معرفی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

آینده شغلی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

در این مقاله سعی خواهیم کرد به فرصت ها و تهدیدهای پیش روی فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی سلولی و ملکولی در سطح جهان بپردازیم.


ما در انتهای مقاله درآمد رشته زیست شناسی سلولی و بازار کار رشته زیست شناسی سلولی را به طور دقیق بررسی کرده ایم.

تعریف رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

معرفی رشته زیست شناسی سلولی و ملکولی: زیست شناسی سلولی و ملکولی یکی از رشته های علوم پایه است که در دهه 1960 میلادی پایه گذاری شده است و برای اینکه به این رشته علاقه مند شوید، باید حافظه خوبی داشته باشید و به درس شیمی و زیست علاقه داشته باشید. این رشته شامل مطالعه زیست شناسی در سطح ملکولی است. این حوزه دارای وجوه مشترکی بازیست شناسی ، شیمی و به طور خاص با علم ژنتیک و بیوشیمی است. زیست شناسی سلولی و ملکولی علم استنباط برهم کنش های مولکولی فعالیت های بیولوژی در بین سیستم های مختلف درون سلولی است.

با سایر رشته های دانشگاهی تجربی آشنا شوید.

گرایش های کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

فارغ التحصیلان این رشته در ایران می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ، تحصیلات خود را در گرایش های زیر ادامه دهند:

  • زیست شناسی سلولی و ملکولی

  • ژنتیک

  • میکروبیولوژی

  • بیوشیمی

  • بیوفیزیک

  • زیست فناوری

  • زیست فناوری گرایش دریا

  • زیست فناوری صنعت و محیط زیست

بازار کار رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در جهان

یک زیست شناس سلولی و ملکولی می تواند در موقعیت های مختلف شامل: بیمارستان ها، دانشگاه ها، آزمایشگاه های مستقل، کالج ها، کمپانی های غیرانتفاعی و آژانس های دولتی مشغول به کار شود.

میانگین درآمد افراد شاغل در این رشته در برخی از نقاط جهان به شرح زیر می باشد:

  • در اروپا میانگین درآمد افراد 36000 یورو در سال می باشد که البته این مقدار بر اساس تجربه فرد و کمپانی های مختلفی که او در آن ها مشغول به کار می شود، متغیر است.

  • در کانادا میزان درآمد به 52000 دلار کانادا در سال می رسد.

  • میانگین درآمد سالانه در هند 415,244 Rs معادل 27 میلیون تومان می باشد.

  • در آمریکا میانگین درآمد افراد در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی 73,636$ در سال می باشد.( از حداقل 39,925 $ تا حداکثر 113,099 $)

نگاهی جزئی تر به درآمد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در آمریکا

سطح کاریمیانگین درآمد در ساعتمیانگین درآمد در ماه
افراد مبتدی19.19$39,924.9$
دانشجویان سال سوم24.99$51,989.1$
افراد متجرب33.80$70,299.9$
دانشجویان سال آخر41.61$86,549.5$
افراد حرفه ای54.35$113,048.8$

به طور میانگین میزان رضایت شغلی در این رشته 3.1/5 می باشد.

آینده شغلی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در ایران

آینده شغلی زیست شناسی سلولی و ملکولی:  فرصت های شغلی این رشته در ایران که در مسیر توسعه وجود دارد، محدود نیست. اما در کشورمان اگر فردی به امید آینده مالی خوب و زود بازده بودن به سراغ این رشته و برخی دیگر از رشته های علوم پایه بیاید، اشتباه کرده است.

بیشترین آینده شغلی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در ایران شامل پژوهشگری و تدریس است که البته مشاغل دولتی مانند کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشت، کارشناس آزمایشگاه واکسن و سرم و کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی هم در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: تیپ های شخصیتی و انتخاب شغل

تعدادی از مراکز تحقیقاتی بزرگ کشور مانند انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات بین المللی ژنتیک ایران، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی کشور می توانند پذیرای فارغ التحصیلان این رشته باشد. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی می توانند با تاسیس شرکت های خصوصی تولید کننده مواد اولیه آزمایشگاه های سلولی و ملکولی یا آزمایشگاه هایی که تست های آن ها در سطح مولکولی است، به وضعیت مالی نسبتا خوبی برسند.

»» اگر می خواهید زودتر جذب بازار کار شوید!

دو عامل مهم در استخدام در این رشته تجربه و مهارت است و البته کارفرماها ترجیح می دهند افرادی با توانایی برقراری روابط اجتماعی، مشارکت در کار های گروهی مختلف، توجه بسیار به جزئیات و افرادی با تمایل به فراگیری پیوسته و به روز اطلاعات (lifelong learning ) را استخدام کنند.

قابل ذکر است که موقعیت های شغلی برای افرادی که در یکی از گرایش های این رشته phD دارند، بیشتر فراهم است.پ

فرصت های شغلی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی:

برای تحصیل در هر رشته ای باید به بازار کار آن رشته در آینده و پس از اتمام سال تحصیلی نیز فکر کرد. رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی از آن دسته رشته هاست که نیازمند علاقه فراوان داوطلب است. در کشور ما هنوز نمی توان گفت این رشته کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. اما در ادامه به چند موقعیت شغلی در هر گرایش می پردازیم.

علم‌ ژنتیک‌ در ایران‌ هنوز در ابتدای‌ راه‌ است‌ و باید تلاش‌ بسیار کرد و کاستی‌ ها را جبران‌ نمود و موانع‌ را از میان‌ برداشت‌ تا بتوان‌ شاهد رشد روز افزون‌ این علم‌ در ایران‌ بود. البته‌ این‌ به‌ آن‌ معنی‌ نیست‌ که‌ در کشور ما تحقیقات‌ ژنتیکی‌ انجام‌ نمی‌ گیرد و فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ هیچ‌ مرکزی‌ نمی‌ شوند، بلکه‌ سازمان‌ های‌ مختلفی‌ هستند که‌ به‌ فعالیت‌ های‌ تحقیقاتی‌ ژنتیکی‌ می‌ پردازند که‌ از جمله‌ می‌توان‌ به‌ مراکز مختلف‌ وزارت‌ جهاد کشاورزی‌، مراکز پژوهشی‌ وزارت‌ علوم‌، انستیتو پاستور، مرکز ملی‌ تحقیقات‌ مهندسی‌ ژنتیک‌ و تکنولوژی‌ زیستی‌ اشاره‌ کرد.

اصولاً در ایران‌ اگر فردی‌ به‌ امید آینده‌ مالی‌ خوب‌ به‌ دنبال‌ علوم‌ پایه‌ برود اشتباه‌ کرده‌ است‌، چرا که‌ رشته‌ های‌ علوم‌ در ایران‌ ارزش‌ مادی‌ زیادی‌ ندارند. امّا اگر فردی به‌ علوم‌ پایه‌ علاقه‌ دارد، مطمئناً رشته‌ علوم‌ سلولی‌ و مولکولی‌، رشته‌ ای‌ با ارزش‌ و خوب‌ است‌. تعدادی‌ از مراکز تحقیقاتی‌ مانند انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات‌ ژنتیک‌، مرکز تحقیقات‌ بیوشیمی‌ و بیوفیزیک‌ و مراکز تحقیقاتی‌ دانشگاهی‌ می‌توانند پذیرای‌ فارغ‌ التحصیلان‌ علوم‌ سلولی‌ و مولکولی‌ باشند.

 علاوه‌ بر مراکز تحقیقاتی‌ موجود، فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ می‌تواند با ایجاد شرکت‌ خصوصی‌ سازنده‌ مواد اولیه‌ آزمایشگاه‌ های‌ علوم‌ سلولی‌ و مولکولی‌ یا آزمایشگاهی‌ که‌ تست های‌ آن‌ در سطح‌ موکلولی‌ است‌، هم‌ به‌ جامعه‌ علمی‌ خدمت‌ کند و هم‌ وضعیت‌ مالی‌ نسبتاً خوبی‌ داشته‌ باشد. البته‌ در حال‌ حاضر نیز در ایران‌ چنین‌ فعالیت‌ هایی‌ در سطح‌ محدودی‌ انجام‌ می‌ گیرد. کارشناسان‌ میکروبیولوژی‌ در پژوهشگاه‌ نفت‌ برای‌ تحقیق‌ بر روی‌ میکروب‌ های‌ نفت‌ خوار یا گوگرد زدایی‌، در بخش‌ صنایع‌ غذایی‌ در کارخانه‌ های‌ کنسرو سازی‌ و کمپوت‌ سازی‌ و در صنایع‌ بهداشتی‌ مشغول‌ به‌ کار هستند. تهیه‌ لوازم‌ آزمایشگاهی‌ مورد نیاز در این‌ گرایش‌ یکی‌ از شغل‌ هایی‌ است‌ که‌ بعضی‌ جذب‌ آن‌ می‌ شوند.

رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

مؤسسه‌ استاندارد یا آزمایشگاه‌ های‌ کارخانجات‌ تهیه‌ مواد بهداشتی‌ و غذایی‌ برای‌ تشخیص‌ کیفیت‌ و سلامت‌ این‌ مواد از نظر عدم‌ آلودگی‌ میکروبی‌، مراکز تهیه‌ مواد دارویی‌ مانند تهیه‌ آنتی‌ بیوتیک‌ ها و بالاخره‌ کارخانجات‌ تهیه‌ اسیدها مانند اسید بوتریک‌ و اسید استیک‌ و حلال‌ ها مانند الکل‌ و استون‌ و مراکز تهیه‌ واکسن‌ مانند مؤسسه‌ رازی‌ و انستیتو پاستور ایران‌ نیز می‌توانند مراکز جذب‌ فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ گرایش‌ باشند.

  • مراکز تحقیقاتی مثل مرکز تحقیقات ژنتیک، انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، موسسه رویان

  • شرکت های خصوصی ساخت مواد اولیه آزمایشگاه‌ها

  • موسسه استاندارد

  • کارخانه‌های تهیه مواد بهداشتی و آرایشی

  • صنایع غذایی و دارویی

  • مراکز ساخت واکسن

  • تولیدکننده کیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی

  • کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی مشغول

gtegreدوره آفلابن افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

بازار کار رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در ایران:

در بازار کار رشته زیست شناسی سلولی مولکولی می تواند مشاغل زیادی برای این رشته وجود داشته باشد. در واقع با پیشرفت علوم پایه بازار کار رشته زیست شناسی مولکولی نسبتاً خوب پیش بینی می شود. بیشترین آینده شغلی در بازار کار رشته زیست شناسی مولکولی در ایران شامل پژوهشگری و تدریس است که البته مشاغل دولتی مانند کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشت، کارشناس آزمایشگاه واکسن و سرم و کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی هم در برمی گیرد. تعدادی از مراکز تحقیقاتی بزرگ کشور مانند انستیتو پاستور، مرکز تحقیقات بین المللی ژنتیک ایران، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی کشور می توانند پذیرای فارغ التحصیلان این رشته باشد. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی می توانند با تاسیس شرکت های خصوصی تولید کننده مواد اولیه آزمایشگاه های سلولی و ملکولی یا آزمایشگاه هایی که تست های آن ها در سطح مولکولی است، به وضعیت مالی نسبتا خوبی برسند. البته به کل درآمد رشته‌های پژوهشی در ایران به تناسب کشورهای دیگر، درآمد مناسبی نیست.


