روش مطالعه دروس پایه چهارم ابتدایی

جلد-کتابهای-درسی-پایه-چهارم-دبستان

پایه چهارم از مهمترین مقاطع پایه تحصیلی می باشد چراکه دانش آموز وارد دوره دوم ابتدایی می شود و دروس نسبت به سه سال گذشته متفاوت تر ارائه می شوند. آموزش صحیح و اصولی در این پایه از حساسیت بسیاری برخوردار است. بهره گیری از حداکثر توانمندی دانش آموزان و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی فرایند یادگیری را آسان تر و کارآمدتر میکند، ضمن آنکه پایه چهارم را به یکی از دوست داشتنی ترین پایه ها تبدیل می کند.


مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

تعداد دروس پایه چهارم دبستان

پایه چهارم ابتدایی شامل 7 کتاب درسی: قرآن، هدیه های آسمانی، فارسی، نگارش، ریاضی و علوم تجربی و مطالعات اجتماعی می‌باشد.که در این قسمت به اهداف آموزشی هر درس که انتظار میرود دانش اموز در پایان سال تحصیلی اموخته باشد به طور خلاصه اشاره می کنیم.

             جلد-کتابهای-درسی-پایه-چهارم-دبستان

ریاضی پایه چهارم ابتدای: عدد(شناخت عدد و ارزش مکانی، مقایسه اعداد)/ اعمال روی اعداد(خاص جمع و تفریق، ضرب و تقسیم،بخش پذیری،کسرهای متعارفی)/هندسه(رسم اشکال ، خط ، نیم خط ، زاویه ، خطوط عمود و موازی ، مساحت و محیط چندضلعی ، تقارن)/ اندازه گیری(گنجایش ، مساحت ، محیط ، فاصله)/ امار و جمع اوری اطلاعات

علوم پایه چهارم ابتدای: مشاهده/ برقراری ارتباط/ به کارگیری ابزار و ساخت مدل/ به کار گیری روش علمی/ تعمیم آموخته ها/ ایمنی و بهداشت/ محیط زیست/ کار در گروه)

فارسی پایه چهارم دبستان: مهارت های خوانداری (گوش دادن، سخن گفتن و خواندن)/ مهارت های نوشتاری (درست نویسی و املا، نگارش و انشا)

هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدای: خداشناسی/ خودشناسی/ پیامبری/ امامت/ جهان آخرت/ قرآن کریم/ آداب و اخلاق اسلامی/ احکام/ مراسم اسلامی/ شخصیت های دینی

مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان: مفاهیم و دانستنی های جغرافیا/ مفاهیم  دانستنی های تاریخ/ مفاهیم و دانستنی های مدنی/ توانایی استفاده از ابزارهای مطالعه در جغرافیا (کره،نقشه خوانی،عکس خوانی و ...)

فهرست کتاب ریاضی پایه چهارم دبستان:

کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی شامل 7 فصل می باشد، در ادامه به فصل های آن اشاره می کنیم.

                                   فهرست-ریاضی پایه چهارم دبستان

1) فصل اعداد و الگوها کتاب ریاضی چهارم ابتدایی: این فصل مانند کتاب های ریاضی پایه های قبلی به بحث عدد و الگوها می پردازد. دانش آموازن با الگوهایی که با ضرب و تقسیم ساخته می شود آشنا می شوند، عددنویسی و همچنین چگونگی خواندن آنان یادآوری می شود

2) درس کسر کتاب ریاضی چهارم دبستان: در این فصل به صورت گسترده تری به مفهوم کسر پرداخته می شود. در ابتدای درس ضمن یادآوری به دانش آموزان، به تدریس چهار عمل اصلی روی کسرها پرداخته می شود.برای درک کامل مفهوم کسر ها میتوان به طور عملی آن را آموزش داد به طور مثال می توان کسری از یک سیب را با کسری دیگر جمع کرد.

3)درس ضرب و تقسیم کتاب ریاضی چهارم دبستان: در درس سه به مبحث ضرب و تقسیم می پردازد اما به شکل گسترده تر و پیشرفته تر. به شکلی که آموزش ضرب دو عدد دورقمی درهم و محاسبه ی تقریبی ضرب و تقسیم در این فصل انجام می پذیرد و تقسیم بیشتر به صورت تقسیم یک تک رقمی بر دورقمی است .بهترین کار برای تسلط پیدا کردن در این فصل انجام تمارین و نمونه سوالات مختلف است.

