بهترین منابع هندسه و گسسته کنکور و پایه

روش مطالعه هندسه و گسسته

آقا این درس هندسه و گسسته رو حذف کنیم؟! خب البته نه لزوما. تو اگه بتونی مطالعه درست و منطقی داشته باشی و همچنین تست زنی خوبی داشته باشی، نیازی به حذف درس های هندسه و گسسته در کنکور سراسری نداری. خب مسئله اینه برای مطالعه درس و منطقی، بهترین کتاب تست هندسه کنکور چیه؟ بهترین کتاب گسسته کنکور چیه؟ از کدام کتاب جامع هندسه و گسسته باید استفاده کنیم؟
توی این مقاله سعی می کنیم به معرفی بهترین منابع هندسه و گسسته کنکور بپردازیم که از نظر برخی از دانش آموزان از دروس سخت کنکور محسوب میشن. همچنین کمی به روش مطالعه صحیح هندسه و گسسته خواهیم پرداخت که راهنمای خیلی خوبی برای شما تو کنکور می تونه باشه.


مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

بهترین منابع هندسه کنکور نظام جدید

درس هندسه همیشه یکی از نقاط ضعف بچه های رشته ریاضی بوده. در ابتدا باید بدونیم یک دنیا تفاوت بین هندسه سال دوازدهم و هندسه پایه هست. هم منابع اون ها باهم فرق داره هم روش مطالعه شون. هندسه دوازدهم خیلی بیشتر نزدیک به ریاضیات هست و دانش آموزان بیشتر با معادلات درگیر میشن و هرچقدر در تشکیل و حل معادلات بهتر باشید، در هندسه دوازدهم ماهرتر خواهید بود. البته تفاوتی که هندسه دوازدهم با ریاضی داره اینه که باید بیشتر از ریاضی مرور بشه. میشه گفت منابعی که بهتون پیشنهاد میشه از بهترین کتاب های تست هندسه کنکور و پایه هستند و از فیلتر بهترین مشاورین تحصیلی و اساتید برتر بارسا عبور کردند باعث افزایش سرعت مطالعه شما و بهتر شدن کیفیت درس خوندنتون میشه.
یکی از بهترین منابع کنکور هندسه دوازدهم کتاب تست هندسه ۳ انتشارات خیلی سبز هست که کتابی با تست های طبقه بندی شده بسیار مناسب و صد البته جواب های کاملا تشریحی هست. درسنامه هایی که داخل پاسخنامه تست ها وجود داره، می تونه در یادگیری درس هندسه ۳ حسابی کمکتون کنه. بنابراین به عنوان یک کتاب خوب برای هندسه کنکور به شما پیشنهاد میشه. البته اگه هنوز سطح خوبی در هندسه دوازدهم ندارید، پیشنهاد من این هستش که از ابتدا سراغ این کتاب نرید و اول از جزوه معلم کمک بگیرید یا با استفاده از منابعی مثل سیر تا پیاز انتشارات گاج سطح خودتون رو بالا ببرید و بعد سراغ کتاب خیلی سبز برید.

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

اما در مورد منابع هندسه پایه کنکور باید بگم که این درس بیشتر مبتنی بر قضایا و قدرت تصویر سازی هست و دانش آموزان یا این قضایا رو حفظ می کنند و یا اینکه سعی می کنند خط به خط اون ها رو بفهمند. پس می تونیم دو رفتار با درس هندسه پایه داشته باشیم:

1. اگه قضایای هندسه پایه رو حفظ می کنید، باید در نظر بگیرید حفظ کردن به تنهایی کمکی به شما نمی کنه. شما باید علاوه بر حفظ کردن قضایای درس هندسه، تمرین های کتاب درسی و همچنین تست های یکم آسون تر که معمولا در سری کتاب های رشادت مبتکران پیدا می کنید رو به حالت جزوه باز (Open Book) حل کنید تا تسلط بیشتری روی مفاهیم هندسه پایه پیدا کنید.

2. اگه جزء اون دسته از دانش آموزان هستید که باید حتما قضایا رو متوجه بشید و به دنبال تست های بیشتر و کمی پیچیده تر هستید، انتشارات مهر و ماه کتاب بسیار خوبی توی این زمینه تالیف کرده که هم جزوه مناسبی داره و هم تست های فراوان که از بهترین منابع هندسه کنکور برای دانش آموزانی محسوب میشه که در این درس قوی تر هستند. البته که هندسه مهر و ماه بهترین کتاب هندسه جامع کنکور هست و شما می تونید از جزوه و تست های هندسه سال دوازدهم اون هم استفاده کنید.

نحوه خواندن ریاضی کنکور رتبه های برتر راهنمایی های مفیدی برای مطالعه این درس به شما میده.