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظرات کاربران
ماندانا

سلام
وقتتون بخیر
بین رشته زیست سلولی و مولکولی و میکروبیولوژی موندم درسته که خیلی شبیه به هم دیگه اند من علاقه اصلی ام تاسیس ازمایشگاه آسیب شناسی ، هماتولوژی و یا پاتولوژی هست و همچنین به ژنتیک انسانی و ژنم انسان و موجودات و روند تکامل هم خیلی علاقه دارم

در مقطع ارشد از هر دو رشته می‌شود به ژنتیک یا علوم آزمایشگاهی رفت و همچنین بعد از مقطع دکتری می‌شود
ازمایشگاه آسیب شناسی و تشخیص سرطان زد ؟
متشکرم از پاسخگویی تون 🙏

0 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر، از مشاور تخصصی در این حوزه میتونید راهنمایی بگیرید

0 1

مریم

سلام من کارشناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی دارم از دانشگاه پیام نور و فارق التحصیل سال ۱۴۰۰ هستم. برای من هیچ گرایشی نداشته این رشته و تو مدرکم هم اسم رشته خالی اومده. الان می‌خوام در استخدام آموزش و پرورش شرکت کنم و نمی‌دونم کد رشته من دقیقا چی میشه ؟ الان من جزو همه گرایش های زیست شناسی سلولی و مولکولی حساب میشم؟ کل دفترچه رو مطالعه کردم ولی برای این رشته انقد پیچیده بود اصلا متوجه نشدم کدوم هست !؟

0 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، از مشاوره تحصیلی تخصصی استفاده کنید

0 1

Mah

سلام وقت بخیر رشته زیست شناسی سلولی مولکولی ،همون رشته ژنتیک است ؟
و اینکه در مقطع ارشد می‌توان رشته علوم آزمایشگاهی خوند؟

2 0

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر، خیر ژنتیک یکی از گرایش های زیست سلولی مولکولی ست

0 0

امیررضا علوی مرجانی

سلام ببخشید من تو پیام نور مهندسی شیمی قبول شدم.تو نظرات که میدیدم گفتین میتونم از زیست شناسی سلولی مولکولی به پرستاری برم شرایطش چطوریه من خیلی علاقه به پرستاری داشتم اما نتونستم در بیام ممنون میشم راهنمایی کنید.

2 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه برای رشته پرستاری دیپلم تجربی لازم دارید برای بررسی شرایطتتون و دریافت اطلاعات بیشتر میتونید از جلسات مشاوره استفاده کنید

0 1

سولین

سلام دوست عزیز ببخشید من کارشناسی مهندسی کشاورزی خوندم. ارشد هم بیوتکنولوژی و ژنتیک مولکولی کشاورزی. باتوجه به اینکه بیوتکنولوژی در خارج بین گیاهی و پزشکی تفکیکی قائل نیست .
اما میخوام ژنتیک پزشکی بخونم. و ازمایشگاه ژنتیک پزشکی تاسیس کنم ایا به نظر شما بهتره ارشد زیست سلولی مولکولی بخونم در مقطع ارشد یا در مقطع کارشناسی؟

0 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، همونطور که میدونید بررسی و پاسخگویی به سوالاتی که مستقیما در اینده شغلی شما تاثیر گذار هست در یک کامنت قابل پاسخگویی نیست پیشنهاد میکنم از مشاور راهنمایی بگیرید

0 0

بهار

سلام وقتتون به خیر
من امسال دانشگاه غیر انتفاعی ال طه رشته زیست سلولی مولکولی قبول شدم به نظر شما این دانشگاه برای تحصیل در این رشته مناسب و خوبه یا نه ؟
و به نظرتون بین این رشته و مهندسی صنایع غذایی کدوم. بازار کار بهتری دارن؟

3 0

مدیر سيستم

با سلام ، برای تحصیل در دانشگاه مد نظر بهتر است به حضوری به دانشگاه مراجع کنید تا با توجه به شرایط و موقعیت و همینطور علاقتون ببینید ایا برای شما مناسب هست یا خیر و در ادامه سوالتون ، بازار کار و اینده شغلی کاملا بستگی به هوش اقتصادی و مهارت شما دارد .

0 0

Hana

سلام من برای رشته زیست شناسی سلولی مولکولی توی دانشگاه آزاد اقدام کردم
میخواستم ببینم برای دریافت مهر نظام پزشکی و همچنین تاسیس آزمایشگاه و کلینیک میتونم ژنتیک پزشکی و برای مقطع ارشد انتخاب کنم؟
با ژنتیک پزشکی میتونم این دو کار رو انجام بدم؟

0 1

مدیر سيستم

با سلام فارغ تحصیلان مقطع کارشناسی رشته های میکروبیولوژی - زیست سلول مولکولی - بیوشیمی - ژنتیک می توانند در آزمون مقطع کارشناسی ارشد رشته ی علوم آزمایشگاهی شرکت کنند سپس می توانند سایر مراحل برای تاسیس آزمایشگاه را پشت سر بگذارند،

3 0

مهسا

سلام
مطالبتون خیلی خوب بود ولی میخواستم بپرسم اگه بخوام زیست شناسی سلولی و مولکولی رو بخونم بهتره که کدوم گرایش رو انتخاب کنم؟هم از لحاظ اینده شغلی هم پیشترفت اون رشته در ایران و ...

0 0

nima

سلام وقت بخیر ببخشید من یه سوال داشتم میشه دقیق شغل هایی که بعداز اتمام تحصیلات در این رشته هست رو بهم بگین

0 0

مدیر سيستم

در حال حاضر مشاغل مرتبط با زیست شناسی سلولی و مولکولی از بازار کار نسبتا مناسبی برخوردار بوده و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی و… می‌توانند پذیرای فارغ‌التحصیلان این رشته باشند.

1 0

***

سلام وقتتون بخیر اینکه بعضی از مشاور ها میگن میشه از طریق زیست شناسی مولکولی برای کارشناسی ارشد پرستاری اقدام کرد درست هست؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، بله این امکان وجود دارد

0 0

رقیه

سلام ببخشید بعد از لیسانس این رشته میتوان در مقطع کارشناسی ارشد وارد رشته رادیولوژی بشم؟؟؟؟؟؟؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، خیر شما باید دوباره کنکور بدید چون علوم پزشکی هستش رادیولوژی

0 0

هدیه

سلام ببخشید من رشته میکروبیولوژی قبول شدم اما کرمانشاه این رشته رو نداره به جاش زیست شناسی سلولی مولکولی داره خواستم بدونم آینده این رشته خوبه و میتونم توی چه مکان هایی مشغول به کار بشم بعد از اتمام کل دوره های این رشته ؟؟؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، بله سلولی مولکولی رشته خوبی هستش و اینده شغلی این رشته در شغل‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها ، مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی و .. فعالیت کنید

1 0

Taha

سلام ببخشید از طریق لیسانس میکروبیولوژی می توان در مقطع ارشد هماتولوژی را شرکت کرد؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، بله میشود زیرا جز گرایش های رشته زیست شناسی میباشد .

0 0

دریا

به نظرتون میکروبیولوژی خوبه یا زیست شناسی سلولی و مولکولی ؟
کدومشون درساش اسونتره؟
رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی توی بیمارستان ها چه کاری انجام میده؟توی ازمایشگاه ها چه کاری انجام میده؟
رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی بعد کارشناسی سر کار میفتی یا میکروبیولوژی ؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام‌، هر دو‌ رشته از بازار کار مناسبی بزخوردار هستش . انتخاب بین این دو‌بستگی به شما دارد که با توجه به علاقتون رشته رو انتخاب کنید . با هردو میتونید کارهای تحقیقاتی در دانشگاها و … انجام بدید . رفتن به سرکار هم با توجه به موقعیت و شرایط خودتون باید بسنجید

0 0

Moh8

سلام ببخشید من میخوام رشته زیست شناسی سلولی مولکولی بخونم گفتم ببینم میتونم از این رشته میکروبیولوژی بخونم و برم ازمایشگاه کار کنم ؟

1 0

مدیر سيستم

با سلام ، بله میکروبیولوژی و سلولی مولکولی هر دو‌ زیر شاخه‌های زیست شناسی هستند و این امکان وجود دارد .

0 0

باران

۴ سال تو دانشگاه، زیست سلول مولکولی بخونم بعد اون میتونم معلم زیست بشم؟دیگه لازم نیست که کنکور باز بدم که؟

1 0

مدیر سيستم

با سلام ، بعد از گذراندن این دوره و اخذ مدرک میتوانید به عنوان محقق، مدرس و اگر مستعد کار در ازمایشگاه هستید مشغول بشوید.

0 0

A

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم در رشته زیست و سلول مولکولی به جز اون ۵ گرایش نام برده شده میشه در کارشناسی ارشد هماتولوژی یا ایمونولوژی خوند؟؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، بله میتوانید .

0 0

راحیل

سلام
رشته سلولی مولکولی با رشته بیوتکنولوژی خیلی تفاوت داره؟
میشه سلولی مولکولی خوند بعد ارشدش رو بیوتک قبول شد؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، رشته میکروبیولوژی بیشتر بر همه جانداران ازجمله قارچ‌ها ، باکتری ها و … تمرکز دارد ولی سلولی مولکولی بیشتر روی سلول های بنیادی ، پروتئین ها تمرکز دارد .

0 0

زهرا

سلام وقتتون بخیر ببخشید از رشته ی سلولی مولکولی میشه داروسازی هم خوند؟در مقطع دکتری و اینکه شرایطش چطوریه

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، خیر شما نمیتوانید

0 0

مهرانا

سلام و وقت بخیر. آیا با معدل ۱۲.۷۹ کتبی نهایی و ۱۶.۹۷ کل رشته تجربی امکان پذیرش با سوابق تحصیلی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی هست ؟

0 0

مریم

سلام و عرض ادب
با رشته زیست شناسی یا ژنتیک میشه توی بیمارستان استخدام شد؟ توی چه بخشی؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام بله شما در بخش ازمایشگاه میتوانید مشغول به کار شوید .

0 0

مبینا

سلام من با مدرک کارشناسی زیست سلولی مولکولی میتونم ارشد رشته ژنتیک پزشکی بخونم؟

11 0

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر بله این امکان دارد برای شما وجود دارد

2 1

نازنین اراسته

خسته نباشید..من فارغ التحصیل رشته زیست سلولی ومولکولی هستم بامدرک کارشناسی
چطورمیتونم ادامه تحصیلم رو در حیطه سلولهای بنیادی بگذرونم؟؟

3 0

مدیر سيستم

با سلام
سوال شما مشمول قوانینی از سوی وزارت علوم هست که بند هایی رو در برمیگیرد که احتیاج به تحقیق و به روز رسانی. میباشد اما اگر شما امتیازات مجوز تاسیس رو که مورد تایید سازمان هستند داشته باشید با کرایش های زیست شناسی تا مقطع دکتری این امکان برای شما وجود دارد

0 1

فاطمه

سلام . من دارم این رشته رو در دانشگاه آزاد میخونم. میخواستم بپرسم برای تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی باید چیکار کنم و برای ارشد و دکترا چه گرایشی برم که بتونم آزمایشگاه تشخیص طبی تاسیس کنم.
اگه راه رو برام مشخص کنید ممنون میشم.