4)درس اندازه گیری کتاب ریاضی چهارم ابتدایی: فصل چهار به بحث جدیدی پرداخته می شود و برای دانش آموزان تازگی دارد و آن هم بحث زاویه است. آموزش مفهوم زاویه و چگونگی اندازه گیری زاویه در این فصل انجام می پذیرد.در این فصل انجام کاردستی با مفهوم زاویه تاثیر زیادی در درک مطالب دارد.

5) درس عدد مخلوط و عدد اعشاری کتاب ریاضی چهارم ابتدایی: آموزش اعداد مخلوطی و اعداد اعشاری در این فصل به محصلین آموزش داده می شود و همچنین برای این که مباحث قبلی نیز برای دانش آموزان دوره شود، به رابطه بین کسر و اعشار هم پرداخته می شود تا باعث شفافیت بیشتر ذهن آنان شود.

 6) شکل های هندسی کتاب ریاضی چهارم دبستان: این فصل برای دانش آموزان بیشتر جنبه هندسه دارد و آنان با چگونگی حساب کردن محیط و مساحت انواع دیگر اشکال هندسی آشنا می شوند.دیدن فیلم های آموزشی برای درک درک محیط و مساحت اشکال هندسی تاثیر بالایی دارد.

7) آمار و احتمال کتاب ریاضی چهارم ابتدایی: فصل آمار و احتمال برای اکثر دانش آموزان شیرین است و آنان با کشدین انواع نمودار و چگونگی تبدیل این نمودارها به یک نوع دیگر از نمودار آشنا می شوند.

فهرست درس علوم پایه چهارم دبستان:

علوم چهارم دبستان از سیزده فصل تشکیل شده است؛ در ادامه شما را با سرفصل های آن آشنا ارائه خواهیم کرد.

                                    فهرست-علوم پایه چهارم دبستان

1) درس زنگ علوم پایه چهارم ابتدایی: فصل یک علوم ، در واقع مقدمه ای برای شروع است؛ برای ارائه بهتر از دانش آموزان می توان از آنان خواست، تمامی آزمایش ها و فعالیت ها را در گروه های کلاسی خود انجام داده و نتیجه را در قالب یک گزارش ارائه دهند.

2) درس مخلوط ها در زندگی پایه چهارم ابتدایی: برای درک بهتر فصل دوم علوم چهارم دبستان، می توان از دانش آموزان خواست مواد تشکیل دهنده ی مخلوط هایی را مانند سالاد و آجیل را تهیه کرده و به کلاس آورده و باهم قاطی کنند تا بهتر مفهوم مخلوط را فرا بگیرند.

 3) درس انرژی، نیاز هر روز ما پایه چهارم ابتدایی:برای آموزش مفهوم انرژی در زندگی روزمره، می توان به دانش آموزان انواع گوناگون انرژی را آموخت، سپس از آن ها خواست با تهیه یک لیست از اشکال گوناگون انرژی در روزمره، آموخته های خود را مرور کنند.

4) درس انرژی الکتریکی پایه چهارم دبستان: برای آموزش چهارمین فصل، می توان از دانش آموزان خواست برای چند دقیقه ای تصور کنند الکتریسیته وجود ندارد و گزارشی از کارهایی که انجام انها بدون انرژی الکتریکی دشوار است را بنویسند؛ سپس از آن ها خواست با بررسی قبض برق خانه به اهمیت استفاده از انرژی الکتریکی و حفاظت از آن پی ببرند.

5) درس گرما و ماده پایه چهارم ابتدایی: در این فصل، دانش آموزان با نوع دیگری از انرژی آشنا می شوند؛ برای درک بهتر فصل پنجم می توان از دانش آموزان خواست با تهیه چند نوع وسیله مورد نیاز آزمایش ها را انجام داده و نتیجه را در قالب یک متن نوشته ارائه دهند.مفاهیم کلیدی این درس چگونگی انتقال گرما و ثابت نگه داشتن آب در یک مدت مشخص است.

 6) درس سنگ ها پایه چهارم دبستان: برای ارائه عالی تر فصل ششم از علوم چهارم ابتدایی، می توان از دانش اموزان خواست تا در طبیعت به دنبال سنگ های گوناگون بگردند و با استفاده از دانشته هایشان آنها را دسته بندی کنند.