در آخر این رو هم بگم که اگه می خواید مطالعه کمی روی درس هندسه داشته باشید، حذف هندسه پایه کنکور به صرفه تر و منطقی تره. در واقع میشه گفت یا هندسه پایه رو نخونید، یا تمام و کمال بخونیدش و این مسئله رو در نظر بگیرید که درصد بالایی گرفتن از هندسه کنکور می تونه رتبه شما رو تا حد زیادی تحت تاثیر قرار بده و بهتر کنه.

بهترین منابع هندسه نظام جدید

چرا دانش آموزان دبیرستان دخترانه مدبران بارسا نتیجه ی خوبی از کنکور میگیرند؟

بهترین منابع هندسه کنکور نظام قدیم

برای داوطلبان کنکور نطام قدیم هم پیشنهاد ما مجموعه کتاب های نشر الگو در درس هندسه پایه و انتشارات خیلی سبز در هندسه تحلیلی هست که هر دو جزء بهترین منابع هندسه کنکور هستند و می تونند به افزایش درصد شما در این درس کمک کنند. فراموش نکنید که کتاب های سه بعدی نشر الگو از بهترین کتاب های مطالعه و تست هندسه کنکور هستند و می تونید به طور کامل ازشون استفاده کنید

بهترین منابع هندسه نظام قدیم

نگران عملکردت تو جلسه کنکوری؟

دوره غیرحضوری مدیریت آزمون بهت کمک میکنه بهترین عملکردت رو توی آزمون ها داشه باشی.

آشنایی با بهترین منبع گسسته کنکور

درس ریاضیات گسسته کنکور با توجه به اینکه نزدیک به ۱۰ الی ۱۴ سوال در کنکور داره، نقش مهمی در تعیین سرنوشت شما خواهد داشت. البته از گسسته کنکور از درس هایی هست که با مطالعه و تمرین زیاد میشه به تسلط خیلی خوبی توی اون دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین منابع دروس اختصاصی کنکور

بهترین منابع دروس عمومی کنکور

بهترین منابع گسسته کنکور نطام جدید

بهترین منبع گسسته کنکور برای مطالعه و تست، کتاب تست خیلی سبز تالیف استاد صادقی و استاد دیداری هست که به خوبی توضیح مناسبی در مورد درس گسسته و آمار و احتمال داده اند. کتاب تست خیلی سبز درسنامه مناسب با کنکور سراسری و تست های استانداردی داره که به دانش آموزان توی این دو درس خیلی کمک می کنه. این کتاب به شکلی هست که با دنبال کردنش می تونید به انواع سوالات و تست هایی که به شکل های مختلف از یک مبحث خاص مطرح میشه مسلط بشید. در صورتی که احساس می کنید ضعف زیادی در درس گسسته دارید، می تونید سراغ کتاب گسسته میکرو طلایی گاج برید تا بتونید ابتدا تسلط بیشتری روی این درس پیدا کنید و بعد در صورت نیاز به سراغ کتاب های دیگه مثل خیلی سبز برید. البته پیشنهاد ما اینه که اگه خیلی توی درس گسسته و آمار و احتمال ضعف دارید، به جای اینکه سراغ کتاب دیگه ای برید، کتاب میکرو طلایی گاج رو چندین بار حل کنید. کتاب گسسته میکرو طلایی هم مثل کتاب تست خیلی سبز علاوه بر پوشش درس گسسته کنکور، مطالب مربوط به درس آمار و احتمال کنکور رو هم در بر می گیره. در نتیجه کتاب خیلی سبز به عنوان بهترین کتاب تست گسسته کنکور به شما پیشنهاد میشه که اگه ضعف بیشتری تو این درس دارید بهتره اول از کتاب گسسته میکرو طلایی گاج استفاده کنید.

بهترین منابع گسسته برای نطام جدید

فکر می کنی بی انگیزگی سراغت اومده و نمی تونی درس بخونی؟
مقاله انگیزه برای درس خواندن می تونه راهنمای خوبی برات باشه.

بهترین منابع گسسته کنکور نظام قدیم

برای داوطلبان کنکور نظام قدیم هم کتاب گاج نقره ای و هم کتاب ریاضیات گسسته سه بعدی انتشارات الگو می تونه جزء بهترین منابع گسسته کنکور برای دانش آموزان رشته ریاضی باشه. اعتقاد ما اینه که گسسته درسی هست که میشه به راحتی با یک برنامه ریزی مناسب به تسلط خوبی در اون برسید و حتی درصد بالایی در کنکور سراسری در این درس به دست بیارید. 

اگر به دنبال برنامه ریزی کردن به سبک حرفه ای ها هستی، دومین کتاب خودیاری جهان، یعنی برنامه ریزی با دوربین مدار بسته رو از دست نده.

