگی های این کتاب درسنامه های خلاصه و تنوع زیاد تست های این کتاب است. همچنین تک جلدی بودن این کتاب از نظر مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، می تواند دیگر ویژگی آن باشد. لازم به ذکر است که درس نامه های کتاب به دلیل خلاصه بودن و تعداد کم مثال های تشریحی، به تنهایی نمی تواند بهترین منبع شما برای یادگیری باشد؛ ولی این کتاب به دلیل تنوع تستی بالایی که دارد، می تواند برای شما منبع تستی مطمئنی باشد. در واقع اگر خواننده قبل از این کتاب، کتاب مفصل تری را مطالعه کرده باشد یا از معلم خود درس را به درستی آموخته باشد، می تواند از درسنامه این کتاب برای مرور مطالب استفاده کند.

مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

این کتاب با 848 صفحه، دارای 2440 عدد تست است که رویکردی کاملا کنکوری دارد و می توان به عنوان یک کتاب مکمل از آن استفاده کرد. این کتاب در 18 فصل تعریف شده که حاوی مطالب هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم است. هر فصل دارای چند درسنامه می باشد و در پایان همه فصل ها پاسخنامه کلیدی و تشریحی قرار گرفته است. در مطالب درسنامه ها، گاهی مطالب بیرون از چارچوب کتاب درسی نیز وجود دارد که برای کنکور مورد استفاده قرار نمی گیرد. همچنین همه تست های کتاب سخت و نیازمند مهارت بالا نیستند. در واقع دانش آموزانی که بعد از زدن تست های منبع اول، دنبال منبع مکملی می گردند شاید بسیاری از تست های این کتاب را بدون استفاده بگذارند. چون در همه موضوعات تست های اولیه بسیار ساده اند و برای گرم کردن ذهن شما طراحی شده اند.

کتاب تست نردبام خیلی سبز

تحلیل کتاب آی کیو گاج

این کتاب در دو جلد تهیه شده است که جلد اول آن دارای مطالب ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم رشته تجربی می باشد. در این کتاب تست کنکور چینش به صورتی است که تمامی مطالب در قالب مبحث به مبحث و گام به گام آمده است که شامل 2700 تست جامع و دشوار به صورت تالیفی و همچنین تست های سراسری برای تسلط بیشتر دانش آموزان است. لازم به ذکر است این کتاب دارای پاسخ نامه تشریحی برای تمامی تست ها می باشد. دانش آموزان می توانند با تهیه جلد دوم این کتاب به تمامی درس نامه ها و نکات آموزشی مباحث ذکر شده دسترسی داشته باشند. در جلد دوم این کتاب که شامل پاسخنامه می باشد، تمامی تست ها به صورت تشریحی پاسخ داده شده اند و برای برخی از سوالات، راه حل های متفاوت دیگری نیز در نظر گرفته شده تا به رشد ذهنی دانش آموزان برای یادگیری این درس، کمک شود. این عامل آخر، شاید مهم ترین عاملی باشد که کتاب IQ گاج را به یکی از بهترین کتاب های تست کنکور تجربی تبدیل می کند.

کتاب تست ریاضی iq گاج

مقایسه درسنامه نردبام و آی کیو

آی کیو دو جلدی است و یک جلد را به درسنامه اختصاص داده است و در جلد بانک تست به خلاصه ای از درس که شامل نکته ها و فرمول های مهم می شود، اشاره کرده است. در طرف مقابل نردبام خیلی سبز تک جلدی است و درسنامه قوی و خوبی دارد که در درسنامه اش حتی تیپ بندی هم دیده می شود که برای هر تیپ ۲ الی ۳ مثال حل شده است. بنابراین اگر درسنامه خیلی کاملی نیاز ندارید ولی می خواهید این درسنامه چیزی بیش از خلاصه مطالب باشد، درسنامه نردبام می تواند برای شما خیلی مفید و موثر باشد.

مقایسه تست های نردبام و آی کیو

هر دو کتاب به صورت موضوعی تیپ بندی شده اند. نردبام خیلی فرصت جا افتادن یک مطلب در تست هایش را ایجاد نکرده و از یک ایده تست های زیادی طرح نکرده و هر یک یا دو تست، ایده سوال عوض می شود. همچنین بعضی تست ها به طور اغراق آمیزی دشوار هستند و باید روی آن ها خیلی وقت بگذارید. اما آی کیو از یک ایده تست های بیشتری برای تمرین قرار داده و تست های آن ترکیبی تر هستند. در آی کیو، برعکس نردبام، تست های خیلی سخت کمتر دیده می شود. بنابراین تا حدی می توان گفت سطح تست های آی کیو مقداری از نردبام پایین تر است و کمتر از چارچوب خارج شده و نویسنده سعی داشته با ترکیبی کردن تست ها سوالات دشواری طرح کند. اما نردبام اکثرا با نکات و ترفندها سعی در دشوار کردن تست ها داشته است.

به طور کلی در هر دو منبع، تست های ترکیبی و تست هایی با ترفند دیده می شود. ولی اغلب تست های آی کیو ترکیبی هستند و اغلب تست های نردبام ترفند دار و نکته دار.

مقایسه پاسخنامه نردبام و آی کیو

هر دو کتاب در پاسخنامه هم تکنیک های سرعتی دارند و هم از باکس های نکته دار استفاده کرده اند.

معرفی کتاب های آزمونی

در نهایت هر ۳ دسته از دانش آموزان به مرحله ای می رسند که باید دانسته هایشان را جمع بندی کنند و در قالب آزمون خود را بسنجند. بنابراین در ادامه تحلیل بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی به معرفی کتاب های آزمونی می پردازیم. در انتخاب کتاب های آزمونی بهتر است انتشاراتی که انتخاب می کنید با کتابی که در طول سال داشتید متفاوت باشد تا با سبک های مختلف آشنا شوید. مثلا اگر منبع اصلی شما مهر و ماه بوده، بهتر است منبع آزمونی شما خیلی سبز باشد. بهترین کتاب های تست آزمونی شامل موارد زیر است:

  • موج آزمون نشر الگو
  • فصل آزمون خیلی سبز
  • کنکوریوم ریاضی مهر و ماه

اگر وقت شما خیلی کم است، توصیه می کنیم سراغ موج آزمون نروید. چون تست های این کتاب زیاد است و باید زمان زیادی را صرف این تست ها کنید. همچنین اکثر تست ها دشوار هستند. فصل آزمون و کنکوریوم کم حجم تر هستند و سطح سوالات متوسط و ساده را نیز پوشش می دهند.

اگر خیلی اهل خلاصه نویسی برای کنکور و نوشتن فرمول های ریاضی نیستید، می توانید از فرمول نامه مهر و ماه استفاده کنید. این کتاب فرمول های مختلف و کاربردهایشان را برای هر ۳ سال گفته که برای مرور کمک کننده است.

بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی ۱۴۰۳

  •  سطح معمولی بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی 

1- کتاب حسابان جامع خیلی سبز: یکی از بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کتاب حسابان جامع خیلی سبز است. قالب کلی کتاب این گونه است که هر فصل شامل چند درس است که نام آنها بسیار شبیه به عناوین درس های کتاب درسی است. پاسخ تشریحی تست ها نیز در جلد دوم کتاب قرار گرفته اند. جلد اول دارای حجم 466 صفحه و جلد دوم 397 صفحه است. کتاب در مجموع دارای 2676 تا تست است. بعد از درسنامه هر درس، تست های آن آمده اند. البته پاسخ کلیدی تست ها در انتهای جلد اول قرار گرفته است. کتاب حسابان جامع تست خیلی سبز با داشتن درسنامه هایی کم حجم و تست های زیاد در حجم خوبی تالیف شده است و در طول سال تحصیلی موازی با تدریس معلم یا طبق برنامه آزمون های آزمایشی به عنوان یکی از بهترین کتاب های تست کنکور ریاضی قابل استفاده است. 

بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی

2- کتاب های آبی قلم چی حسابان:  منابع حسابان قلمچی در سری های متفاوتی نشر شده اند که مجموعه کتاب های آبی، یکی از بهترین منابع کنکور ریاضی برای دانش آموزانی با سطح معمولی به حساب می آیند. کتاب آبی قلم چی حسابان برای کنکور ریاضی به دو صورت جداگانه، یکی برای دهم ویازدهم و یکی برای دوازدهم به صورت جداگانه به چاپ رسیده است. کتاب دوازدهم حسابان قلمچی دارای 285 تست از کنکور های سراسری  - 259 تست از آزمون های کانون و 256 تست طراحی شده درسی می باشد. اکثر سوال های کتاب به صورت پیمانه های 20 سوالی است. 5 آزمون جمع بندی، در پایان هر فصل یک آزمون جمع بندی 20 سوالی ارائه شده است. کتاب ریاضیات دهم و یازدهم هم حاوی 87 بسته ی مطالعاتی است که هر بسته مطالعاتی شامل یک درس نامه و چندین پیمانه سوال است. در مجموع در این کتاب 66 پیمانه 20 سوالی و 34 پیمانه ی 10 سوالی وجود دارد که باعث شده ما از این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های تست ریاضی برای تست های طبقه بندی شده نام ببریم

مشاوره تحصیلی بارسا  

3- کتاب ریاضیات پایه مهروماه : کتاب ریاضیات پایه مهروماه را به دلیل درسنامه های مفید و مفهومی و تست های آموزشی، دسته بندی شده و فصل به فصل به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور ریاضی به شما معرفی می کنیم. این کتاب تالیف عباس اشرفی، وهاب تقی زاده و علیرضا نداف زاده می باشد. روند کتاب به این صورت است که در درسنامه های مفهومی از توضیحات مو به‌ مو استفاده شده و آموزش مفاهیم به روش های کاملا منحصر به فرد صورت گرفته است. پس از مطالعه کامل درسنامه ها و یادگیری مفاهیم اصلی، با تعداد مناسبی تست آموزشی مواجه می شوید که پاسخ تشریحی دارند و حل آن ها باعث رفع اشکال و بهبود وضعیت شما در درک مفاهیم ریاضی می شود. در پایان هر فصل نیز تعداد زیادی تست از مباحث فصل مورد نظر وجود دارد که به صورت مبحث به مبحث تفکیک شده اند. هم چنین تعدادی تست سخت تر و مفهومی تر با عنوان « برای 100% » نیز برای دانش آموزان قوی تر انتخاب شده است که وجه تمایز این منبع با دیگر منابع کنکور ریاضی است و باعث می وشد ریاضیات پایه مهروماه، همواره به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور ریاضی قلمداد شود. در پایان هر فصل این کتاب با یک آزمون برای جمع بندی فصل مواجه خواهید شد. پاسخنامه کلیدی و پاسخنامه تشریحی آخرین قسمت هر فصل را تشکیل می دهند. در پاسخنامه تشریحی از روش های مناسب و تکنیکی از جمله روش حذف گزینه بسیار استفاده شده است که از روش های سریع و کارآمد در کنکور سراسری محسوب می شود. بهتون پیشنهاد می کنیم به صفحه بهترین دبیرستان دخترانه در نهران یه سر بزنید

-کتاب حسابان 2 مهروماه : در ادامه تحلیل منابع کنکور ریاضی باید به کتاب حسابان 2 مهروماه هم بپردازیم. مطالعه این کتاب در ادامه مطالعه کتاب ریاضیات پایه مهروماه به دانش آموزان رشته ریاضی توصیه می شود. کتاب حسابان 2 مهروماه بر اساس آخرین تغییرات کتاب ریاضی نظام جدید تالیف شده است. سبک نگارش این کتاب نیز مانند کتاب ریاضیات پایه بوده و شامل 3 قسمت درسنامه مفهومی و کاربردی همراه با تست های آموزشی و تمرینی، تست های چهار گزینه ای تکمیلی و پاسخنامه کلیدی و تشریحی می باشد. این کتاب می تواند یکی از کامل ترین و بهترین منابع ریاضی کنکور نظام جدید برای دانش آموزان رشته ریاضی باشد.

منابع ریاضی کنکور 1400

  •  سطح پیشرفته بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی 

1- کتاب نردبام حسابان: کتاب حسابان و ریاضیات پایه جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز از سری نردبام با توجه به حجم کم درسنامه ها و تعداد 1862 تست در حجم کمی ارائه شده است و این موضوع آن را برای دانش آموزان قابل هضم تر می کندو البته، همزمان، آن را به بهترین کتاب تست کنکور برای این رشته بدل می کند. این کتاب 606 صفحه است. غلط های املایی و نگارشی خاصی در کتاب دیده نمی شود و نثری روان و موجز دارد. در مجموع می توان گفت که این کتاب یکی از بهترین کتاب های کنکور رشته ریاضی است و دانش آموزان قوی به عنوان منبع مکمل برای تست زنی و دانش آموزان متوسط به عنوان بهترین کتاب تست کنکور و تنها منبع تست زنی خود می توانند از این کتاب استفاده کنند.

بهترین منابع جامع حسابان کنکور

بهترین منابع گسسته و آمار کنکور ۱۴۰۳

  •  سطح معمولی بهترین منابع آمار و گسسته کنکور ریاضی 

1- کتاب گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز: کتاب آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز یکی از بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳ برای دانش آموزان کنکوری است. در هر زمینه ای مولفان سنگ تمام گذاشته اند تا کتابی کامل، بدون غلط و منطبق بر کنکور آماده کنند. کتاب ساده و خوش قلم است. می تواند به عنوان اولین مرجع استفاده شود و کاملا منطبق بر این کتاب جلو رفت. تست های بی نظیر این کتاب از مولفه های خاص آن است که گسسته جامع خیلی سبز را از باقی کتاب های موجود در بازار متمایز می کند. این کتاب در مجموع 1335 تست دارد و با پاسخنامه تشریحی و روان، هر آنچه که یک دانش آموز در سال کنکور به آن نیاز دارد را برطرف کرده است.

بهترین کتاب تست جامع گسسته

بهترین منابع کنکور | بهترین منابع فیزیک کنکور

درس فیزیک هم مانند ریاضی، جزء دروسی است که قسمت اصلی یادگیری آن سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام می شود. بنابراین لازم است در کلاس درس فیزیک حضور فعال و آگاه داشته باشید تا به افزایش یادگیری سر کلاس منجر شود. همچنین تهیه یک کتاب کمک آموزشی خوب برای یادگیری بهتر این درس، حل تمرین بیشتر و تست زنی پیشنهاد می شود. هم چنین برای یادگیری مفهومی و عمیق درس فیزیک ، توصیه مهندس معین فلاح به شما این است که (مخصوصا برای دانش آموزانی که مفهوم مباحث را یاد نمی گیرند و از ابتدای کار سراغ حل تمرین و تست می روند) متن کتاب درسی فیزیک را حتما مطالعه کرده و تمام تمرینات آن را حل کنید. علاوه بر این اگر می خواهید بدانید رتبه های برتر کنکور از چه روش هایی برای مطالعه فیزیک کنکور استفاده کرده اند، حتما مقاله روش مطالعه فیزیک را مطالعه کنید. پیشنهاد مهندس فلاح برای کتاب کمک آموزشی درس فیزیک استفاده از کتاب های میکروطبقه بندی گاج است که برای هر دو رشته ریاضی و تجربی تمام مطالب سال های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می دهد. ویژگی مهم این کتاب ها درسنامه های خلاصه و مفهومی و تست های متنوع همراه با پاسخنامه تشریحی است که آن ها را بدل به یکی از بهترین گزینه ها برای کنکور نظام جدید می کند.  