 7) درس آهن ربا در زندگی پایه چهارم ابتدایی: برای آموزش فصل هفتم،از آن ها بخواهید با تهیه یک آهن ربا آزمایش های مربوطه را تک به تک انجام داده و نتایج را با استفاده از دانسته هایشان تحلیل و یادداشت کنند . نکات مهم این درس، چگونگی ساخت آهن ربا، قطب ها، خاصیت و جا به جایی اجسام با آن است.

8) درس آسمان در شب پایه چهارم دبستان: برای ارائه فصل هشتم از علوم چهارم دبستان، می توان از دانش آموزان خواست با تهیه یک تحقیق اطلاعاتی درباره ی کهکشان ها و آسمان در شب به دست آوردند.همچنین میتوان از انها خواست تا تصویر هایی از منظومه شمسی و یا برخی صورت های فلکی را در قالب نقاشی یا کاردستی پیاده کنند.

9) درس بدن ما  پایه چهارم ابتدایی: (1) برای تفهیم درس نهم علوم چهارم دبستان میتوان از ویدیو های آموزشی کمک گرفت و تصویر یاخته اجزای مختلف بدن را به دانش اموزان نشان داد و درباره ویژگی انها بحث و گفت و گو کرد،همچنین میتوان این کار را به صورت عملی با استفاده از میکروسکوپ انجام داد. در ادامه می توان از آنان خواست، با ارائه یک تحقیق به دنبال راه هایی برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش بگردند

 10) درس بدن ما پایه چهارم دبستان: (2) در این فصل دانش آموزان با دستگاه های مختلف بدن مانند دستگاه تنفس آشنا می شوند. با استفاده از فیلم ها و نرم افزار های کمک آموزش علوم چهارم ابتدایی می توان کارکرد هر یک از دستگاه های بدن را نشان داده و راهکارهایی برای محافظت از آن ها ارائه نمود.

 11)درس  بی مهره ها پایه چهارم ابتدایی: برای درک بهتر فصل یازدهم، با ارائه عکس و فیلم می توان دانش آموزان را با بی مهره ها آشنا کرد؛ می توان قبل از بیان ویژگی هر بی مهره از دانش آموزان خواست ویژگی آن ها را حدس بزنند.

 12)درس گوناگونی گیاهان پایه چهارم دبستان:در درس دوازدهم، می توان از نیمی از دانش آموزان خواست یک گل سفید تهیه کنند و از نیمی دیگر تهیه یک جوهر رنگی را خواست.پس از تهیه، گل ها را داخل جوهر های رنگی گذاشته و پس از چند روز صبر، خواهید دید که گل برگ ها رنگی شده اند؛ با این کار می توانید اجزای مختلف گل و گیاهان را به دانش آموزان آموختهمچنین برای علاقه مند شدن دانش اموزان به این درس میتوان با انها بذر گیاهان را در گلدانی کوچک کاشت و مسئولیت مراقبت از ان را به دانش اموز سپرد.

13) درس زیستگاه پایه چهارم ابتدایی: برای آموزش درس آخر علوم چهارم ابتدایی، می توان بچه ها را به یک زیستگاه مانند بوستان ها، پارک های جنگلی و … برد و موارد آموزشی را در قالب نکاتی درباره‌ی محیط زیستگاه بیان کرد.

فهرست درس فارسی پایه چهارم دبستان:

کتاب فارسی پایۀ چهارم ابتدایی شامل ۷ فصل در هفت موضوع کلی و اساسی است. این هفت موضوع عبارتند از: آفرینش، دانایی و هوشیاری، ایران من، فرهنگ بومی، نام‌آوران، راه زندگی و ایمان و عمل. هر یک از فصل‌های کتاب، شامل دو یا سه درس مختلف است که این تعداد بستگی به اهمیت موضوع دارد. به طور کلی کتاب فارسی چهارم دبستان شامل ۱۷ درس است که دو درس از این ۱۷ درس، تحت عنوان درس آزاد در نظر گرفته شده است. در هر فصل از کتاب فارسی چهارم دبستان، فعالیت‌های بخوان و حفظ کن، بخوان و بیندیش، مثل و حکایت و روان‌خوانی برای تقویت روخوانی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.همچنین فعالیت‌های درست و نادرست، درک مطلب، درک و دریافت، واژه‌آموزی و دانش زبانی برای تقویت مهارت درک مطلب ارائه شده است.فعالیت‌های گوش کن و بگو، نمایش، قصه‌گویی و صندلی صمیمیت و روان‌خوانی نیز به تقویت مهارت گوش دادن دانش‌ آموزان کمک می‌کند برای تقویت مهارت سخن گفتن نیز فعالیت‌هایی نظیر تصویرخوانی و صندلی صمیمیت، قصه‌گویی و صندلی صمیمیت و نمایش در نظر گرفته شده است. برای یادگیری فارسی بهتر است از لغات و معانی شروع شود.از دانش آموز بخواهید تا داستان و متن درس را با زبان ساده توضیح دهد و در ادامه معانی لغات را خوانده و با کمک آنها سعی کند معنی اشعار و متون رابیان کند.