4 2

مدیر سيستم

سلام
تا مقطع دکتری میکروبیولوژی این امکان وجود دارد

0 0

مدیر سيستم

سلام
تا مقطع دکتری میکروبیولوژی این امکان وجود دارد

0 0

فاطمه

سلام . من در حال حاضر در حال تحصیل در رشته زیست سلولی و مولکولی مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد هستم. میخواستم بدونم برای تاسیس آزمایشگاه طب سنتی نیاز دارم در چه گرایشی ادامه بدم؟ اگه راه تاسیس آزمایشگاه طب سنتی بهم نشون بدید ممنون میشم

1 0

مدیر سيستم

با سلام طب سنتی رشته ی دانشگاهی نیست که امکان تاسیس ازمایشگاه داشته باشه

0 1

فرزانه

سلام من میخوام کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی بخونم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل میشه در رشته زیست شناسی جانوری اقدام کنم؟

0 0

مدیر سيستم

با سلام بله دوست عزیز

0 1

فرزانه

سلام من میخوام کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی بخونم
میشه برای ادامه تحصیل فیزیولوژی جانوری بخونم
یا کلا زیست شناسی جانوری؟

0 0

مدیر سيستم

سلام دوست عزیز بله این امکان وجود دارد که در گرایش ارشد رشته ی متفاوتی رو انتخاب کنید

0 1

اسماء

سلام من رشته زیست شناسی سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی ام آیا تا لیسانس میتونم سر شغلی برم ؟

0 0

مدیر سيستم

سلام اگر مهارت تقویت کنید بله

1 0

فاطمه

سلام وقت شما بخیر
آیا با مدرک کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی و ارشد و دکترای ژنتیک پزشکی امکان گرفتن مجوز آزمایشگاه هست . چون گفتن از پایه همه ی مدارک باید وزارت بهداشت باشه؟؟؟

0 0

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر بله باتوجه به رشته مابقی امتیاز ها هم مهم است

0 0

نظری

سلام من تجربی و معدل کتبی۱۷:۳۰ایا امکان قبولیم توی رشته سلولی مولکولی روزانه سمنان هست؟میخوام بدونم زیاد یا کم

22 8

مدیر سيستم

سلام دوست عزیز
به این سوال نمیشه پاسخ دقیق و ۱۰۰٪ داد؛ ولی احتمالا بله.
موفق باشی

4 3

سارا

سلام من کارشناسی رشته زیست شناسی سلولی مولکولی گرایش ژنتیک خوندم.
دانشگاه ازاد
میخواستم بدونم برای ارشد میتونم هماتولوژی بخونم
اخه تو منابع زده بود فقط رشته علوم تغذیه رو با این مدرک میتونم بخونم

15 7

مدیر سيستم

سلام سارا جان
بله؛ امکانش هست. اما برای اطمینان بیشتر، بهتره از خود سازمان هم استعلام بگیری.
موفق باشی

4 4

محدثه

سلام با لیسانس زیست شناسی میشه در مدارس غیر دولتی بدون آزمون استخدامی تدریس کرد ؟؟

5 4

مدیر سيستم

سلام محدثه جان
برای استخدام مدرسه غیردولتی، معمولا قرارداد یک ساله می بندند و اغلب بیمه می کنند. با لیسانس هم استخدام می کنند، ولی باید مورد تایید آموزش و پرورش باشید.
البته بعضی مدارس غیردولتی هم بدون تایید آموزش و پرورش قرارداد می بندند، ولی خب غیرقانونیه.
برات آرزوی موفقیت داریم

3 4

حمیدرضا

سلام
من علاقه زیادی به رشته زیست شناسی سلولی مولکولی دارم واینکه قصد دارم برای ارشد ژنتیک ادامه بدم
بنظرتون با رتبه زیر 12هزار منطقه دو کدوم یکی از دانشگاهای خوب ایران پذیرفته میشم؟
و اینکه کسی ک زبان های خارجی رو خوب بلد باشه مثل انگلیسی و آلمانی امکان بورسیه گرفتن برای دانشگاه های خارج ازکشور رو داره؟؟

13 6

مدیر سيستم

سلام حمیدرضا جان
سوالت در مورد مقطع ارشد هست یا کارشناسی؟
به طوری کلی تسلط روی زبان های خارجی به این امر کمک می کنه، ولی تضمین کامل گرفتن بورسیه نیست.
موفق باشی

2 4

مهسا

سلام وقت بخیر من دانشجو سال آخر دکتری بیوفیزیک علوم تحقیقات با معدل ۱۷.۴۷ هستم و الان مشغول انجام تز دکتری با موضوع ترمیم زخم هستم . به غیر از تدریس دانشگاه چه مراکزی می‌تونم مشغول به کار بشم؟ آیا شرایط تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی و یا شرکت دانش بنیان بر اساس رشته تحصیلیم امکانپذیره؟ و در آخر امکان گرفتن مشاوره شغلی در موسسه شما وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟

4 3

مدیر سيستم

سلام مهسا جان
بیوفیزیکدانان می تونند در دانشگاه‌ ها، بیمارستان ها، استارتاپ‌ های فنی و شرکت‌ های مهندسی زیستی که در حال توسعه آزمایش‌‌ های نوین تشخیصی، سیستم‌ های انتقال دارو یا سوخت‌ های زیستی بالقوه هستند، مشغول به کار بشن.
بله؛ برای اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی می تونی با شماره ۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷ تماس بگیری.
موفق باشی

2 1

Haniyeh

سلام وقتتون بخیر
من دانشجوی ترم ۷ سلولی مولکولی هستم و به رشته ی هماتولوژی وزارت بهداشت خیلی علاقه دارم. خواستم بدونم اکر هماتولوژی تا دکترا ادامه بدم میتونم مهر نظام پزشکی بگیرم و بشه ازمایشگاه دایر کرد یاخیر؟ باتوجه به اینکه پایه وزارت علوم دارم
ممنون

17 11

مدیر سيستم

سلام هانیه جان
اخذ مجوز آزمایشگاه برای شما امکان پذیره و البته پس‌ از به پایان رسیدن مقطع دکتری می تونی مهر نظام پزشکی هم دریافت کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

10 6

Arina

كسى كه تو ايران تو رشته دبيرى زيست شناسى يا شيمى فارق التحصيل شده باشه اگه مهاجرت كنه ميتونه در ارتباط همين رشته ها كار كنه يا رفتنش اشتباهه؟؟؟

2 3

مدیر سيستم

سلام آرینا جان
سوال شما در رابطه با مهاجرت تخصصی هست و ما راهنمایی دقیقی نمی تونیم برای شما داشته باشیم؛ اما‌ از بابت رشته، شما امکان اشتغال داری.
موفق باشی

0 2

مقدم

سلام کشورهای غربی بهتر به رشته های پایه بورسیه میدن یا رشته های پزشکی؟

5 2

مدیر سيستم

سلام
این زمینه در تخصص ما نیست. بهت پیشنهاد‌ می کنم در این باره با وکلای مهاجرت مشورت کنی.
موفق باشی

1 7

Sara

سلام وقتتون بخیر من امسال کنکور دارم رشته سلولی مولکولی که قراره از طریقش وارد ژنتیک بشم ایا این رشته بازار کار خوبی داره؟ بعد اینکه از چه طریق میتونم سلولهای بنیادی بخونم و اینکه بازار کار سلول بنیادی به چه صورت است؟

13 4

مدیر سيستم

سلام سارا جان
خوب و یا بد بودن رشته تا حد زیادی به علاقه شما و مهارت هایی که در این رشته کسب می کنی
و میزان مطالعه اضافه تر و قدرت کارآفرینی‌ و خلاقیت در این رشته و تمام رشته های دانشگاهی بستگی داره و این موارد به شما توانایی اشتغال و بهره مندی از رشته تحصیلی رو میده.
موفق باشی

2 8

نسیما

سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته زیست شناسی سلولی ملکولی گرایش ژنتیک میخواستم ببینم کسی که دنبال پروژه تحقیقاتی و علمی و فکرش پر از ایده باشه این رشته و در مقطع ارشد ژنتیک باعث پیشرفت میشه و به بهش بها داده میشه؟

10 3

مدير سيستم

سلام نسیما جان
با توصیفی که شما داشتی، حتما و حتما مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
برات آرزوی موفقیت داریم

2 3

شادی

سلام ببخشید از چه رشته ای میشه مهندسی ژنتیک خوند؟
و اینکه بطور کلی جدا از علاقه فردی پزشکی بهتره یا زیست؟

3 4

مدير سيستم

سلام شادی جان
رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی (لیسانس) ارائه نمی شه؛ شما می تونی در مقطع کارشناسی ارشد این رشته رو انتخاب کنی. اما مقطع کارشناسی این رشته سلولی مولکولی و زیست فناوری هست که برای ارشد امکان انتخاب رشته ژنتیک رو دارند.
درباره سوال دومت، رشته ‌پزشکی انتخاب بهتری هست.
برات آرزوی موفقیت داریم

4 4

آیدا

سلام من دانشجوی کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی هستم.اگر برای ارشد و دکترا یکی از رشته های ایمونولوژی پزشکی یا هماتولوژی یا ژنتیک پزشکی رو بخونم، باتوجه به اینکه دانشگاهم آزاد هست، اگر ارشد و دکترا وزارت بهداشت باشم، میتونم آزمایشگاه تشخیص طبی یا تک رشته خودمو تاسیس کنم یا چون کارشناسیم زیست شناسی سلولی مولکولیه تاسیس ازمایشگاه امکان پذیر نیست؟ ممنون میشم پاسخ بدید🙏

13 3

مدير سيستم

سلام آیدا جان
یک مورد مهم اینه که شما قصد تاسیس آزمایشگاه با چه عنوانی رو داری. به طور مثال آزمایشگاه تشخیص طبی، مدرک دکتری رشته ای مثل میکرو بیولوژی رو نیاز داره و برای تاسیس آزمایشگاه، داشتن مدرک دکتری تخصصی رشته های مورد نیاز علوم پزشکی مهم هست.
برات آرزوی موفقیت داریم

3 1

نگین

سلام من کارشناسی سلولی مولکولی میخونم میخواستم بدونم در مقطع دکتری کدوم یکی از گرایش ها، مجوز زدن آزمایشگاه رو بهم میدن

1 1

مدير سيستم

سلام نگین جان
یک مورد مهم اینه که قصد تاسیس آزمایشگاه با چه عنوانی رو داری. به طور مثال آزمایشگاه تشخیص طبی مدرک دکتری رشته ای مثل میکرو بیولوژی رو نیاز داره و برای تاسیس آزمایشگاه، داشتن مدرک دکتری تخصصی رشته های مورد نیاز علوم پزشکی مهم هست.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 2

Ash

سلام من به رشته ژنتیک خیلی علاقه دارم و دوست دارم که لیسانس این رشته رو بخونم و برای فوق برای دانشگاه های خارج از کشور اقدام کنم.میشه بگید چه جوری لیسانس این رشته رو بخونم؟
و اینکه من شنیدم دانشگاه ازاد این رشته رو تو مقطع لیسانس داره این درسته؟
و یه سوال دیگه من شنیدم اگه زیست شناسی سلولی و ملکولی بخونیم تو مقطع کارشناسی بعد از دوسال میشه گرایش رو انتخاب کرد این درسته؟

5 2

مدير سيستم

سلام
وقت شما به خیر باشه
رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی (لیسانس) ارائه نمی شه؛ می تونی در مقطع ارشد این رشته رو انتخاب کنی. اما مقطع کارشناسی این رشته سلولی مولکولی و زیست فناوری هست که برای ارشد امکان انتخاب رشته ژنتیک رو دارند.
امیدوارم موفق باشی

2 2

سارا محمودی

با سلام و خسته نباشید .لطفا کمکم کنید چون واقعا دارم دیوانه میشم از بس فکر کردم و نتیجه ای نگرفتم . من خودم به رشته ی آی تی مخصوصا تجارت الکترونیک و ارز دیجیتال و هوش مصنوعی و امنیت شبکه خیلی علاقه مندم ولی از طرفی هم تو درس برنامه نویسی شدیدا ضعیف هستم و علاقه ای هم به ان ندارم . ولی از طرف دیگر شدیدا به رشته ی ژنتیک و بیوتکنولوژی و مخصوصا بیماری های ژنتیکی علاقه مندم . تفاوت این دو رشته از شرق تا غربه برای همین منو تو دو راهی قرار داده .تست شخصیت شناسی هم دادم و تو ازمون MBTI تیپ شخصیتیم INTJ ارزیابی شده و در آزمون DISC , DC شده . هدفمم بیشتر مهاجرت و گرفتن بورسیه از دانشگاه های اروپایی و استرالیا هست .واقعا بدجوری سردرگم هستم خواهشمندم کمکم کنید .