مشاوره تحصیلی بارسا

بهترین منابع فیزیک کنکور ۱۴۰۳ (ریاضی و تجربی)

  • سطح معمولی بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

1- کتاب فیزیک جامع خیلی سبز: انتشارات خیلی سبز برای حل مشکلات تست تالیفی در فیزیک این کتاب تک جلدی را طراحی کرده اند. کتاب فیزیک جامع تست خیلی سبز به بررسی هر سه کتاب فیزیک دوره ی متوسطه دوم پرداخته است، فصل های این کتاب به صورت فیزیک دهم – فیزیک یازدهم – فیزیک دوازدهم ساخته شده. رویکرد این کتاب کاملا کنکوری است و تلاش شده تا مطالب به صورت جزئی  و دقیق برای دانش آموزان بازگو شود.
درسنامه این کتاب برای هر فصل، قسمت های جداگانه ای در نظر گرفته است تا مطالب مرحله به مرحله به دانش آموز انتقال داده شود. در انتهای هر درس نامه نیز تست های مرتبط با آن قرار گرفته است تا دانش آموز به تسلط کافی برسد. درسنامه این کتاب برای ارتباط و آموزش بهتر، به نوعی با دانش آموز صحبت می کند و از مطالب کتاب درسی نیز در روند تهیه این کتاب، چشم پوشی نشده است. در مجموع این کتاب حاوی 1913 تست تالیفی، سراسری و ... می باشد تا دانش آموزان را برای آزمون های آزمایشی و کنکور آماده کند.
از نکات قدرتمند این کتاب، پاسخنامه دقیق و کامل این کتاب می باشد که به تست ها به دو شکل کلیدی و تشریحی پاسخ داده شده است و در پاسخ های تشریحی، از بیان هر نکته ای که به فهم عمیق و دقیق دانش آموز کمک می شود، چشم پوشی نشده است.

بهترین کتاب تست فیزیک کنکور 1400

2- کتاب فیزیک پایه گاج ( سری میکرو طبقه بندی ) : این کتاب برای هر دو رشته ریاضی و تجربی به صورت جداگانه به چاپ رسیده است و می تواند به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور هر دو رشته استفاده گردد؛ البته لازم به ذکر است که این کتاب در دو جلد چاپ می شود که جلد اول آن شامل بانک تست به همراه پاسخنامه کلیدی بوده و در جلد دوم می توانید از پاسخنامه تشریحی و درسنامه های کاربردی این کتاب استفاده کنید. تست‌ های این کتاب که طرح شده از مطالب دو کتاب درسی فیزیک دهم و یازدهم بوده، با دقت زیادی در مباحث مختلف دسته‌ بندی شده‌اند. در پایان هر فصل، بخشی به نام «یک قدم تا 100» قرار داده شده که سطح تست های آن بالاتر از سایر تست‌ ها بوده و بررسی آن ها به شما برای کسب درصد بالاتر در فیزیک کنکور سراسری بسیار کمک خواهد کرد. تست های کتاب فیزیک پایه گاج مجموعه‌ای از کل نکات مهم فصل را پوشش می‌ دهد. همچنین به دلیل اهمیت زمان در دوران جمع‌ بندی و نیاز به مرور مطالب، شماره تست‌ هایی که برای کمک به جمع بندی و مرور مطالب مهم در نظر گرفته شده، در آغاز هر فصل از کتاب مشخص شده است. در پاسخ‌ نامه‌ تشریحی این کتاب، صورت هر سوال و تمامی گزینه‌ های آن به طور کامل بررسی شده‌ است. هم چنین در پاسخ‌ نامه‌ تشریحی، کادرهای نکات مفهومی و ترکیبی هم وجود دارد. در قسمت‌ های مختلف پاسخ نامه، مهارت‌ های حل تست نیز بیان شده که به شما برای تقویت تکنیک های تست‌ زنی کمک شایانی می‌ کند. در مورد بهترین دبیرستان دخترانه در نهران بیشتر بدانید.

- کتاب فیزیک دوازدهم گاج ( سری میکرو طبقه بندی ) : این کتاب نیز مانند سری فیزیک پایه گاج برای دانش آموزان هر دو رشته ریاضی و تجربی قابل استفاده است و جلد اول آن بانک تست فیزیک و شامل تست های محاسباتی، مفهومی و خلاقانه از مباحث فیزیک دوازدهم کتاب درسی می باشد. این مجموعه  شامل تست های «یک قدم تا 100» و تست های مشخص شده برای دوران جمع بندی و مرور می باشد. جلد دوم کتاب نیز دربردارنده‌ پاسخ‌ های تشریحی کاملا مفهومی همراه با آموزش نکات کاربردی، برای همه‌ی سوالات مندرج در جلد اول کتاب است و برای برخی تست ها نیز از چند روش پاسخگویی استفاده شده است. این خصوصیات کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج را به بهترین منبع فیزیک کنکور تبدیل کرده است.

بهترین منابع کنکور 99

  • سطح پیشرفته بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

1- کتاب فیزیک نردبام: کتاب فیزیک نردبام، یکی از منابع کاربردی کنکور می باشد و به صورت جامع وجود ندارد و برای هر پایه به صورت جداگانه به چاپ رسیده است. این کتاب در راستای آموزش دقیق و مفهومی فیزیک و هم چنین آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های آزمایشی مختلف علی الخصوص کنکور سراسری به تحریر درآمده است. ساختار و راهبرد آموزشی مطالب در هر درس بدین ترتیب است که در ابتدای دروس درسنامه ای آورده شده که سطر به سطر کتاب درسی را تحلیل و بررسی می کند. این کتاب تست های کنکور را به صورت کامل پوشش می دهد. سوالات بر اساس سطح دشواری شان از آسان به دشوار مرتب شده اند تا نظم آموزشی مطالب حفظ شود. پاسخ نامه تشریحی سوالات در انتهای کتاب قرار دارد و به گونه ای نگاشته شده اند که نکاتی را جهت ارتقای سطح علمی دانش آموزان در بر داشته باشند.

بهترین منبع تست فیزیک کنکور

2- کتاب فیزیک نشر الگو : دیگر پیشنهاد مهندس معین فلاح برای بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳ که دانش آموزان می توانند از آن بهره ببرند، کتاب های فیزیک نشر الگو است. این کتاب ها خصوصا برای دانش آموزانی که در درس فیزیک قوی تر هستند و به دنبال کتابی می گردند که آن ها را بیشتر به چالش بکشد، توصیه می شود. مجموعه کتاب های فیزیک نشر الگو به صورت پایه به پایه برای دانش آموزان هر دو رشته ریاضی و تجربی به چاپ رسیده است. البته کتاب های پایه دوازدهم برای هر دو رشته در 2 جلد چاپ شده که جلد اول شامل فصل های اول و دوم و جلد دوم نیز شامل سایر فصل های کتاب درسی می باشد.

از ویژگی های مهم کتاب فیزیک جامع دوازدهم نشر الگو ( برای رشته ریاضی و تجربی ) می توان به آموزش مفهومی مطالب کتاب درسی در قسمت درسنامه های کتاب اشاره کرد که همراه با حل تشریحی چندین مسئله، تست آموزشی و حل چند تست خاص برای درک و یادگیری بهتر مفاهیم درسی است. سپس با تست های چهارگزینه ای که با چینش آموزشی مناسب همراه هستند مواجه خواهید شد. نکته مهم این کتاب ها این جاست که پس از زدن تست های هر مبحث از فصل های کتاب، می توانید برای تسلط بیشتر به حل و بررسی تست های «سطح دوم» بپردازید که حاوی تست های مفهومی تر و چالش برانگیزتر برای کنکور است. در پایان هر فصل نیز 2 آزمون تستی به منظور جمع بندی و مرور مطالب فصل وجود دارد. هم چنین پاسخ تشریحی تمام تست های هر فصل نیز انتهای همان فصل قرار دارد.