اما این مسئله رو هم در نظر داشته باشید که سال هاست سوال های گسسته کنکور از حالت ساده ای که قبلا داشت در اومده و سخت تر شده. در تست های کنکور سال های اخیر بیشتر به سمت زاویه های پنهانی که توی درس  گسسته هست پرداخته شده و از سوالات ترکیبی هم خیلی زیاد در این درس استفاده میشه. مثلا در کنکور ۸۹ سوالی از ترکیب اصل لانه کبوتری و ب.م.م مطرح کرده بودند که واقعا باعث گیر کردن بچه ها توی این درس شده بود. پس پیشنهاد من به شما اینه که در درس گسسته سعی کنید با مطالعه مناسب، استفاده از منابعی که برای درس گسسته معرفی شد و صد البته تمرین، تمرین و باز هم تمرین تسلط خودتون رو حسابی بالا ببرید. بنابراین با تمرین زیاد و استفاده از این بهترین منابع گسسته کنکور، می تونید از سد درس گسسته عبور کنید.

بهترین منابع گسسته برای نطام قدیم

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته از دکتر علی میرصادقی، بهترین راهنمای برنامه ریزی برای کنکوره.

حرف آخر

جمع آوری بهترین منابع کنکور یکی از مهم ترین اقدامات برای موفقیت و کسب رتبه برتر در کنکور هست. شاید شما نگران این موضوع باشید که نکنه منابع معرفی شده در این مقاله، بهترین منابع کنکور هندسه و گسسته نباشند و به همین دلیل بخواید به دنبال منابع دیگه هم برید. اما پیشنهاد ما اینه که توی این قضیه وسواس زیادی به خرج ندید و در هر درس فقط از یک منبع استفاده کنید. سعی کنید اون منبع رو چندین بار بخونید و حل کنید. تعداد زیاد کتاب های آموزشی شاید خیلی جالب باشه، ولی در نهایت باعث سر درگمی دانش آموز میشه و به ضرر شماست.

مقاله روش های صحیح تست زنی شما رو برای پیشرفت تو درس هاتون بیشتر کمک می کنه.


حالا وقتشه که با استفاده از این منابع و کتاب های هندسه و گسسته کنکور، عملکردتون رو توی این دو درس بهتر کنید و قدم به قدم پیشرفت کنید. در نهایت اگه سوالی درباره بهترین کتاب های هندسه کنکور و بهترین کتاب گسسته کنکور دارید، در قسمت نظرات با ما درمیون بذارید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشیم. اگه هم پیشنهاد دیگه ای برای بهترین کتاب تست گسسته و هندسه دارید، خوش حال می شیم که از تجربه هاتون به ما هم بگید. این مقاله رو می تونید برای دوستاتون هم ارسال کنید تا اونا هم بتونن از راهنمایی های بیشتری برخوردار بشن. 

                                     

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 66 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظرات کاربران
ارسلان

سلام من کلاس دهمم و هندسه و قضایا و تمرینات رو خوب میفهمم تنها مشکلم اینه که تستای سخت رو نمیتونم حل کنم البته تستای سطح متوسط قلم چی ام میتونم ولی سطح سختش نه من الان موندم تست خیلی سبز بخرم یا میکرو و یا هرچیزی میشه یه راهنمایی کنید کدوم کتاب بهتره

4 2

مدير سيستم

سلام ارسلان عزیز
بهت پیشنهاد می کنم از کتاب های هندسه خیلی سبز و طبقه بندی میکرو شروع ‌کنی.
موفق باشی

1 0

فاطمه

سلام وقتتون بخیر
من میخواستم از رشته تجربی تغییر رشته بدم ودر کنکور ریاضی 1400شرکت کنم.هوشم برای یاد گرفتن دروس ریاضی خوب .با توجه به اینکه در این زمینه به مدرسه نرفتم واموزشی ندیدم به نظر شما کتاب های خیلی سبز برای ریاضیات میتونه منبع مناسبی برای تست وآموزش باشه؟
وبه نظر شما ریاضیات گسسته رو حذف کنم یا هندسه پایه رو یا هیچکدام ویا مباحث خاصی از این دو؟
لطفا جواب بدید.

2 2

مدير سيستم

سلام فاطمه جان
منابعی که گفتی می تونند بهت کمک کنند و برای شروع، اگه مشاور نداری و خودت مطالعه رو شروع کردی، لازمه مطالب رو اجمالی مطالعه کنی تا متوجه بشی آیا ضعف اساسی تو دروس هندسه یا گسسته داری یا نه. در این صورت، اگه با دبیر و درسنامه قابل رفع نبود، می تونی مباحث رو حذف کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

2 2

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.