4 2

مدير سيستم

سلام سارا جان
سوالی که پرسیدی جواب کوتاهی نداره و شاید نیاز به چند جلسه مشاوره با یه فرد متخصص داشته باشی. از طرفی ما هم باید بیشتر با شخصیت و شرایط شما آشنا بشیم تا بتونیم راهنمایی‌ات کنیم.
بنابراین پیشنهاد می کنم با دفتر مرکزی بارسا (۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷) تماس بگیری و درخواست مشاوره داشته باشی تا همکاران من بیشتر به شما کمک کنند.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 4

هدیه

سلام ساراجان، این سردرگمی برای ادم هایی که علاقه ها و استعدادهای مختلف دارن همیشه هست شما باید وارد رشته ای بشی که پاسخگو عمده علایقت باشه و بدون دنیا برای ادم هایی مثل شما زیباتره پس سردرگم و ناراحت نباش!بنظرم شما باید کمی درباره نوروساینس تحقیق کنی چون که بسیار بین رشته ای هست و اتفاقا شامل ژنتیک و هوش مصنوعی هم میشه! نوروسانیس یا همون علم اعصاب رو با علوم شناختی که رشته روانشناسی هست اشتباه نگیرید اگر چه خیلی نزدیکن. اما شما میتونید لیسانس و فوق رو تو ژنتیک ادامه بدید و بعد وارد دکتری علوم اعصاب بشید برای مهاجرت هم ژنتیک عالیه و ازطرفی نوروساینس رو همه جای دنیا رو بورسه به ویژه المان و فرانسه، بنظرم یه سرچ کامل کن و ببین از چه رشته هایی میشه وارد شدحتی بعضی رشته های مهندسی هم میشه . سایت نوروسافاری رو هم پیشنهاد میکنم ببین.
موفق باشی

15 4

mahsa

سلام وقت بخیر
از کارشناسی سلولی مولکولی میشه برای ارشد هماتولوژی ایمونولوژی هم رفت؟
واینکه بین بازارکار میکروبیولوژی و سلولی مولکولی کدوم روپیشنهاد میکنید؟

4 3

مدير سيستم

سلام مهسا جان
بله؛ این امکان وجود داره.
این دو رشته به علت شباهت و مشترکات زیادی که با هم دارند، بسیار بازار کار مشترک و نزدیک به همدیگه ای هم دارند.
شما باید ببینی علاقه ات به کدوم رشته بیشتره و درباره هر دو بیشتر مطالعه کنی و چارت درسی اون ها رو ببینی.
موفق باشی

2 0

هانیه

سلام من در سوابق تحصیلی ثبتنام کردم به نظر شما خود ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی بهتره یا زیر شاخه ژنتیک؟

2 0

مدير سيستم

سلام هانیه جان
کاملا بسته به علاقه شماست؛ هر دو رشته واحدهای مشترک زیادی دارند. اما در نهایت علاقه شما تعیین کننده ست.
موفق باشی

1 1

آوا

سلام وقت بخیر.من زیست شناسی سلولی مولکولی میخونم اما انگیزه مو ازدست دادم همه میگن آینده ای نداره میخواستم بدونم درسته

3 4

مدير سيستم

سلام آوا جان
آینده شغلی و اشتغال شما تا حد زیادی بستگی به مهارت و توانایی کارآفرینی شما داره و همچنین اینکه سطح علمی خوبی داشته باشی و عضو فعال و پویایی باشی. اگه عوامل بالا رو دارا باشی، امکان موفقیتت بیشتر خواهد بود.
موفق باشی

3 5

نیکا

سلام میخواستم بدونم برای رشته زیست سلولی مولکولی براساس سوابق تحصیلی با دیپلم۱۵/۷و معدل نهای۹/۹۱میشه رفت دانشگاه روزانه یا آزاد؟منطقه۳

4 2

مدير سيستم

سلام نیکا جان
معدل شما کمی قبولی رو سخت می کنه. اما انتخاب رشته رو حتما انجام بده و برای دانشگاه آزاد شانس بیشتری داری.
موفق باشی

2 2

ترانه

با سلام و عرض خسته نباشید، بین زیست سلولی مولکولی آزاد تهران و ژنتیک گیاهی دولتی شهرستان صرف نظر از علاقه فرد به رشته انتخاب کدام یک از لحاظ آینده شغلی بهتر است؟

3 0

مدير سيستم

سلام ترانه جان
هر دو گرایش علوم پایه زیست شناسی دارند. اگه از نظر دولتی و آزاد بودن بررسی نکنیم، سلولی مولکولی بیشتر از گرایش های گیاهی در بازار امکان اشتغال داره.
موفق باشی

0 2

M

سلام با کارشناسی زیست سلولی مولکولی میشه ارشد آموزش زیست شناسی قبول شد؟
اگه قبول شدیم استخدام قطعیه؟مثل فرهنگیان

4 2

مدير سيستم

سلام
بله؛ امکان قبولی تو این رشته رو داری. اما برای استخدام باید تو آزمون استخدامی شرکت کنی و بعد از گذروندن این مرحله استخدام بشی.
موفق باشی

1 0

Zahra

سلام وقت بخیر
من امسال دانشگاه روزانه سبزوار زیست جانوری آوردم و آزاد هم زیست سلولی و مولکولی مشهد آوردم میخواستم بدونم با اینکه خیلی علاقه ای به زیست جانوری ندارم ولی برم دولتی بخونم یا بمونم مشهد آزاد بخونم چون فکر میکنم سلولی و مولکولی آینده بهتری داره . میشه لطفاً راهنمایی کنید 🧡

4 0

مدير سيستم

سلام زهرا جان
این دو رشته شباهت های زیادی دارند. اما‌ با مقاطع بالای سلولی و مولکولی (ارشد و دکتری) امکان کار تو آزمایشگاه رو داری. اما بازارکار زیست جانوری شامل کارهای تحقیقاتی و تدریس هست.
در مجموع باید طبق علاقه ات انتخاب کنی.
موفق باشی

1 1

Sahar

سلام وقت بخیر
من زیست شناسی جانوری روزانه و زیست شناسی سلولی مولکولی ازاد قبول شدم
اما با توجه به علاقم زیست شناسی سلولی مولکولی زو بیشتر دوست دارم
فرق خیلی ژیادی بین این دو رشته هست؟
و اینکه بازار کار کدوم نسبتا میتونه بهتر باشه؟

5 6

مدير سيستم

سلام سحر عزیز
این دو رشته تعداد واحدهای مشترک خیلی زیادی دارند و برای اشتغال هم تفاوت زیادی با هم ندارند. اما برای ایجاد کار، مهم ترین عامل علاقه و مهارت شماست.
پس هر رشته ای که علاقه داری رو ادامه بده.
البته از طرفی، الآن شما قبولی روزانه داری و این خیلی نکته مهمی هست و دانشگاه روزانه بین رشته هایی که خیلی شبیه به هم هستند، اولویت داره.
بهتره برای تصمیم گیری، به هر ۲ فاکتور توجه داشته باشی.
موفق باشی

1 0

لیلا

سلام من میکروبیولوژی ازاد اوردم و بعد از این رشته زیست شناسی مولکولی هم زده بودم
برای گرایش ژنتیک از میکروبیولوژی میشه اقدام کرد؟
آیا قبل ثبت نام دانشگاه میتونم درخواست تغیر به زیست شناسی مولکولی در دانشگاه خودمو بدم؟
ایا امکان انتقال از ازاد به شبانه هست؟

1 0

مدير سيستم

سلام لیلا جان
بله؛ برای ارشد این امکان رو داری. اما بعد از جواب های نهایی، تغییر سخت هست.
انتقال از دانشگاه آزاد به شبانه امکان پذیر نیست. چون شبانه ها جزء دانشگاه های سراسری هستند.
موفق باشی

1 0

الهه

سلام خسته نباشید
من رشته زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه شیراز دولتی قبول شدم و مامایی نجف اباد اصفهان ازاد
به نطر شما کدام رشته بهتره میشه لطفا کمکم کنید

4 1

مدير سيستم

سلام الهه جان
بستگی به علاقه ات داره.
اما به طور کلی، رشته مامایی جزء رشته های علوم پزشکی هست و به طبعش، رشته بهتری محسوب میشه.
اما علاقه ات هم شرط مهمیه.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

داوود

با سلام و سپاس
سوالی که بنده داشتم این هست که آیا با مدرک فوق لیسانس زیست فناوری(گرایش دریا)و میتوان در مقطع دکتری رشته های پزشکی و یا ژنتیک را انتخاب کرد؟

2 1

مدير سيستم

سلام داوود عزیز
رشته های دکتری محدود میشه و باید همون رشته فوق لیسانس رو انتخاب کنی.
موفق باشی

0 1

Hamide

سلام خواستم ببینم اگر ارشد هماتولوژی و ایمونولوژی داشته باشیم و تا دکتری هم ادامه بدیم بازهم آیا به ما مجوز تاسیس آزمایشگاه نمیدن؟؟و فقط باید به عنوان مسئول فنی کار کنیم ؟!؟!

1 0

مدير سيستم

سلام حمیده جان
با مدرک دکتری می تونی آزمایشگاه تأسیس کنی.
موفق باشی

1 0

Samira

سلام میشه لیسانس زیست سلولی مولکولی بخونیم و در مقطع ارشد ارشد چند تا زیر گروه امتحان بدیم؟؟مثلا هم برای هماتولوژی هم ایمونولوژی؟!؟!و اینکه بازار کار و آینده هماتولوژی بهتره یا ایمونولوژی یا ژنتیک انسانی درایران؟!؟!