کتاب فیزیک نشر الگو برای پایه های دهم و یازدهم برای هر دو رشته ریاضی و تجربی ، با 2 عنوان « تست » و « سه بعدی » چاپ شده است. هر دو کتاب از بهترین منابع فیزیک کنکور محسوب می شوند و هر دو نیز شامل درسنامه، تست و پاسخ های تشریحی هستند. با این تفاوت که مجموعه کتاب های سه بعدی نظر الگو، آموزش کامل تر و البته طولانی تری دارند و تمرکز بیشتری روی تمرین و حل مسائل تشریحی دارند. در مقابل، مجموعه کتاب های تست نظر الگو حاوی درسنامه های خلاصه تر و کوتاه تری بوده و شامل تست های بیشتری می باشد. البته در هر دو کتاب تست های آموزشی حل شده وجود دارد و هر دو کتاب شامل پاسخنامه تشریحی کامل هستند. دانش آموزان می توانند با توجه به سطح فیزیک خود یکی از این منابع فیزیک کنکور را انتخاب کنند.

منابع فیزیک کنکور معین فلاح

بهترین منابع شیمی کنکور ۱۴۰۳ (ریاضی و تجربی)

بهترین منابع شیمی کنکور ۱۴۰۳ را در 2 زمینه به شما معرفی می کنیم؛ ابتدا به معرفی و بررسی بهترین منابع درس شیمی برای یادگیری، تسلط و تست زنی می پردازیم و سپس بهترین منابع شیمی کنکور برای جمع بندی و آزمون را به شما معرفی می کنیم. این مجموعه کتاب ها نیز مانند سایر موارد توسط مهندس فلاح (مشاور ارشد دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا) توصیه و تایید شده است.

بهترین منابع کنکور تجربی و ریاضی | بهترین منابع شیمی

  • سطح معمولی بهترین منابع شیمی کنکور ریاضی و تجربی

1- کتاب جامع شیمی خیلی سبز: کتاب جامع شیمی خیلی سبز برای آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان برای کنکور تالیف شده است. در این کتاب به صورت جامع پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم بررسی می شود. جلد اول این کتاب شامل درسنامه و 2257 تست می باشد. درسنامه ها مطالب را در سه بخش مقدمه، توضیحات و جمع بندی بیان می کنند که برای تفهیم بهتر و تسلط بیشتر دانش آموزان از مثال های متنوع استفاده شده است. بعد از درسنامه ها نیز، تست هایی متناسب با درسنامه و مفاهیم درسی قرار گرفته است که شامل تیپ ها و انواع مختلف هستند. در انتهای این جلد از کتاب جامع شیمی خیلی سبز هم، بخشی به عنوان "ضمیمه" وجود دارد که شامل مطالب حفظی سه پایه، به صورت دقیق و طبقه بندی شده است تا به تسلط بیشتر دانش آموزان کمک کند.
در جلد دوم این مجموعه پاسخ های تشریحی قرار گرفته است که تلاش شده حل کامل تمامی سوالات و راه های متنوع پاسخ دادن به آن ها، آورده شود تا برای تمامی دانش آموزان قابل درک باشد و به تسلط کامل رسید. در کل این کتاب با توجه به حجم مطالبی که دارد، کتاب مناسبی برای شروع یادگیری می باشد و برای دوران جمع بندی مناسب نیست. اما این کتاب را می توان جهت آماده شدن برای کنکور، به عنوان یکی از بهترین کتاب های تست شیمی قلمداد کرد. 

2- کتاب شیمی کنکور مبتکران : کتاب های شیمی کنکور مبتکران تالیف بهمن بازرگانی بوده و به صورت پایه به پایه برای دانش آموزان سال های دهم، یازدهم و دوازدهم قابل استفاده هستند. این کتاب ها که با عنوان «پرسش های چهار گزینه ای شیمی دهم ( یازدهم یا دوازدهم )» منتشر شده اند، در هر پایه شامل 2 جلد هستند که در مجموع مطالب کتاب درسی را کاملا پوشش می دهند.

درباره اصولی ترین روش مطالعه ( روش SQ3R ) چقدر اطلاعات دارید؟

محتوای کتاب شیمی کنکور مبتکران برای هر 3 پایه دهم، یازدهم و دوازدهم شامل بخش های زیر است:

1- درس و نکته: در پاسخنامه تشریحی این مجموعه، نکته‌ های کلیدی و مهم درس شیمی در قالب ایستگاه های درس و نکته بیان شده اند که با مطالعه دقیق این ایستگاه‎ها، عصاره جان کتاب درسی همراه با نکته های مستتر در آن به کالبد شما منتقل می شود.

2- تست‌ های بسیار مهم یا Very Important Tests) V.I.T): این تست‌ ها که با دقت و وسواس فراوان انتخاب شده‌اند، تست‌ هایی را نشان می دهند که حل آن‌ ها برای شما بسیار حساس، حیاتی و مهم است و حل نکردن آن‌ ها مساوی است با فاجعه!

3- تست‌ های دسا (دومین سطح اهمیت): این تست‌ ها بعد از تست های V.I.T در سطح دوم اهمیت قرار دارند. دسته سوم نیز تست‌ های بدون علامت هستند که دارای پایین ترین سطح اهمیت می‌ باشند. بنابراین اگر احساس می‌ کنید از لحاظ زمان در مضیقه هستید، توصیه می‌ کنیم ابتدا تست‌ های V.I.T را حل کنید. بعد که خیالتان راحت شد، بروید سراغ تست‌ های دسا و در پایان اگر احساس کردید هنوز زمان دارید، تست‌ های بدون علامت را حل کنید.

4- طرح آموزشی کارتونی: در این قسمت سعی شده است برخی از مطالب و مفاهیم کلیدی شیمی کنکور که در کتاب درسی مطرح شده، به زبان کارتونی بیان شود تا این مطالب و مفاهیم بهتر در ذهن و حافظه‌ دانش آموزان جا بیفتد.

5- مناظره با دانش‌ آموزان و سوال‌ های متداول دانش‌ آموزی: یکی از موثرترین روش‌ های آموزشی، روش مباحثه یا مناظره‌ علمی است. در کتاب شیمی کنکور مبتکران گاهی مطالب به صورت یک مبحث و مناظره‌ زنده ارائه می‌ شود.

6- تست‌ های آسان، متوسط، سخت و خیلی سخت

7- هم چنین در میان مطالب هر فصل و پس از بیان چند مبحث مشترک، آزمون هایی تحت عنوان «چک آپ» قرار دارد و در پایان هر فصل نیز یک آزمون جامع برای جمع بندی و مرور مطالب کل فصل آورده شده است.

مجموع این چند بخش باعث شده کتاب شیمی کنکور مبتکران به یکی از بهترین منابع کنکور تجربی معرفی و استفاده شود. 

بهترین منابع کنکور 99

با روش مطالعه شیمی رتبه های برتر آشنا شوید.