در اینجا به بررسی اهداف و نکات آموزشی هر درس کتاب فارسی و نگارش چهارم دبستان می پردازیم.            فهرست-فارسی چهارم دبستان

فهرست-فارسی- پایه چهارم ابتدایی

1)درس آفرینش کتاب فارسی چهارم دبستان: آشنایی با آفرینش و تأمل در آن/ تقویت مهارت روخوانی/ تقویت مهارت درک متن و بهبود/ سواد خواندن/ تقویت توانایی حفظ شعر/ تقویت مهارت رونویسی، املا و نگارش/ تقویت مهارت سخن گفتن و درک ارتباط منطقی بین تصاویر/ تقویت دقت دیداری/ تقویت تمرکز شنیداری/ پرورش علاقه‌مندی به زیبانویسی/ توسعهٔ شبکه واژگانی دانش‌آموزان/ تقویت تفکّر منطقی نسبت به جهان هستی و آفریده‌ها و نعمت‌های خداوندی

2) درس دانایی و هوشیاریکتاب فارسی چهارم دبستان: توسعه و کار بست تفکّر و تعقّل در زندگی دانش آموزان/ تقویت نقش تفکّر در حل مسائل و مشکلات اجتماعی/ تقویت توانایی حفظ شعر/ تقویت مهارت درک متن و بهبود سواد خواندن/ کسب مهارت در کاربرد ضرب المثل‌ها/ تقویت پاره مهارت‌های نوشتاری در کتاب نوشتاری/ تقویت مهارت سخن گفتن و دقّت بصری/ ایجاد نگرش مثبت در دانش‌آموزان در خصوص بهره‌گیری از نیروی فکر/ گسترش شبکۀ واژگان دانش‌آموز/ ایجاد علاقه‌مندی به خط تحریری و اصول درست‌نویسی/ تقویت مهارت روان‌خوانی/ تقویت قصّه‌گویی و روان‌خوانی و نمایش/ پرورش سواد شنیداری و توجّه به لحن در خوانش متون

3) درس ایران من کتاب فارسی چهارم دبستان: تقویت حسّ میهن‌دوستی/ احترام به رهبر و مسئولان کشور/ آشنایی با صفت پایداری و مقاومت/ تقویت مهارت قصه‌خوانی و قصه‌گویی/ تقویت مهارت درک متن و دریافت مفهوم/ تقویت مهارت خواندن و رعایت لحن و آهنگ متن/ ایجاد علاقه به داستان‌گویی و قصه‌سرایی/ گسترش واژگان دانش‌آموز/ تقویت مهارت سخن گفتن و سخنوری/ آشنایی با اجزای جمله/ تقویت مهارت گوش دادن از طریق تقویت حافظهٔ شنیداری/ ایجاد علاقه‌مندی به حفظ شعر و خواندن اشعار مختلف/ تقویت مهارت نوشتن/ تقویت قدرت درک مثل و علاقه‌مند شدن به مطالعهٔ مثل‌ها/ آشنایی با کارکرد حروف ربط و نقش آن‌ها در درک متن/ ایجاد علاقه به خوش‌نویسی و خط تحریری

4)درس فرهنگ بومی کتاب فارسی چهارم ابتدایی: درس آزاد

5)درس نام آوران  کتاب فارسی چهارم ابتدایی: توسعهٔ دامنهٔ واژگان/ تقویت سواد خواندن و درک متن/ تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی (سخن گفتن، گوش دادن، خواندن و نوشتن)/ کسب مهارت در نوشتن خط تحریری/ آشنایی دانش‌آموزان با اجزای جمله/ شناساندن چهره‌های ماندگار مثل جبّار باغچه‌بان، حماسه‌آفرینان دفاع مقدس مانند شهید خرازی، مهدی آذریزدی و غیره/ تقویت روحیهٔ پشتکار و خدمت به مردم