3 0

مدير سيستم

سلام سمیرا جان
انتخاب گرایش ها کاملا به علاقه است بستگی داره و گرایش ها، برتری به جز علاقه شما ندارند. چون بازار کار تو کشور ما به علاقه و مهارت افراد بستگی داره.
موفق باشی

2 0

maryam

سلام خسته نباشید
من بین زیست شناسی سلولی مولکولی و صنایع غذایی موندم از نظر بازار کار و ....
ممنون میشم راهنماییم کنین

13 6

مدير سيستم

سلام مریم جان
این دو رشته تفاوت های زیادی دارند و از نظر بازار کار، در حال حاضر رشته های زیادی هستند که بازار کار خوبی ندارند و باید با مهارت و سطح علمی بالا کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنی.
بهت پیشنهاد می کنم حتما ‌چارت دانشگاهی این دو رشته رو با هم مقایسه کنی.
موفق باشی

2 0

نگار

سلام امسال من رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی رو از سوابق تحصیلی قبول شدم ولی دانشگاه پیام نور مکانی ک قبول شدم سبزوار هست میخواستم بدونم میشه انتقالی بگیرم برم بجنورد بخونم یا باید ازمون کارشناسی بدم بعد برم بجنورد ؟

4 0

مدير سيستم

سلام نگار عزیز
انتقالی گرفتن کاملا بستگی به شرایط دانشگاه مبدا و مقصد داره.
بهت پیشنهاد می کنم که با دانشگاه های هر دو شهر صحبت کنی.
موفق باشی

0 0

حدیثه

سلام من امسال در لیست انتخاب رشته، زیست سلولی مولکولی را انتخاب نکردم(چه باکنکور چه با سوابق تحصیلی) الان پشیمان شدمدمیخام این رشته بخونم. آیا میتوانم در دانسگاه پیام نور حضوری ثبت نام کنم صرف اینکه در زمان مهلت انتخاب رشته این رشته انتخاب نکردم.؟ آیا میتوانم در دانشگاه سراسری برای ترم بهمن ثبت نام کنم؟. آیا میتوانم در دانشگاه پیام نور رشته حقوق بخوانم و بعد به زیست شناسی تغیر رشته بدهم؟. ممنون بابت زمانی که میگذارید🌺

1 0

مدير سيستم

سلام حدیثه جان
تغییر برای این ترم امکان پذیر نیست. اما اگه اطلاعیه ای در این باره باشه، تو سایت سازمان سنجش اعلام میشه و بهتره به سایت سنجش هم مراجعه کنی.
موفق باشی

0 0

فاطمه

سلام.من رشته زیست سلولی مولکولی قبول شدم اما نمیدونم که چه گرایشی رو برای بعد انتخاب کنم !چه گرایشی بهتر و بازار کار بهتری داره؟
واینکه ایا میشه از این رشته وارد رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی شد؟

2 2

مدير سيستم

سلام فاطمه جان
خیر؛ تو مقطع ارشد امکان ورود به پیراپزشکی نیست.
برای انتخاب گرایش بهتره واحدهای درسی رو بگذرونی تا دید بیشتری پیدا کنی و طبق علاقه ات، انتخاب درست تری داشته باشی.
موفق باشی

1 0

نعیمه

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید...من کنکور۹۹رو دادم و از نتیجم راضی نیستم..مطالب خوب و دقیق شماروهم مطالعه کردم..ایا میتونم بر اساس سوابق تحصیلی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولیو در دانشگاه دولتی بخونم؟؟چون من واقعا از اول به این رشته علاقه داشتم و متاسفانه نتیجه کنکورم این نشد ..

4 0

مدير سيستم

سلام نعیمه جان
رشته زیست سلولی مولکولی تو دانشگاه های روزانه برای انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بسیار کم ارائه شده و بیشتر تو دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور و آزاد ارائه شده. بهت پیشنهاد می کنم دفترچه انتخاب رشته رو مطالعه کنی تا این رشته رو تو محل های مختلف پیدا کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 0

Arash

با درود ...
عذر میخوام من اگه این رشته رو برم بخونم پیام نور میتونم رشته های پزشکی یا پیرا پزشکی رو در کارشناسی ارشد بخونم ؟؟؟ یعنی کنکر ارشد رو اونا رو کنکور بدم‌...؟؟؟
سپاسگزارم از سایت خوبتون...

8 3

مدير سيستم

سلام آرش جان
رشته های پیراپزشکی زیر نظر وزارت علوم هستند و برای اینکه تو ارشد وارد این رشته ها بشی، نیازه که در مقطع کارشناسی هم تو همین رشته ها تحصیل کرده باشی.
ممنون که ما رو همراهی می کنی.
موفق باشی

2 4

فاطمه

سلام..
با مدرک کارشناسی سلولی و مولکولی میشه برای رشته ی ژنتیک پزشکی به خارج از کشور اپلای کرد؟
و کلا رشته ی سلولی مولکولی در کشور های توسعه یافته جایگاه به خصوص و بالایی داره یا خیر..
ممنون..

5 2

مدير سيستم

سلام فاطمه جان
بله؛ با رشته سلولی و مولکولی می تونی برای اپلای اقدام کنی. رشته های علوم پایه (مثل زیست شناسی سلولی مولکولی، شیمی‌کاربردی، فیزیک کاربردی، ریاضیات و کاربردها) تو کشورهای مختلف جایگاه مناسبی دارند.
برات آرزوی موفقیت داریم

5 0

صبا

سلام‌ من تویه لیست رشته هایه بدون‌کنکور سراسری زیست شناسی سلولی مولکولی و دیددم یعنی نمیشه رفت؟
پیام‌نور بهتره یا ازاد؟
میشه هم انتخاب رشته سراسری کرد هم ازاد یا پیام‌نور؟؟؟
مرسی از این که با صبر و حوصله به پیام هامون جواب میدین

2 2

مدير سيستم

سلام صبا جان
شما می تونی برای انتخاب رشته بدون کنکور دو دسته انتخاب‌ داشته باشی: آزاد و سراسری.
تو قسمت سراسری، دانشگاه های روزانه (اگه رشته ای رو ارائه داده باشند)، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور‌ رو ‌می تونی انتخاب کنی.
تو قسمت دیگه، انتخاب هایی برای دانشگاه آزاد داری.
و هر کدوم از این ۲ دسته، قبولی جداگانه به شما‌ میده.
ممنون که ما رو همراهی می کنی و ببخشید که جواب سوالت دیر شد.
این مدت که نزدیک انتخاب رشته بود تعداد سوالات بسیار زیاد شده بود و چون سعی می کنیم تمام سوالات رو دقیق پاسخ بدیم، روند پاسخ دهی طولانی تر از همیشه شد.
امیدوارم موفق باشی

2 2

فرزانه

سلام
معدل دیپلمم ۱۷.۸۲ و معدل کلم ۱۹.۱۳ به نظرتون میتونم تو دانشگاه پیام نور تبریز زیست شناسی سلول مولکولی رو انتخاب کنم؟

2 0

مدير سيستم

سلام فرزانه عزیز
بله؛ شانس زیادی برای قبولی داری.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 0

امیر

سلام من اگه این رشته رو در دانشگاه ازاد برم ایا بازم زیر نظر نظر وزارت علوم قرار میگیرم یا ن بعد میتونم برای کارشناسی امتحان بدم و در دانشگاه دولتی رشته ژنتیک قبول شم؟

2 0

مدير سيستم

سلام امیر عزیز
تو این زمینه، نوع دانشگاه تعیین کننده نیست و بله، این امکان برات وجود داره که برای ارشد هر گرایشی از این رشته رو دوست داشتی، می تونی با توجه به رتبه کنکور ارشدت تو دانشگاه های دولتی مطالعه کنید.
موفق باشی

1 0

Ti

سلام وققتون بخیر میشه به سوال من هم جواب بدید من رشتم تحربی هستش با نعدل کتبی ۱۴.۳۷و معدل کل ۱۶.۹۵ چقدر شانس برای رشته زیست سلولی ملکولی دانشگاه ازاد؟؟؟

1 0

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
شانس شما برای این رشته زیاد هست.
موفق باشی

0 0

Sara

سلام من دانشجو سال دوم زیست شناسی سلولی مولکولیم رشتمو دوست دارم ولی برای ارشد میخواستم هماتولوژی بخونم؟
بنظر شما چون هماتولوژی از گرایش های علوم ازمایشگاهی هست شانس پذیرش این رشته برای کسایی ک زیست خوندن کمتر است یاخیر.؟؟

1 0

مدير سيستم

سلام سارا جان
انتخاب گرایش ارشد به مهارت شما تو این زمینه و علاقه شما بستگی دارد.
موفق باشی

1 0

رها

سلام. اگه‌ من یک یا دو ترم از این رشته رو در پیام نور بخونم و کنکور سال بعد رو هم بدم، در صورت قبول شدن این رشته در دانشگاه دولتی میتونم تطبیق واحد انجام بدم تا مجبور نشم از ترم یک شروع کنم؟

3 3

مدير سيستم

سلام رها جان
امکان معادل سازی برای شما وجود داره. اما با وجود دانشجو بودن و درس های دانشگاه که شما به مطالعه اون ها برای معادل سازی نیاز داری، کنکور مجدد برات سخت تر میشه.
برات آرزوی موفقیت داریم

2 1

مهتاب

سلام بین دورشته زیست شناسی سلولی مولکولی و بیوشیمی برای ارشد موندم، ب نظرتون کودومش بهتره و اینده بهتر و امکان کار پیداشدن براش بهتره؟

4 0

مدير سيستم

سلام مهتاب عزیز
رشته سلولی مولکولی بسیار رشته جامعی هست و بیوشیمی تخصصی تره. امکان کاربردی بودن و بازارکار این رشته ها به مهارت و تخصص شما مربوط میشه و پیشنهاد می کنم طبق علاقه ات انتخاب کنی.
امیدوارم موفق باشی

0 2

سوگل

سلام. فردی که کارشناسی سلولی مولکولی پیام نور داره میتونه یکی از گرایش های این رشته رو از طریق امتحان ارشد بهداشت در صورت داشتن حد نصاب علمی انتخاب کنه؟

2 0

مدير سيستم

سلام سوگل عزیز
اگه دفترچه وزارت بهداشت برای این نوع ورودی رو مطالعه کنی، کمک بیشتری به شما می کنه.
موفق باشی

0 0

سعید

سلام
یخواستم بدونم با مدرک این رشته میشه
یک آزمایشگاه شخصی تاسیس کرد؟؟

4 1

مدير سيستم

سلام سعید جان
مدرک لازم برای تاسیس آزمایشگاه دکتری هست و در این صورت، این امکان برای شما وجود داره.
امیدوارم موفق باشی

2 2

هستی

سلام میخاستم بدونم زیست سلولی مولکولی آزاد بخونی با روزانه برای رفتن ب سر کار تفاوت داره؟
بعد از تموم کردن مقطع کارشناسی میتونی آزمون آموزش پرورش شرکت کنی یا ن؟

1 0

مدير سيستم

سلام هستی عزیز
قطعا بین دانشگاه آزاد و سراسری تفاوت وجود داره. اما نکته مهم تر اینه که شما ‌توانایی و مهارتی که در این رشته داری به چه شکل هست.
ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، ممکنه استخدام رو برای شما آسان تر کنه.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

Parisa

سلام ببخشید میخواستم بپرسم زیست فناوری بهتره یا بیوشیمی؟؟؟؟
من خودم علاقم بیشتر زیست فناوریه ولی تو انتخاب دانشگاه موندم یه دانشگاه بیوشیمی قبول شدم یکی زیست فناوری نمیدونم خود دانشگاه چقدر در آینده تاثییر داره؟؟؟

اونیکه بیوشیمی قبول شدم سطحش دانشگاه بالاتره نمیدونم دانشگته سطح بالاتر رو انتخاب کنم یا رشته ای که بیشتر علاقه دارم؟؟؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

5 0

مدير سيستم

سلام پریسا جان
اگه انتخابت بین دانشگاه آزاد و سراسری هست، حتما پیشنهاد اینه که دانشگاه سراسری رو انتخاب کنی و اگه اینطور نیست، این دو رشته واحدهای مشترک زیادی دارند و پیشنهاد می کنم رشته مورد علاقه ات رو انتخاب کنی.
موفق باشی

0 0

فیضی

سلام
با کمک این رشته میتونیم در حوزه سلول ها بنیادی هم تحصیل و کار کنیم؟

2 0

مدير سيستم

سلام
بسته به نوع گرایش کارشناسی ارشدت بله؛ می تونی در این حوزه فعالیت داشته باشی.
موفق باشی