3- کتاب شیمی کنکور آبی قلم چی: در این بخش از تحلیل منابع کنکور ریاضی و تجربی به کتاب شیمی آبی قلم چی می رسیم که برای آماده سازی دانش آموزان برای کنکور تالیف شده است. این کتاب دو جلدی است و 3600 تست دارد. جلد سؤال شامل سؤال‌های پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم همراه با پاسخ کلیدی در انتهای کتاب است. جلد پاسخ‌ شامل پاسخ‌های کاملاً تشریحی سؤال‌های جلد اول است. هر فصل این کتاب دارای 3 جزء است: درسنامه، تست و آزمون پایان فصل. تعداد درسنامه در هر فصل دقیقا منصبق بر تعداد زیر موضوعات آن فصل در کتاب درسی است. در پایان هر فصل یک آزمون جمع‌بندی 20 تایی طراحی شده است، سطح سؤال‌های این آزمون پایان فصل دشوار هستند.
هدف از تألیف کتاب شیمی کنکور آبی قلم چی آمادگی برای کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی و تستی است. چیدمان فصل ها و زیر فصل ها مطابق با کتاب های درسی شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم است. فهرست کتاب شامل درخت های دانش به اضافه ی پیمانه های تست است که در قسمت مقدمه توضیحات لازم در مورد آنها داده شده است. توصیه میشود به این موارد کتاب شیمی کنکور آبی قلم چی دقت نکنید. تست های آموزشی را در هر بخش صرف نظر از اینکه در کدام پیمانه و چند پیمانه قرار دارند حل کنید و سپس به بررسی آنها بپردازید. لحن کتاب رسمی است. قالب کلی کتاب به این صورت است که ابتدا درسنامه آمده و سپس تست های مربوط به آن آورده شده اند که این نگرش bottom-up سبب شده این کتاب یکی از بهترین کتاب های تست کنکور قلمداد شود.

  • سطح پیشرفته بهترین منابع شیمی کنکور ریاضی و تجربی

1- کتاب شیمی جامع موج آزمون: هدف از تالیف کتاب موج آزمون شیمی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم نشر الگو فراهم آوردن یکی از بهترین منابع کنکور و  ایجاد آمادگی دانش آموزان برای شرکت در این آزمون است. چیدمان فصل ها مطابق با کتاب های درسی شیمی دهم و یازدهم و دوازدهم است. کتاب های موج آزمون به صورت دو کتاب جدا، یکی برای دهم و یازدهم و دیگری برای دوازدهم به چاپ رسیده اند. در کتاب پایه، 7 آزمون برای هر فصل قرار داده شده که 4 آزمون اول برای پوشش کامل مطالب، 2 آزمون برای مرور و جمع بندی و 1 آزمون شامل مسئله برای تسلط بیشتر دانش آموزان تهیه شده است. تمامی آزمون ها نیز دارای سطح بندی هستند. ابتدای هر فصل و قبل از شروع آزمون ها عبارت های درست و نادرست برای مرور سریع نکات فصل آورده شده است. این کتاب در 484 صفحه، حاوی 1200 تست می باشد.
در کتاب دوازدهم هم، 50 آزمون در اختیار دانش آموزان قرار گرفته شده است. در این کتاب هم آزمون های ابتدایی هر فصل برای پوشش کامل مطالب و آزمون های انتهایی برای جمع بندی و تسلط بر مسائل هستند. در ابتدای هر فصل و قبل از شروع آزمون ها، تعدادی عبارت درست نادرست قرار داده شده است که دارای سطح دشواری ساده یا متوسط هستند.
لحن هر دو کتاب به صورت رسمی است و درسنامه ها به صورت نکته ای به بیان مطالب پرداخته اند. در ضمن در این کتاب برای هر چه کوتاه تر شدن درسنامه، از بیان مطالب کم ارزش خودداری شده است. درسنامه های این کتاب صرفا برای مرور و یادآوری دقیق تر مطالب هستند و برای دانش آموزان تازه کار توصیه نمی شود.
در این کتاب تا حد ممکن سعی شده است تا رویکرد تست ها از مسیر کنکور منحرف نشود. برای هر آزمون هم پاسخنامه ای کامل با حل تشریحی وجود دارد تا دانش آموزان بتوانند نقاط ضعف و قوت خودشان را پیدا کنند.

2- کتاب جامع شیمی نشر الگو: کتاب جامع شیمی نشر الگو دارای خلاصه نکات و پرسش های چهار گزینه ای است. این کتاب درس نامه ندارد و تنها دارای خلاصه نکات نمودار ، جدولی ، پرسش های چهار گزینه ای و پاسخ تشریحی است. در پاسخ نامه این کتاب سوالات به صورت ساده متوسط و سخت و به ترتیب a-b-c  مشخص شده است. به صورت کلی کتاب نشر الگو با توجه به جامع بودن کتاب خوبی است و در بعضی از بخش ها تست های زیادی دارد. از ویژگی خاص این کتاب تقسیم شدن تست های آن به چهار بخش است موضوعی، ترکیبی، سطح دوم و سوال های سراسری می باشد. این کتاب در 468 صفحه، دارای 1755 تست است.
پاسخنامه تشریحی این کتاب، به حل تمامی سوالات به کامل ترین شکل پرداخته است و در بین بعضی از سوالات، نکات لازم برای یادآوری و حل آن سوال قرار گرفته است تا هیچ ابهامی برای دانش آموزا وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین منابع زیست کنکور

بهترین منابع هندسه و گسسته کنکور

نتیجه گیری:

در این مقاله به معرفی بهترین منابع کنکور پرداختیم و به طور مجزا برای رشته ریاضی و تجربی، هترین کتاب تست کنکور را در سطح پیشرفته معرفی کردیم. همچنین، سبک ما در طول این نوشته بیشتر مبتنی بر تحلیل منابع کنکور بود و از این نظر، می توان آن را تلاشی برای دقیق تر نگه کردن به محتوای کتاب های حاضر در بازار نیز دانست تا دانش آموزان بتوانند با اطمینان و اطلاعات بیشتری از میان بهترین کتاب های کنکور دست به انتخاب بزنند. جا دارد در اینجا تاکید کنیم که علاوه  دقت در انتخاب منبع مورد نظراز میان این کتاب ها، دانش آموزان باید از نقاط قوت و ضعف، توانایی ها، قدرت برنامه ریزی و اکت خود و بسیاری موارد دیگر نیز اطلاع داشته باشند تا بتوانند موفقیت خود در کنکور ۱۴۰۳ را تضمین کنند. به همین منظور ما هم در مدرسه بارسا و هم در بخش مشاوره تحصیلی به ارائه راهنمایی، مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی غیرحضوری مختلفی (زیر نظر دکتر علی میرصادقی)  اهتمام می روزیم تا بتوانیم به شما و دیگر دوستان کنکوری کمک کنیم تا به بهترین شکل، بهترین نتیجه را در این آزمون سرنوشت ساز رقم بزنند.

در پایان نیز از شما درخواست می کنیم که اگر منبعی مورد نظر شما هست را نیز برایمان بنویسید تا هم ما و هم دوستان دیگر بتوانیم از آن بهره ببریم. 