6) درس راه زندگی  کتاب فارسی چهارم ابتدایی: آشنایی با صفات برجستهٔ انسانی مانند بخشش و چشم‌پوشی/ یادآوری چگونگی تولّد و بزرگ شدن حضرت موسی (ع)/ افزایش اعتماد و توکّل به خدا در همهٔ مراحل زندگی/ آشنایی با دو شاعر بزرگ ایرانی “پروین اعتصامی” و “ایرج میرزا/ تقویت مهارت خواندن اشعار با لحن مناسب/ تقویت درک مفهوم شعرها/ ایجاد علاقه در دانش‌آموزان به مطالعهٔ ضرب‌المثل‌ها و درک پیام و کاربرد آن‌ها/ افزایش درک دانش زبانی در دانش‌آموزان با انجام تمرین‌های مرتبط/ بسط و گسترش دایرهٔ واژگان/ افزایش درک مفهوم تصویر و بیان پیام آن/ افزایش علاقه و تقویت مهارت‌های قصه‌گویی و قصه‌خوانی/ تقویت درک شنیداری/ تقویت مهارت انشانویسی/ آشنایی با ابزارهای انسجام گزاره‌های متن/ تقویت مهارت املا و خوشنویسی/ آشنایی با اجزای جمله

7) درس ایمان و عمل  کتاب فارسی چهارم دبستان:  آشنایی با دانشمند ایرانی ابوریحان بیرونی/ ایجاد و تقویت روحیهٔ پرسشگری و کسب علم/ تقویت مهارت درک متن و بهبود سواد خواندن/ ایجاد علاقه به کتاب‌خوانی/ تقویت مهارت گوش دادن و توجه به لحن داستان/ آشنایی با سخن گفتن متناسب با مخاطب و موقعیت/ آشنایی با اجزای جمله/ گسترش دایرهٔ واژگان/ تقویت توانایی حفظ شعر/ آشنایی با تکنولوژی و کاربرد علم در زندگی/ آشنایی با کاربرد ضرب‌المثل

کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی:

این کتاب شامل 19 درس میباشد که در محوریت خداشناسی، پیامبری، امامان، مراسم اسلامی، احکام و آداب اسلامی، اخلاق اسلامی است. برای خواندن هدیه ای آسمانی از دانش آموز بخواهید تا متن کتاب را بخواند و بعد کتاب را ببندد و درس را برای شما توضیح بدهد. می توانید برای درک بهتر اهداف درس از داستانهایی با موضوعات مشابه کمک بگیرید دروس مربوط به خداشناسی: دانه ای که نمی خواست بروید/ کودکی بر آب/ خداجون از تو ممنونم در آموزش مفهوم خداشناسی استفاده از روش های غیر مستقیم بیان مطالب از زبان فرد دیگری یا بدون اشاره به مقصود اصلی جذابیت آموزش را برای دانش آموزان بیشتر می نماید. و سعی کنیم برای آشنایی کودک با خدا از طریق نعمت های او وارد شویم. دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در این بخش به نمونه هایی از نیاز خود و موجودات توجه نموده و به دانایی خداوند در شناخت این نیازها و توانایی او به عنوان رفع کننده نیاز موجودات توجه نموده و همه این نعمت ها را به عنوان موهبتی از جانب خدای بخشنده معرفی می کند. دروس مربوط به پیامبری: کودکی بر آب/ روشن ترین شب/ درس یازدهم(.....)/ اولین بانوی مسلمان دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در این بخش با حضرت موسی به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی آشنا می شود و به دور از هر گونه مفهوم انتزاعی نظیر وحی و عصمت و معجزه درباره شخصیت ارزنده او گفت وگو می کند. برای درک بهتر این دروس میتوان از داستان های شیرین ارتباط اولیای دین با مودکان کمک گرفت اما توجه داشته باشید تأکید بر مفاهیمی مانند عصمت، وحی و معجزه در سنین ابتدای دبستان توصیه نمی شود. دروس مربوط به امامان: حرمی با دو گنبد/ دیدار دوست/ کودک شجاع/ درس یازدهم(.....) دانش آموز پایهٔ چهارم ابتدایی در این بخش ضمن آشنایی با امامان هفتم و هشتم و نهم به عنوان ائمه شیعه از طریق داستان هایی واقعی از زندگی آنها با رفتار و برخورد آنها آشنا می گردد و به برخی از ویژگی های زندگی انسان ها بعد از ظهور امام زمان آگاه می شود .البته نکته ی قابل توجه در این بخش عدم تأکید فراوان بر شناساندن امامان به عنوان افرادی مرتبط با دستگاه غیب و ملکوت و معجزات و کرامات آنها می باشد. دروس مربوط به مراسم اسلامی :ما به مسجد میرویم/ روزی برای تمام بچه ها/ خاله نرگس/ یک ماجرای زیبادانش آموز در این بخش ضمن آشنایی با عید مبعث و مراسم آن، با برخی آداب و مراسم زیارت، آداب حضور در مسجد و مراسم نماز جماعت مراسم خاص ولادت و شهادت ائمه واقع در طول سال تحصیلی آشنا می شود.