2 0

زهرا

سلام؛ اگه کسی که بازنشته شده بخواد رشته زیست شناسی سلولی ومولکولی بخونه ذهنش میکشه؟

3 1

مدير سيستم

سلام زهرا جان
حتما؛ وقتی این فکر و هدف تو ذهن شما هست، قطعا توانایی انجام این کار رو هم داری.
برات آرزوی موفقیت داریم

2 0

حانیه

سلام من ترم پنج زیست سلولی ام علاقه دارم و دوره اصول کار در آزمایشگاه هم جداگونه رفتم برای پذیرشو نمونه گیری ولی اصلا کار نیست من بعد از این ک کار شناسینو گرفتم دقیقا میتونم چیکار کنم تو چ قسمت آزمایشگاه چ فعالیتی انجام بدم؟و این ک چطوری میشه تووارشد وارد رشته علوم آزمایشگاه شد؟ایا وارد رشته های دیگه از پیرامزشکی هم میشه شد؟چطوری؟و این ک ارشدمو ک گرفتم تو گرایش زیست سلولی میتونم آزمایشگاه بزنم؟و باز هم دقیقا بعد ارشد تو چه قسمت میتونم چ فعالیتی انجام بدم؟

6 0

مدير سيستم

سلام حانیه جان
این مسئله که شما بیان کردی و بحث عدم اشتغال بعد از تحصیل، مسئله شایعی هست و فقط مربوط به رشته شما نیست. علاقه و مهارت شما در تخصص خودت بسیار اهمیت داره. اگه مهارت لازم برای انجام کارها و دوره هایی مثل نمونه گیری که نام بردی رو بگذرونی، فرصت های شغلی بیشتری پیش روت قرار می گیره.
همچنین اگه علاقه ای به این رشته نداری یا آینده کاری خوبی در این رشته نمی بینی، برای کارشناسی ارشد ‌می تونی رشته خودت رو تغییر بدی.
برات آرزوی موفقیت داریم

1 1

رها

سلام ممنون از مطالبتون..‌
من دانشجوی ترم آخر زیست سلولی مولکولی هستم و نفر اول ورودی خودم . بنظرتون اگ ارشد تو گرایش ژنتیک پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان بگیرم بهتره برام یا اینکه کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم و تغییر رشته بدم ؟؟ دانشگاهمم غیر انتفاعیه.. واقعا موندم ک چیکار کنم ممنون میشم پاسخ بدید

2 1

مدير سيستم

سلام رها جان
فکر می کنم امتحان هیچ کدوم به شما ضرری ‌نمی زنه و اگه فکر می کنی سطح بالایی داری و می تونی آزمون های استعداد درخشان رو شرکت کنی، حتما این کار رو امتحان کن.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 1

ناهید

سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال این رشته در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی وحود داره فقط میخوام بدونم اگر نیوردم میتونم دی ماه ترمیم معدل بزنم و بهمن ماه برم حضوری! ثبت نام کنم در این رشته یا اینکه باید صبر کنم تا جواب رشته های بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۰ بیاد و ثبت نام مهر ماه ۱۴۰۰ باشم؟
یک سوال دیگه هم که دارم این هست که من واقعا موندم بین میکروبیولوژی و زیست شناسی سلولی مولکولی انگار فرق چندانی هم با هم ندارن ولی نمیدونم کلاس کدوم رشته بالاتره و کدومش احتمال اینکه در آزمایشگاه استخدامت بکنند بیشتره؟
خودم هم علاقه مندیم بیش تر له رشته داروسازی هست که متاسفانه طبق کنکور ۹۹ میدونم که نمیارم ولی خیلی به ترکیبات شناسیه داروها اینکه هر کدوم چیکار میکنه علاقه دارم و کلن توی کار اِسکین کِر و بیوتی تراپیستی فعال هستم ولی میگم بین این دو رشته موندم!

4 0

مدير سيستم

سلام ناهید جان
انتخاب رشته بدون کنکور ۱۳۹۹ تا دوم شهریور ماه اعتبار داره و برای کنکور ۱۴۰۰ شما هم فرصت داری برای انتخاب رشته های با کنکور شرکت کنی و هم ترمیم معدل رو انجام بدی.
درباره سوال دومت هم باید بگم که این دو رشته بسیار شبیه به هم هستند و اگه چارت درسی دانشگاهی این رشته ها رو مطالعه کنی احتمالا می تونی بهتر تصمیم بگیری.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 3

Mahdi

سلام ببخشید یک سوال داشتم ،میخواستم بینم رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی بهتره یا میکروبیولوژی، بعد اینه واسه کدوم رشته بازار کارش بهتره یا شانس بیشتری داری که تو آزمایشگاه بیمارستان بری
ویک سوال دیگه اگه دانشگاه آزاد میکرو بیولوژی بخونی بعد گذراندن ۳۷ واحد درسی میشع تغییر بدی رفت علوم آزمایشگاهی

1 0

مدير سيستم

سلام مهدی جان
این دو رشته تفاوت های زیادی با هم ندارند و حتی تو زمینه شغلی هم مشابه هستند. برای اشتغال تو کشور ما، علاقه و مهارت مهم ترین نکات هستند.
برای تغییر رشته، راهنمایی دقیقی نمی تونم برات داشته باشم. چون قوانین این کار، دانشگاه به دانشگاه و سال به سال متفاوته و قانون ثابت و همیشگی نداره.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

مهدیه

سلام ببخشید چطوری از این رشته میشه به علوم آزمایشگاهی رسید؟

5 0

مدير سيستم

سلام مهدیه عزیز
برای کارشناسی ارشد می تونی این رشته رو انتخاب کنی.
برات آرزوی موفقیت داریم

2 0

نازنین

ببخشید میخواستم سوال کنم ینی از زیست شناسی سلولی مولکولی میشه وارد میکروبیولوزی شد؟ اخه دانشگاهیی که من میهوام بخونم فقط سلولی مولکولی داره و میکروبیولوزی نداره

1 2

مدير سيستم

سلام نازنین جان
برای مقطع کارشناسی ارشد می تونی وارد این رشته بشیو
موفق باشی

0 1

mobina

سلام من با سوابق تحصیلی برای ورودبه رشته زیست شناسی سلولی مولکولی اقدام کردم بنظرتون با معدل نهایی15/50و معدل کل18/61میتونم وارد این رشته در دانشگاه پیام نور بشم؟

لطفا کمکم کنید🙇‍♀️

2 0

مدير سيستم

سلام مبینا جان
بله؛ شانس قبولی رو داریی.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

Donya

سلام من کارشناسی مهندسی پزشکی میخونم خیلی به زیست شناسی ،ژنتیک و تحقیقات علاقمندم . با فراهم شدن امکان تحصیل دورشته همزمان برای کارشناسی زیست فناوری دردانشگاه ازاد با سوابق تحصیلی اقدام کنم .نظرتون چیه؟کارم درسته ایا وقت وانرژی تلف کردن نیست؟ چون علاقه دارم واینکه قصددارم ارشدو دکتری رو دررشته ژنتیک یا هماتولوژی بانک خون ادامه بدم .ایا رشته ژنتیک درکارشناسی وجودنداره؟؟ که بجای زیست فناوری ازابتدا ژنتیک بخونم و مسیرم برای ادامه تحصیل هموارتر شه

0 1

مدير سيستم

سلام دنیا جان
اینکه علاقه ات به این رشته ها بالا هست، شاید برات مناسب باشه و اگه برای آینده ات این رشته ها رو انتخاب می کنی، بهت پیشنهاد می کنم قبلش چارت واحدهای درسی این رشته ها رو ببینی و درصورتی که مورد تاییدت بود، اقدام کنی.
برای مقطع کارشناسی رشته ژنتیک ارائه نمیشه و برای ارشد می تونی وارد این رشته بشی.
اگه راهنمایی بیشتری لازم داشتی، با دفتر مرکزی بارسا تماس بگیر تا ما دقیق تر شما رو راهنمایی کنیم.
۰۲۱۲-۲۶۷۷۹۱۷
امیدوارم موفق باشی

1 0

حسنا

سلام خسته نباشيد
من خيلي به اين رشته علاقه دارم ولي يه سوال ... اين كه براي اين رشته تو كارشناسي دانشگاه خوبي قبول بشيم خيلي مهمه؟ يا دانشگاه زياد مهم نيس با مطالعه و تحقيق ميشه توش موفق شد و براي ارشد دانشگاه بهتري قبول شد؟
يعني بهتره كه من يك سال بمونم كه دانشگاه تهران مثلا قبول شم يا نه همين امسال يك دانشگاه معمولي برم ولي مطالعمو بالا ببرم؟

1 0

مدير سيستم

سلام حسنا جان
امتیاز ویژه ‌دانشگاه سراسری به این دلیله که فضای مناسب و ارتباط های موثرتری برای شما داره و اساتید این دانشگاه ها کمک بیشتری به شما‌ می کنند. اما این نکته بسیار مهمه که عملکرد شما، مهارت شما و ارتقای سطح علمی شما از هر چیز دیگه ای اهمیت بیشتری داره.
براتون آرزوی موفقیت داریم

2 1

Mina

سلام وقت بخیر. من میخواستم هم کنکور بدم و هم انتخاب رشته ی با سوابق تحصیلی رو انجام بدم آیا میتونم؟میتونم هم انتخاب رشته ی سوابق تحصیلی رو انجام بدم و هم انتخاب رشته کنکور سراسری رو انجام بدم؟؟؟و سوال بعدیم اینکه اگ کاردانی شیمی آزمایشگاهی داشته باشم برای کارشناسی چه رشته های دیگه رو میتونم تحصیل کنم؟؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدین!!

1 1

مدير سيستم

سلام مینا جان
بله، انتخاب رشته بدون کنکور، برای کنکور سراسری محدودیتی ایجاد نمی کنه.
رشته های شیمی کاربردی و شیمی محض رو می تونی انتخاب کنی؛ اما بهت پیشنهاد می کنم رشته های کارشناسی رو در انتخاب رشته ات در اولیت‌ قرار بدی (نسبت به رشته های کاردانی)
پیشنهاد می کنم صفحه انتخاب رشته کنکور بارسا رو هم ببینی (منوی سایت)
موفق باشی

0 0

Shaghayegh

سلام درامد بازار کار این رشته میشه بگین حدودا چقدر هستش؟؟

3 0

مدير سيستم

سلام شقایق عزیز
درآمد رشته زیست سلولی و مولکولی در آمریکا رو تو مقاله بررسی کردیم؛ اما درباره وضعیت درآمد این رشته در ایران، آمار دقیقی وجود نداره که بهش استناد کنیم.
موفق باشید

2 2

لیلا

من تا الان برای کنکور چیزی نخوندم ولی دوست دارم که رشته زیست فناوری(بیوتکنولوژی) بخونم ولی ناپیوسته و در دانشگاه دولتی
کسی میدونه که باید چه درصدایی بیارم تا این رشته رو تو دانشگاه دولتی بیارم؟
و اینکه بقیه ی دولتی ها در این رشته برای اپلای جوابگو هستند یا نه؟
ممنون.