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 66 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظرات کاربران
narjess

سلام وقتتون بخیر
من دهم تجربیم
بنظرتون تمرکزم بزارم برا امتحانات نهایی یا کنکورم
و برای نهایی و کنکور برای هرکتاب از چ منابعی برای تست زنی استفاده کنمم

0 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، توانایی های شما امکانات و شرایطتتون باید بررسی شه و باتوجه به اون بهترین پیشنهاد ها اموزش هارو دریافت کنید، پیشنهاد میکنم از جلسات مشاور تحصیلی استفاده کنید

0 0

روزبه

درود لطفاً میشه برای کنکور ۱۴۰۳ برای انسانی
درس های تخصصی بگید چی ها رو بگیرم
خیلی سبز ، مهروماه، مشاوران
که هم سوالات استاندارد و هم درسنامه ی استاندارد داشته باشه

1 1

مدیر سيستم

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۳ ریاضی و تجربی درس ریاضی، فیزیک و شیمی

0 0

E

سلام
برای درس زیست چه کتابکاری پیشنهاد میکنید که هم درسنامه با حجم متوسط و خوب داسته باشه و هم تست های کنکوری؟؟

12 2

مدیر سيستم

سلام دوست عزیز
منابع درس زیست رو در مقاله دیگه ای کاملا تجزیه و تحلیل کردیم که لینکش در انتهای همین مقاله هست.
موفق باشی

9 1

Mehrdad

سلام
سوال ۱)کتاب تست (به عنوان منبع دوم با سطح بالا«تست های چالشی») ریاضی ، زیست، شیمی ، فیزیک دهم و یازدهم و دوازدهم(هر پایه به صورت جداگانه) چه کتابی پیشنهاد میکنید؟(سطح سوالات کاملا بالا باشه)
سوال ۲)کتاب آموزش و تست (به عنوان منبع اول با سطح پایین به بالا) ریاضی ، زیست، شیمی ، فیزیک دهم و یازدهم و دوازدهم(هر پایه به صورت جداگانه) چه کتابی پیشنهاد میکنید؟(سطح سوالات از پایین به بالا باشه)

4 1

مدیر سيستم

سلام مهرداد عزیز
برای هر درس رو جداگانه خدمتت عرض می کنم:
زیست: خیلی سبز (سطح متوسط) / سه بعدی نشرالگو و IQ گاج (سطح بالا)
فیزیک: خیلی سبز و میکرو گاج (سطح متوسط) / نردبام و نشرالگو (سطح بالا)
شیمی: خیلی سبز و مبتکران (سطح متوسط) / موج آزمون نشرالگو و جامع نشر الگو (سطح بالا)
ریاضی: جامع خیلی سبز ( سطح متوسط) / IQ گاج و نردبام خیلی سبز ( سطح بالا)
لازم به ذکره که همه کتاب ها جامع هستند.
موفق باشی

8 3

فربد

سلام و خسته نباشید
بنده امسال وارد سال دوازدهم شدم. من واقعیتش سال یازدهم هیچی درس نخوندم و تنبلی کردم. و امسال رو میخوام بخونم جوری که هم 12ام رو یا بگیرم و یازدهم رو جمع کنم. رشته ی بنده ریاضی فیزیک و میخواستم بدونم به نظرتون چه کتاب های تست و درسنامه ای رو باید برای دروس اختصاصی تهیه کنم. که هر سه سال رو بتونم توی این یک سال جمع کنم. برای رتبه کنکور 2000 تا 3000

10 1

مدیر سيستم

سلام فربد عزیز
از کتاب های تست که تو مقاله معرفی کردیم استفاده کن.
موفق باشی

3 8

نازنین

سلام وقت بخیر
من کلاس۱۰ام هستم
و دنبال یک منبع خیلی خوب برای تست میگردم با سطح بالا
شما چه منبعی رو پیشنهاد میکنید که تا کنکور بتونم سطح تست زدن ام رو بهتر کنم؟

6 2

مدیر سيستم

سلام نازنین جان
برای چه درسی؟؟

10 5

محسن

سلام
ممنون از نوشته عالی تون
لطفاً بهترین کتب جمع بندی آموزشی برای کنکور رو هم بزارین
با تشکر

4 3

مدیر سيستم

سلام محسن عزیز
در حال تهیه مقاله برای این موضوع هم هستیم.
ممنون که ما رو همراهی می کنی.
موفق باشی

3 2

hadis

سلام. من ریاضی نظام قدیم خوندم و 89 کنکور دادم. الان میخوام تو این فرصت باقی مونده شروع کنم واسه تجربی. یه منابعی میخوام که بیشتر روش ها و نکات تستی رو گفته باشه. و اینکه تقریبا هیچی یادم نیس از فیزیک و شیمی. لطفا راهنماییم کنید که کلا چه مدل کتابی مناسب هست تو این فرصت کم بخونم؟ منظورم این هست بیشتر درسنامه ای بخونم یا تستی و نکته؟

2 2

مدیر سيستم

سلام حدیث عزیز
پاسخ سوال شما به جوانب مختلفی بستگی داره و برای اینکه بتونیم بیشتر بهت کمک کنیم، لازمه بهتر شما رو بشناسیم. پیشنهاد می کنم فرم انتهای صفحه رو پر کنی و درخواست مشاوره تحصیلی داشته باشی تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 1

عسل

ببخشید من تو این چند ماه که مونده تا کنکور میخوام فیزیک و شیمی رو بخونم پایم خوبه فقط به نظرتون موج ازمون بخونم کافیه یا نه ؟!

1 3

مدیر سيستم

کتاب موج آزمون برای جمع بندی بسیار کتاب خوبی هست و اگه قبل از این دوران جمع بندی از کتاب های آموزشی تست زده باشی، می تونند بهت کمک کنند.
موفق باشی

1 2

ar

سلام و عرض خسته نباشید به شما
ببخشید یه سوال داشتم من دهم هستم برای ریاضی از تست خیلی سبز استفاده میکنم میخواستم بگم آیا درسنامه این کتاب کافیه چون جزوه دبیر کمتر درسنامه این کتاب هست من وقت نمیکنم بخونم ولی اگه لازم باشه مجبورم ممنون میشم توضیح بدید

1 1

مدیر سيستم

سلام
اگه روی درسنامه این کتاب مسلطی و احتیاج به منابع بیشتری داری، از نظر درسنامه کتاب سیر تا پیاز درسنامه کامل تری داره و کتاب ریاضی مهر و ماه تست های بیشتری داره. شما از هر نظر که نیاز بیشتر داری، می تونی درسنامه و یا تست تهیه کنی.
موفق باشی

1 1

ماهان

سلام و خسته نباشید

منبع تست شیمی برای سطح متوسط به بالا و مناسب گرفتن درصد بالای ۸۰ در کنکوری مثل ۹۹ میخواستم. شما کدوم منبع رو پیشنهاد میفرمایید ؟

خیلی ممنون از سایت خوبتون.

2 2

مدير سيستم

سلام ماهان عزیز
اگه کتاب شیمی خیلی سبز رو به تسلط رسیدی، تست های شیمی مبتکران (درسنامه های این کتاب شامل مطالب اضافه تر از کتاب درسی نظام جدید هست) و سپس برای دوران جمع بندی، کتاب موج آزمون منابع خوب شیمی برای شما محسوب میشن.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

فائزه

سلام دوستان به نظرتون چه کتاب تستی درسنامه قوی داره برا پایه ضعیف ریاضی

1 1

مدير سيستم

سلام فائزه جان
اگه پایه و رشته شما رو بدونم، بهتر می تونم کمکت کنم. اما اگه صرفا درسنامه خوب و کامل به همراه تمرین تشریحی برات اهمیت داره، کتاب سیر تا پیاز و به همراه تست کتاب مهر و ماه منبع خوب درس ریاضی برای پایه ضعیف هست.
موفق باشی

1 2

ماندگار

سلااام لطفا یه جواب کامل بدین
من الان کتاب کارام زیاده و گیج شدم نمیدونم چیکار کنم
یه کتاب کار اصولا باید چند دور کار بشه؟؟؟؟!
چون من اصلا نمیتونم تستای تکراری بزنم

2 1

مدير سيستم

سلام ماندگار جان
مهم ترین نکته برای شما‌ اینه که تعدد کتاب های تست و منابع کنکور کمکی به شما‌ نمی کنه. بلکه "تسلط" روی این کتاب های تست کمک اصلی رو به شما می کنه. اگه تست تکراری برای شما‌ تمرکز کمتری رو به همراه داره، پیشنهاد می کنم دقیق تر و با وسواس بیشتر تست ها رو بزنی.
حتما مقاله تکنیک های تست زنی ما رو مطالعه کن (منوی سایت --> مقالات --> دسته بندی کنکور)
اگه به تسلط روی تست های یک کتاب رسیدی، کتاب بعدی رو شروع کن. بعضی از کتاب های تستی آموزشی هستند (مثل خیلی سبز) و منابعی مثل فار و موج آزمون، شکل آزمونی دارند و برای دوران جمع بندی مناسب هستند.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

مهدی

سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاوره عزیز
من یه 3 تا سوال ازتون داشتم و خواستم که بپرسم
سوال اول من این هست که همانطور شما در مقاله گفته بودید بهترین کتاب برای ریاضی و شیمی و فیزیک رو نام بردید ولی برای زیست شناسی رو نگفتید خواستم ازتون بپرسم که بهترین منابع کتاب برای زیست شناسی چه کتابی است ؟؟؟
سوال دوم من هم این است که آیا کتاب هفت خان خیلی سبز مناسب تر است یا نشر الگو ؟؟؟ واگر یکی از این ها مناسب تر بود تفاوت آن ها چقدر است؟؟؟
سوال سوم من هم این است که آیا این کتاب هایی که معرفی کردید می توان برای کنکور 1401 و یا برای کنکور 1402 استفاده کرد ؟؟؟

2 3

مدير سيستم

سلام مهدی جان
سوال اول: ما برای زیست شناسی و کتاب های کمک درسی مربوط به این درس، مقاله جداگانه ای داریم که لینکش در انتهای همین مقاله موجوده و بهت پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنی.
سوال دوم: کتاب های موضوعی ادبیات تفاوت چندانی ندارند. با این حال ما کتاب های موضوعی نشر الگو رو مناسب تر می دونیم.
سوال سوم: اگه نظام جدید هستی، بله بیشتر این منابع تا کنکور ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قابل استفاده هستند.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

ناهید

سلام.من کاردانی نرم افزار و کارشناسی نرم افزار از شاخه فنی حرف ایی دارم.جدیدا مشتاق شدم ادامه تحصیل بدم و کنکور تجربی شرکت کنم.باتوجه به اینکه رشته ام کلا فنی بوده کارم سخته.چه منابعی رو بهم پیشنهاد میدید که هیچ درکی از رشته تجربی ندارم؟ چطور شروع کنم.ممنونم

2 0

مدير سيستم

سلام ناهید عزیز
اگه سوالت راجع به انتخاب بهترین منابع کنکور ۱۴۰۰ هست، توی همین مقاله ما بهترین کتاب های تست رو برای دروس اختصاصی معرفی کردیم.
منابع دروس عمومی و درس زیست شناسی رو هم در مقالات جداگانه معرفی کردیم که لینکش یکم بالاتره.
پیشنهاد می کنم مقالات رو مطالعه کنی تا جواب سوالاتت رو پیدا کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

رها

سللم برای درس عربی و شیمی و فیزیک چ کتابی خوبه؟مخصوصا فیزیکو شیمیش کامله کامل باشه برای زیست فاگو زیست خوبه یا خیلی سبز

2 0

مدير سيستم

سلام رها جان
ما بهترین منابع کنکور برای شیمی و فیزیک رو تو این مقاله معرفی کردیم. اگه هنوز مقاله رو نخوندی، حتما مطالعه کن تا بتونی کتاب مورد نظرت رو انتخاب کنی. ما ویژگی کتاب ها رو بررسی کردیم.
بهترین منابع برای دروس عمومی و درس زیست شناسی رو هم تو مقالات جداگانه معرفی کردیم که لینکشون کمی بالاتر قرار داده شده برای استفاده شما.
مقالات رو مطالعه کن تا بتونی بهتر تصمیم بگیری.
موفق باشی

1 0

فرشاد

سلام خدمت مشاور عزیز
ببخشید من سال ۹۳ کنکور دادم و دیگه شرکت نکردم تا الان که میخوام نظام جدید شرکت کنم
برای درس فیزیک نظرم اینه که فیزیک جامع تجربی خیلی سبز بخرم
ولی الان متوجه شدم که درسنامه های خیلی کاملی نداره(جایی خوندم و هنوز نخریدم)
به نظر شما برای من که هیچی از فیزیک خاطرم نیست و معلم هم ندارم کتاب خوبیه؟
اگه بخوام پایه به پایه هم بخرم حجم منابعم زیاد میشه
ممنون :)

1 1

مدير سيستم

سلام فرشاد جان
اگه درسنامه ‌خوب مد نظرت هست، کتاب میکرو منبع خوب برای فیزیک کنکور هست و کمکت می کنه.
موفق باشی

0 1

میلاد

سلام بنده سربازم می خوام واسه کنکور ۱۴۰۰ انسانی آماده شم راستی نظام قدیم بودم می خوام بدونم واسه عربی دینی ریاضی ادبیات روانشناسی. فلسفه منطق چه کتابی بگیرم که موفق شم ممنون میشم راهنماییم کنید

1 1

مدير سيستم

سلام میلاد جان
بهترین منابع کنکور ۱۴۰۰ رو تو این مقاله معرفی کردیم و پیشنهاد می کنم از همین کتاب های تست استفاده کنی.
منابع مناسب برای دروس عمومی رو هم تو یه مقاله جداگانه معرفی کردیم که لینکش انتهای همین مطلب هست.
موفق باشی

1 0

نگین

سلام خسته نباشید
من نظام قدیم بودم و میخوام امسال کنکور نظام جدید بدم و برای دروس اختصاصی کتابای سطح بالا و خیلی سخت میخوام پیشنهاد شما چیه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

1 0

مدير سيستم

سلام نگین جان
با توجه به اینکه شما‌ با منابع کنکور نظام جدید آشنایی‌ نداری، کتاب های سخت و ‌مفهومی برای شروع مناسب نیستند. بهت پیشنهاد می کنم از کتاب هایی شروع کنی که دید کاملی از دروس‌ نظام جدید داشته باشی.
می تونی با کتاب هایی مثل‌ خیلی سبز شروع کنی و بعد از تسلط روی این کتاب، سراغ کتاب هایی مثل نشر الگو و IQ بری که به این هدف شما نزدیک تر باشه (البته برای دروس مختلف، ممکنه منابع متفاوت باشند که تو این مقاله معرفیشون کردیم)
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

راضیه

سلام و عرض ادب
من فارغ التحصیل نرم افزارم (رشته ریاضی نظام قدیم)
قصد دارم کنکور تجربی 1400 شرکت کنم
و من کتاب درسی شیمی ندارم
برای درسنامه دقیق و کامل چه کتاب شیمی به من معرفی میکنید؟

3 0

مدير سيستم

سلام راضیه جان
پیشنهاد ما‌ برای شما کتاب تست شیمی خیلی سبز هست.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

شیوا

سلام من کنکوری 98 بودم وامسال بخاطر مشکلاتی مجبورشدم بمونم رتبمم 3800منطقه2 شد وترازمم پارسال 6600بود باتوجه به کنکور 99که شرکت کردم میخوام کتابای خیلی سطح بالا برای شیمی خصوصا وزیست کارکنم تا اگه 00متوسط هم بود پیش نیاد لطفا برای این دو درس بهترین مبع رو معرفی کنید استاد

1 1

مدير سيستم

سلام شیوا جان
برای دوره مطالعه زیست کتاب IQ و شیمی مبتکران رو پیشنهاد می کنم.
برای دوران جمع بندی و تست های آزمونی هم کتاب موج آزمون رو برای هر دو درس پیشنهاد میکنم.
امیدوارم موفق باشی

0 0

معصومه

سلام برای شیمی بانک تست و درسنامه کامل میکروطلایی خوبه؟من پایم خوبه ولی خوب نظام قدیم بودم.میخاستم مبتکران بگیرم ک شنیدم سطحش پایینه

5 1

مدير سيستم

سلام معصومه جان
برای شروع، کتاب شیمی خیلی سبز رو پیشنهاد می کنم. چون نظام قدیم هم بودی، بیشتر بهت کمک میکنه.
موفق باشی