4 3

مدير سيستم

سلام لیلا جان
برای هر دانشگاه و هر منطقه رتبه و درصد مورد نیاز متفاوته و چون اطلاعات دقیقی از شما نداریم، نمی تونیم دقیقا بر اسا درصد بیان کنیم. این رشته، برای اپلای کردن هم رشته مناسبی هست.
موفق باشید

0 0

Eli

سلام وقتتون بخیر.
خواستم بدونم با مدرک "کارشناسی" زیست شناسی سلولی و مولکولی میشه برای دبیری زیست در آزمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کرد؟

5 2

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر
بله؛ برای دبیری این رشته از تمام گرایش های زیست شناسی امکان استخدام دارید.
براتون آرزوی موفقیت داریم

1 3

MMJB

سلام خسته نباشید.

ببخشید آیا از رشته زیست شناسی سلولی و ملکولی در مقاطع بالاتر میشه وارد رشته علوم آزمایشگاهی شد و آزمایشگاه تاسیس کرد؟

5 0

مدير سيستم

سلام
بله؛ در مقطع کارشناسی ارشد این امکان وجود داره.
موفق باشید

1 0

Rezvan

سلام.خدا قوت...ببخشید این که گفتید بدون کنکور هم میشه رفت این رشته..شرایط خاصی داره؟معدل باید چند باشه؟و معدل کل مهمه یا معدل کتبی نهایی؟

2 0

مدير سيستم

سلام رضوان عزیز
خیر؛ برای رشته های بدون کنکور باید جداگانه و در وقت معین ثبت نام کنید و محدودیت معدل نداره.
موفق باشید

0 1

مهر

سلام.دوستان لطفاراهنماییم کنید.بین رشته های بیوتکنولوزی وزیست سلولی مولکولی ومیکروبیولوزی کدوم یکی بیشتربه پزشکی وانسان مرتبط تره؟.واینکه ایاکسی میدونه برای امریکاوکانادا ازاین سه تاکدوم پذیرش بهتری داره؟ممنون

1 0

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر
این رشته ها همگی گرایش های زیست شناسی هستند و به هم نزدیک هستند. مطالعه چارت تحصیلی این رشته ها می تونه بهتون کمک کنه. پذیرش این رشته ها به تفکیک اون ها مربوط نمیشه؛ چون همگی زیر شاخه بیولوژی یا زیست شناسی هستند.
براتون آرزوی موفقیت داریم

2 1

سارا

سلام
من خیلی علاقه به کارای تحقیقاتی و دستکاری روی ژن انسانی و تولید موجودات دارم آیا برای این چیزها وارد رشته سلولی مولکولی شم میتونم بهشون دست پیدا کنم؟؟؟؟لطفا پاسخ بدین

2 0

مدير سيستم

سلام سارا جان
بله؛ این رشته تا حدودی شبیه هست. اما رشته زیست فناوری و در گرایش های ارشد رشته ژنتیک بیشتر شبیه به علاقه شماست.
براتون آرزوی موفقیت داریم

2 0

Raheleh

سلام من بیشتر به اینکه ویروس کشف کنم یا حتی بتونم جنین رو بدون اینکه در رحم مادر باشه به دنیا بیارم و...علاقه دارم ولی نمیدونم تو دانشگاه چی بخونم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

3 0

مدير سيستم

سلام ریحانه جان
خیلی عالیه که علاقه تون روپیدا کردید. به این نوع علاقه مندی ها هم در رشته های علوم پایه زیست (مثل زیست فناوری یا زیست سلولی مولکولی و یا میکروبیولوژی) پاسخ داده میشه و هم در رشته پزشکی با تخصص های مرتبط با علاقه شما.
براتون آرزوی موفقیت داریم

2 0

alz

سلام، وقتتون بخیر
ببخشید در حال حاضر این رشته کنکور داره یا بر اساس سوابق تحصیلی هست؟
چون خیلی جاها گفتن کنکور داره اما (99/5/1)که دفترچه ای امد که بر اساس سوابق تحصیلی بود و داخل سایت سازمان سنجش گذاشته بود نوشته بود بدون کنکور هست الان واقعا گیج شدم که آیا این رشته کنکور داره یا نه
ممنون میشم کمکم کنید

1 1

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر
از هر دو طریق شما می تونید برای این رشته اقدام کنید.
موفق باشید

0 0

M

سلام برای رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه روزانه باید کنکور سراسری بدین.
براساس سوابق تحصیلی میتونین دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد برای این رشته اقدام کنید

3 0

مدير سيستم

سلام
ممنون از نظرتون
بله؛ می تونید از هر دو روش اقدام کنید.
موفق باشید

0 0

سارا

سلام وقتتون بخیر
من دانشجوی رشته روانشناسی هستم علاقه هم دارم
اما بیشتر به زیست و کارای تحقیقاتی علاقه دارم
میخوام تغییر رشته بدم زیست شناسی سلولی مولکولی بخونم
تا ارشد و دکتری رشته ژنتیک یا ایمونولوژی بخونم از نظر شما با توجه به شرایط الان روانشناسی و انصراف بدم ایا تو رشته زیست موفق میشم!؟ بازار کار چی!؟
و اینکه در گرایش های ارشد و دکتری کدوم بالینی تره؟

1 0

مدير سيستم

سلام سارا جان
اگه راجع به بازار کار رشته زیست سلولی مولکولی سوال دارید که بهتره اینطور بگم که شرایط شغلی شما کاملا بستگی به علاقه شما به رشته تحصیلی و مهارت شما در این زمینه داره.
درباره اینکه انصراف از رشته قبلی داشته باشید و داوطلب کنکور باشید، برای کنکور جدید و رشته جدیدتون باید به این نتیجه برسید که این رشته رو تا مقطع کارشناسی به اتمام برسونید و باید برای رشته جدید اقدام کنید یا دوباره کنکور سراسری رو شرکت کنید و در رشته جدید تحصیل کنید.
موفق باشید

0 0

Mina

سلام وقتتون بخیر،میخواستم بپرسم رشته ی زیست شناسی مولکولی وسلولی بازارکارش چطوریه؟؟زیست شناسی مولکولی و سلولی بهتره یا مهندسی کامپیوتر؟؟؟؟؟

2 0

مدير سيستم

سلام مینا جان
دو رشته ای که نام بردید، دو فضای کاملا متفاوت هستند و شما باید با تحقیق راجع به این دو رشته به سمت علاقه تون قدم بر دارید. دقت کنید که بازار کار هر رشته با توجه به مهارت شما تنظیم میشه و اگه مهارت های لازم رو برای هر رشته ای داشته باشید، بازار کار مناسب تری پیش روی شما خواهد بود.
براتون آرزوی موفقیت داریم

0 0

هدیه

سلام
شما که رششتون روانشناسیه میتویند وارد شاخه علوم اعصاب بشید یعنی ارشد و دکتری رو علوم شناختی بخونید که اتفاقا پاسخگوی علاقه شما به زیستم هست و حتی مثلا روی موشها ازمایش انجام میدید.

1 0

نگین برنده

سلام خسته نباشید ببخشید من علاقه زیادی به زیست شناسی دارم تنها درسی هست که هرچی میخونم خسته نمیشم. امسال کنکور دارم تا چند مدت پیش تصمیمم این بود که تلاش کنم برم پزشکی ولی هرچی فکرشو کردم دیدم باید برم چیزی که دوست دارم. میشه لطفا بهم بگید که چه درسایی مهم هست واسه این رشته و اینکه حدودا چه درصدی میخاد چقد باید بخونم براش اگر بخام دانشگاه دولتی شیراز بیارم محل سکونتم شیرازه. اینکه اگر بخام ادامه بدم استاد دانشگاه شم باید چقدر بخونم و درامد استاد دانشگاه چقدر هست برای این رشته

2 2

مدير سيستم

سلام نگین عزیز
رشته های زیست شناسی شامل گرایش های مختلفی مثل میکروبیولوژی ،سلولی مولکولی، زیست شناسی، دبیری زیست و زیست فناوری هست که بهتون پیشنهاد می کنم راجع به این رشته ها مطالعه کنید و علاقه تون رو از بین این ها‌ انتحاب کنید.
برای استاد دانشگاه مدرک دکتری نیاز هست.
درباره آخرین رتبه قبولی این رشته و سایر رشته ها، از منوی سایت وارد قسمت انتخاب رشته و سپس بخش معرفی رشته های دانشگاهی بشید. رتبه قبولی بیشتر رشته ها رو بر اساس کنکور ۹۸ تو این قسمت آوردیم که در حال به روز رسانی هست و رشته زیست شناسی هم به زودی بهش اضافه میشه.
امیدوارم موفق باشید

0 1

مهسا

سلام من دانشجو سال دوم زیست سلولیم رشتمو دوست دارم ولی اینک میگن بازارکار نداره خیلی منو نگران کرده ؛واس ارشد ایمنو بهتره بازارکارش یا باکتری و ویروس؟
میشه بعد کارشناسی یا ارشد تو این رشته کار پیدا کرد؟🙁

1 1

مدير سيستم

سلام مهسا جان
این رشته تعداد متقاضی بالایی داره و با توجه به اهمیت کار این رشته، کسب مهارت و میزان تسلط روی کار بسیار اهمیت داره.
گرایش کارشناسی ارشد هم به علاقه شما مربوطه. اگه مهارت های لازم رو داشته باشید، شانس بیشتری برای مشغول شدن و آینده شغلی بهتری رو دارید.
براتون آرزوی موفقیت دارم

2 0

M

سلام وقتتون بخیر رشته زیست شناسی سلولی مولکولی بازار کار داره . اینکه میگن بازار کار نداره برای افرادیه که میخوان فقط تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدن. برای این رشته قراره شما محقق باشین پس قطعا باید دکتری داشته باشین تا سطح علمی بالایی داشته باشین.برای این رشته باید تا مقطع دکتری ادامه بدین و اگه ادامه بدین اینده خیلی درخشانی داره.

3 0

مدير سيستم

سلام
ممنون از نظرتون
درمقاطع بالاتر امکان اشتغال وجود داره. اما باید بعد از پایان دوره کارشناسی هم سعی کنید تو زمینه خودتون مشغول بشید و تجربه کسب کنید. اشتباه خیلی از دانشجویان اینه که بعد از پایان کارشناسی، بدون بررسی بازار کار کارشناسی ارشد، وارد این مقطع میشن. بهتره قبل از این کار درباره شرایط بازار کار کارشناسی ارشد و دکترا تحقیق کنید و بعد وارد این مقاطع بشید.
البته همه این ها بستگی به علاقه افراد هم داره.
امیدوارم موفق باشید

0 0

Reyhan

سلام وقت بخیر من دانشجوی این رشته هستم میخواستم بپرسم از طریق زیست سلولی میشه آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دبیری زیست شرکت کرد؟

2 0

مدير سيستم

سلام ریحان جان
اگه تو آزمون های استخدامی خود آموزش و پروش موفق بشید، می تونید تو زمینه دبیری مشغول بشید.
براتون آرزوی موفقیت داریم

0 0

مهرشاد

سلام، مرسی بابت مقاله خوبتون
من میخوام تو کنکور سال آینده شرکت کنم، فردی طبیعت گرام( دارای هوش طبیعت گرا)و از این بابت از خودم تا حدود زیادی مطمئنم، و تا جایی که میدونم گرایشم در طبیعت بیشتر به گیاهان و جانوران بوده تا چیزای دیگه، با توجه به اینکه این رشته( زیست شناسی سلولی و مولکولی ) مربوط به هوش طبیعت گرا میشه و با توجه به توضیحات فوق به نظر شما میتونم در دنبال کردن این رشته موفق باشم یا نه؟؟ اگر نه پس خود شما چه رشته ای رو از این هوش( طبیعت گرا) بهم پیشنهاد میدید؟!
ممنون میشم راهنماییم کنید، یکم گیج شدم واقعا