0 0

نگار

سلام وقت بخیر
برای کسایی ک فیزیکشون ضعیفه چ کتابی پیشنهاد میکنید؟من از بعضیا شنیدم مهروماه برای آموزش فیزیک خوبه
و همینطور بین سفیرخرد و گاج دودلم برای دینی
ممنون میشم راهنملیی کنید

1 0

مدير سيستم

سلام نگار عزیز
فیزیک خیلی سبز و میکرو گاج رو پیشنهاد میکنم بهت.
برای دینی هم انتشارات سفیر خرد رو ‌پیشنهاد‌ میکنم و بهتره مقاله معرفی بهترین منابع دروس عمومی رو مطالعه کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

Sana

سلام من سطح نسبتا خوبی توی درسای دینی ادبیات و عربی دارم برای این دروس چه کتاب تستی برای کنکور تهیه کنم؟
در زیست و شیمی زیاد خوب نیستم برای آنها چه تهیه کنم؟
و در آخر زبان را بسیار مشکل دارم و یک درسنامه تمام و کمال به همراه تست هایی که بتونه منو موفق کنه توی کنکور چه کتابهایی را تهیه کنم؟
ممنون میشم پاسخگو باشید.

2 0

مدير سيستم

سلام سنا جان
منابع عمومی رو تو یه مقاله دیگه معرفی کردیم که لینکش انتهای همین مطلب بود و بهتره اون مقاله رو بخونی تا بتونی بهترین کتاب های تست مناسب خودت رو پیدا کنی.
کتاب های انتشارات خیلی سبز برای دروس زیست و شیمی بیشترین کمک رو بهت می کنند.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 0

Reza

سلام خسته نباشید من می خوام برای درس زیست ازکتاب فاگو به عنوان درس نامه وازکتاب میکروطلایی به عنوان تست استفاده کنم حالا می خواستم نظرشما رودراین باره بدونم

3 0

مدير سيستم

سلام رضا جان
کتاب فاگو حجم خیلی زیادی داره و اگه از ابتدای سال با برنامه منظم مطالعه اش کنی، می تونه خیلی بهت کمک بکنه.
برای تست زنی هم پیشنهاد ما خیلی سبز هست.
موفق باشی

1 1

ایلار

باسلام ببخشید یه راهنمایی میخواستم. من کنکوری 99بودم امامیخوام انشالله برا 1400هم بخونم. رتبمم خداروشکرخوب بود لطف میکنیدمنابعی رو بهم معرفی کنین که تست های قوی داشته باشن که هم همه مطالبوخوب پوشش بدن هم سطح بالاوکنکوری داشته باشن بیشترهم تست باشه تادرسنامه چون دیگه حوصله درسنامه ندارم فقط میخوام تستی بخونم😊موج ازمون های. نشرالگوخوبن بگیرم؟ چون همه منابع ها ی بالارو دارم

1 0

مدير سيستم

سلام آیلار عزیز
خداقوت
بله؛ کتاب های موج آزمون و IQ برای سطحی که شما‌ میگی، مناسب هستند.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

حسام

سلام
ببخشید برای شیمی دهم بین مبتکران و نشرالگو موندم
توی نمونه دولتی درس میخونم
برام مهمه که توی کنکور کمکم کنه و درس خیلی بالایی بهم بده
شما کدومو پیشنهاد میدید؟

1 0

مدير سيستم

سلام حسام جان
برای شروع، این کتاب ها سنگین هستند و پیشنهاد نمیکنم. پیشنهادم اینه که با شیمی خیلی سبز شروع کنی و روی یادگیری تک تک تست ها تمرکز کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 0

مبینا

سلام برای فارسی و دینی چی باید بگیریم🔆

4 1

مدير سيستم

سلام مبینا جان
بهترین منابع برای دروس عمومی رو تو یه مقاله دیگه به صورت مفصل بررسی کردیم که لینکش انتهای همین مقاله هست.
بهرحال برای فارسی کتاب های موضوعی نشر الگو و برای دینی کتاب سفیر خرد منابع خوب و مفیدی هستند.
موفق باشی

4 0

Fatemeh

سلام من دنبال ی منبع خوب برای درس فیزیک دهم تجربی هستم میشه معرفی کنید لطفا

1 0

مدير سيستم

سلام فاطمه جان
کتاب های میکرو و خیلی سبز برای فیزیک دهم تجربی منابع خوبی هستند.
موفق باشی

1 0

علی

نظرتون درباره ی کتاب های سیر تا پیاز گاج چیه؟.....چقدر برای کنکور بدرد میخورن؟.....و کتاب های بهتر از سیر تا پیاز چه کتاب هایی هستند؟

1 0

مدير سيستم

سلام علی جان
کتاب های سیر تا پیاز بیشتر در مقاطع پایه پیشنهاد میشه. چون محور تدریس کتاب، حل سوالات تشریحی هست و سال دوازدهم زمان کمتری برای مطالعه این کتاب ها داری.
موفق باشی

1 0

Hely

سلام من شنیدم کتاب تخته سیاه خیلی خوبه نظر شما چیه

1 0

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
برای چه درسی؟؟

0 0

من

سلام .ریاضی بین نردبام و ایکیو کدوم بهتره

2 1

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
این به سطح درسی شما هم بستگی داره. اما کتاب ریاضی نردبام سطح بالاتری داره.
موفق باشی

1 1

مائده

سلام از کتاب خیلی سبز و مهروماه کدوم بهتره برا رشته تجربی نظام جدید؟

8 4

مدير سيستم

سلام مائده جان
برای چه درسی منظورته؟؟

1 6

فردین

با سلام
واسه فیزیک میکرو طلایی خوبه یا طبقه بندی؟

7 1

مدير سيستم

سلام فردین عزیز
میکرو طبقه بندی منبع خوبی برای فیزیک کنکور هست و تفاوت اساسی با میکرو طلایی فیزیک نداره.
موفق باشی

4 1

کیان

سلام، خب پس فرق میکروطبقه بندی و طلایی فیزیک چیه؟ من نظام قدیمم و امسال میخوام جدید کنکور بدم. از کتابای جدید سر در نمیارم. دنبال یه درسنامه خوبم که به کتاب درسی نیاز نباشه. کتابی که هم درسنامش عالی باشه هم تستو تحلیلاش. برای فیزیک و دینی و عربی پیشنهادتون چیه؟ من نظام قدیم که بودم برای فیزیک میکرو طبقه و عربی کامل و دینی هم گاج نقره ای داشتم و ازشون خیلی راضی بودم. لطفا برای این سه درس راهنماییم کنین. اسم دقیق کتابارو بگین لطفا. ممنونم

2 2

مدير سيستم

سلام کیان عزیز
برای فیزیک کنکور کتاب گاج طبقه بندی برای شروع برات مناسبه. کتاب گاج طبقه بندی و میکروطلایی تفاوتی که دارند تو اینه که کتاب طبقه بندی تعداد سوالات بیشتری از هر مبحث به صورت جداگانه داره و برای شما که تا حدی با فضای کتاب های درسی بیگانه هستی، کمک بیشتری می کند منبع بهتری برای فیزیک کنکور محسوب میشه.
منابع دروس عمومی رو تو یه مقاله دیگه به صورت مفصل بررسی کردیم که لینکش انتهای همین مقاله هست و پیشنهاد می کنم اون مقاله رو بخونی تا انتخاب بهتری برای کتاب های تست این دو درس داشته باشی.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 1

م

سلام من دنبال یه منبع خوب ریاضی میگردم که درسنامه عالی با تست های متوسط رو به بالا داره چه منبعی رو پیشنهاد میکنید??

11 2

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
کتاب خیلی سبز و مهر و ماه مناسب هستند.
موفق باشی

8 6

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.