1 1

مدير سيستم

سلام مهرشاد عزیز
شما با توجه به شناخت خوبی که از ذهنتون دارید، بهترین انتخاب رو علاقه و استعدادتون می کنه و با توجه به توضیحات این رشته، اگه فکر می کنید براتون مناسبه، حتما همین طوره.
فقط توجه داشته باشید این رشته روی علم زیست شناسی در واحد سلولی و ریز موجودات مطالعه داره (مثل انواع باکتری ها و ویروس ها). اگه به گیاهان علاقه زیادی دارید، رشته هایی مثل گیاه شناسی و مهندسی کشاورزی و اگه به جانوران و حیوانات علاقه دارید، رشته هایی مثل علوم دامی و دامپزشکی بیشتر شبیه به علاقه تون هستند.
امیدوارم موفق باشید

0 0

مریم ملک محمدی

من ترم دوم هستم و واقعا عاشق رشتمم و واسه ارشد میخوام هماتولوژی بخونم

7 2

مدير سيستم

ممنون از نظرت مریم عزیز
امیدوارم موفق باشی

1 1

مهسا

سلام برایه این که از زیست سلولی مولکولی بتونی ایمونوژی یا هماتولوژی بخونی باید تو یک آزمون شرکت کنی درسته؟
آزمونش قبولیش مسله کنکوره سراسریه؟

1 1

مدير سيستم

سلام مهسا جان
اگه برای کنکور کارشناسی این رشته سوال کردید، خیر مثل بقیه رشته هاست؛ و اگه برای کنکور ارشد سوال کردید، این دو درسی که نام بردید دروس ضریب بالا هستند که اهمیت دارند و کنکور ارشد هم از جنبه هایی شبیه به کنکور سراسری هست. اما درصد قبولی و تعداد شرکت کننده هاش متفاوته.
موفق باشید

0 0

sarina

سلام و خسته نباشید
ببخشید من امسال کنکور دارم و میخوام زیست شناسی سلولی مولکولی بخونم ولی شناخت زیادی ازش ندارم و خیلی ها میگن درس های علوم پایه مثل زیست یا فیزیک و ... خیلی سختند و اگر واقعا عاشقش نباشی نمیتونی تو دانشگاه موفق بشی

واقعا سخته ؟

3 1

مدير سيستم

سلام سارینا جان
علاقه به این رشته ها مثل همه رشته های دیگه‌ خیلی مهمه.
رشته های علوم پایه به علت اینکه تخصصی یک رشته رو بررسی می کنند، علاقه بیشتری لازم دارند؛ بهتون پیشنهاد می کنم چارت دروس رشته سلولی مولکولی رو مطالعه بفرمایید.
براتون آرزوی موفقیت داریم

0 0

ویدا

سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم
برای دامپزشک شدن فقط دامپزشکی باید خوند یا اینکه از رشته ایی مثل زیست شناسی جانوری بعدا هم میشه به دامپزشکی داره پیدا کرد

3 2

مدير سيستم

سلام ویدا جان
برای ورود به رشته دامپزشکی بدیهی هست که مطمئن ترین راه مستقیما از طریق همین رشته هست. اما رشته های مرتبطی هم هستند؛ مثل علوم دامی که می تونید تا مقطع دکتری ادامه بدید.
موفق باشید

0 0

A

سلام من به ژنتیک خیلی علاقه مندم باید چه رشته ای رو انتخاب کنم؟

1 1

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر
ژنتیک در مقطع کارشناسی رشته مستقیم نداره. ولی از طریق رشته های زیست سلولی مولکولی و زیست فناوری می تونید برای کارشناسی ارشد وارد رشته ژنتیک بشید.
موفق باشید

1 1

A

سلام خسته نباشید
به نظرتون از چه رشته ای به ژنتیک برم بهتره؟

1 0

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر باشه
بهتون پیشنهاد می کنم از مقالات سایت ما در قسمت معرفی رشته، رشته های مرتبط رو مطالعه کنید تا بتونید بر اساس علاقه تون انتخاب کنید و تصمیم بگیرید.
موفق باشید

1 0

hedie

سلام ببخشید منم به ژنتیک انسانی و حیوانی و تکامل خیلی علاقه دارم به نظرتون زیست سلولی و مولکولی بخونم یا زیست فناوری؟؟

1 0

مدير سيستم

سلام هدیه جان
بهت پیشنهاد می کنم چارت درسی دانشگاهی این ۲ رشته رو مطالعه کنی؛ ولی‌ رشته زیست فناوری بخش بیشتری از ژنتیک رو شامل میشه.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

:/

سلام وقت به خیر
ایا امکان تحصیل در این رشته بدون کنکور در دانشگاه پیام نور یا ازاد وجود داره؟؟؟

2 3

مدير سيستم

سلام
وقتتون به خیر
بله؛ بعد از انتشار دفترچه رشته های بدون کنکور امسال، اطلاعات دقیق تری اعلام میشه.
براتون آرزوی موفقیت داریم

0 1

زهرا

سلام من امسال کنکور دارم علاقه زیادی به رشته اناتومی دارم و دوس دارم درمقطع ارشد ادامه بدم اما الان نمیدونم برای کارشناسی چه رشته ای برم که زمانی که دارم ارشد میخونم بتونم کارهم بکنم و درامد داشته باشم .ممنون میشم اگه جواب بدین

1 1

مدير سيستم

سلام زهرا جان
من براتون گرایش های زیست سلولی مولکولی رو نام می برم: ۱) علوم سلولی و مولکولی ۲) ژنتیک ۳) میکروبیولوژی ۴) بیوشیمی ۵) بیوفیزیک ۶) زیست فناوری (بیوتکنولوژی) میکروبی ۷) زیست فناوری دریا ۸) زیست فناوری - گرایش صنعت و محیطزیست
گرایشی که به آناتومی نزدیک باشه، شاید بتونیم به بیوفیزیک اشاره کنیم؛ چون به اندازه گرایش های دیگه به زیست شناسی در مقیاس سلولی توجه نداره و در این گرایش بیشتر راجع به کارکرد بدن مطالعه میشه. اما سعی کنید حتما درباره اش مطالب دقیق تری رو مطالعه کنید.
امیدوارم موفق باشید

0 1

صیدخانی

سلام من دانشجوی زیست شناسی سلولی مولکولی هستم و به شدت به این رشته علاقه دارم ولی آینده شغلیش منو نگران کرده و خیلیا میگن اشتباه کردی و بازار کار نداره و بلعکس بعضی ها میگن خوبه و میتونی به کار گیری بشی

بنظرشما میشه بهش امید داشت؟
یعنی میشه کلا وارد بازار کار شد؟

6 6

مدير سيستم

سلام دوست عزیز
رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی تعداد متقاضی زیادی رو شامل میشه و به همین دلیل وجه تمایز شما با سایر دانشجویان این رشته می تونه میزان تسلط روی مطالب رشته تون و خلاقیت و نوآوری شما باشه؛ در این صورت نه تنها بازار کار این رشته نگران کننده نیست، بلکه می تونه به شما کمک کنه آینده شغلی بهتری در زیست شناسی سلولی و مولکولی داشته باشید.
با آرزوی موفقیت برای شما

3 0

آنا

سلام ببخشید میشه با سوابق تحصیلی ژنتیک روزانه یا شبانه قبول شد،منطقه 2،هستم

1 0

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
این رشته اگه طبق دفترچه در شهرهای مورد نظر شما با سوابق تحصیلی ارائه شده باشه، این امکان برای شما وجود داره.
برات آرزوی موفقیت داریم

0 0

امیر

سلام میگم میشه با معدل کتبی نهایی 12 و معدل کل دیپلم 17/61 با سوابق تحصیلی ژنتیک روزانه یا شبانه قبول شد؟؟منطقه 2

1 0

مدير سيستم

سلام امیر جان
شانس کمی داری، با توجه به اینکه این رشته در دانشگاه های‌ روزانه کمتر ارائه شده.
موفق باشی

0 0

رها

سلام ممنون بابت مطالبی ک گذاشید
ببخشید من ی سوال داشتم من کارشناس ژنیک هستم و برای ادامه تحصیل تو مقطع ارشد با توجه ب بازار کار میخوام هماتولوژی بخونم
اما هنوز تردید دارم بنظر شما ارشد رشته خودمو بخونم یا هماتو ادامه بدم
ممنون میشم راهنمایی کنید😊

2 2

مدير سيستم

سلام رها جان
رشته های بیوشیمی بالینی، هماتولوژی و ایمنی شناسی به ترتیب درمیان رشته های کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی پرتقاضاترین رشته ها هستند. زیرا این سه رشته پایه و بیس اصلی آزمایشگاه رو تشکیل میدن و این رشته ها تشخیصی هستند و کار اصلی اون ها بر روی نمونه بیمار هست و در اصطلاح بالینی تر هستند.
امیدوارم موفق باشید

1 1

آنا

ببخشید یع سوال دیگ ،میگم تا چ مرحله باید ژنتیک رو در ایران خوند و ادامه تحصیل داد ک بعد بشه بریم خارج کشور و اونجا مشغول کار بشیم؟

1 1

مدير سيستم

سلام
وقت به خیر
سوالت خیلی کلی هست و به عواملی مثل کشوری که انتخاب می کنی و کاری که مد نظر داری بستگی داره و این عوامل مهم هستند و اگه این اطلاعات رو داشته باشیم، دقیق تر می تونیم به شما کمک کنیم.
اگه شما در مقطع کارشناسی هم این رشته رو در قالب زیست سلولی مولکولی مطالعه کنی و مهاجرت کنی، باز هم فرصت ادامه تحصیل و کار برای شما هست.
موفق باشی

0 0

کیمیا

مطالبتون خیلی عالی و تکمیل بود..
من خودم دانشجوی این رشته هستم و خیلی رشته‌م رو دوست دارم..
سوال من اینه کدوم گرایش از بقیه بهتره؟؟
واینکه آیا بیوتکنولوژی همون زیست فناوری به حساب میاد یا نه؟

1 0

مدير سيستم

سلام کیمیا جان
گرایش های رشته زیست شناسی سلولی مولکولی با توجه به علاقه شما متفاوته و رشته بیوتکنولوژی و رشته زیست فناوری یکی هستند و گرایش ها به این شکل هستند:
۱) علوم سلولی و مولکولی
۲) ژنتیک
۳) میکرو بیولوژی
۴) بیوشیمی
۵) بیوفیزیک
۶) زیست فناوری (بیوتکنولوژی) میکروبی
۷) زیست فناوری دریا
۸) زیست فناوری - گرایش صنعت و محیط زیست
موفق باشید

0 0

S

سلام بله بیوتکنولوژی همون زیست فناوری

2 0

فاطمه

مطالبتون عااالی بود
ببخشید من امسال کنکور دارم و علاقه زیادی به تحقیق به روی اندام های بدم و نوشتن مقاله درمورد بیماری ها دارم.باید رشته زیست مولکولی انتخاب کنم یا ازمایشگاه؟و کدوم گرایش؟اگه پاسخ بدید ممنون میشم

15 7

محمدرضا

مطالبتون عالی بود
اما سوالی دارم این رشته اگه وارد بازار کار بشیم درامد ماهانه چقدره؟

16 9

مدير سيستم

خیلی ممنون
میزان درآمد این رشته بستگی به توانایی، تجربه و تخصص هر فرد داره و نمیشه درآمد ثابت و مشخصی رو درنظر گرفت و ما فقط آمارهای حدودی که تا الآن اندازه گیری شده رو در مقاله بیان کردیم.

7 3

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.