دوره آفلابن افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

دروس مربوط به احکام و آداب اسلامی: یک نماز و ده رکوع/ نماز در کوهستان/ چشمان همیشه باز دانش آموز در این بخش با نماز جماعت و برخی از احکام آن، نماز آیات و برخی احکام آن (به هنگام وجوب)، تیمم و احکام ضروری آن، نماز مسافر و برخی از احکام آن، نسبت به انجام هر یک از این امور به شیوه صحیح، آشنا میشود.برای درک و یادگیری بهتر میتوان این دروس را به صورت عملی آموزش داد. دروس مربوط به اخلاق اسلامی: سخنی که سه بار تکرار شد/ اسب طلایی/ آقای بهاری،خانم بهاری دانش آموز پایهٔ چهارم ابتدایی در این بخش ضمن آشنایی با وظایف یک مسلمان در برابر خویشان، دوستان و همسایه ها، با ویژگی های دوست خوب، اهمیت کمک کردن به دیگران و برخی نمونه های آن، ضرورت و شیوه های احترام به معلم، ضرورت امانت داری و شیوه های آن آشنا می شود. برای درک بهتر این مفاهیم باید از موقعیت ها و فرص تهای عینی و واقعی استفاده نماییم. در آموزش معیارهای اخلاقی، شایسته است که هر سه جنبهٔ شناختی عاطفی و رفتاری مدّنظر قرار گیرد.

فهرست کتاب قرآن پایه چهارم ابتدایی:

کتاب قرآن پایه چهارم ابتدایی شامل پانزده فصل درسی و یک فصل در پایان کتاب است که برای قرائت دانش آموزان در تابستان قرار داده شده است.

                                      فهرست قرآن چهارم دبستان 1

فهرست-قرآن پایه چهارم ابتدایی2

اهداف 4 گانه آموزش قرآن پایه چهارم دبستان:

1-خواندن

2- فهميدن آيات

3-تدبر

4- انس با قرآن

نحوه مطالعه قرآن پایه چهارم دبستان بدین صورت توصیه می شود که دانش آموز معنی لغات و عبارات را بخواند و چندین بار طی روزهای مختلف مرور کند. مشارکت والدین در پرسش لغات از او تاثیر بسزایی دارد. در مرحله بعد دانش آموز از روی آیات روخوانی کند .همچنین می توان از سی دی های آموزشی برای خواندن صحیح آیات قرآنی کمک گرفت و پس از تسلط در قرائت، آیات را با کمک معانی و لغاتی که به خاطر سپرده معنی کند.

فهرست کتاب مطالعات اجتماعیچهارم دبستان: 

کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی شامل 6 فصل و 22 درس است.
1) محلهٔ ما
2) شهر من،روستای من

3) پیدایش شهرها و روستاها

4) سفری به شهرهای باستانی

5) کشور زیبای من

6) ما ایرانی هستیم

به عبارت دیگر هر فصل از تعدادی درس تشکیل شده است و همان طور که ملاحظه کرده اید موضوعات آن مرتبط است.

                          فهرست درس مطالعات پایه چهارم دبستان

متن هر درس شامل محتوای نوشتاری و محتوای تصویری است. برای خواندن محتوای نوشتاری بهتر است دانش آموز یکبار به صورت کامل متن درس را روخوانی کند تا با موضوع درس آشنا شود و در مرجله بعد شروع به خواندن دقیق کند و در هر جمله نکات مهم را مشخص کند و سوالاتش را مطرح کند. در آخر درس را برای خود یا دیگران توضیح دهد، والدین نیز می توانند از متن کتاب پرسش داشته باشند.محتوای تصویری (عکس، نقشه، نمودار، کاریکاتور، نقاشی و …) نیز همراه با متن نوشتاری، موضوع موردنظر را قابل درک و فهم می سازد.لذا محتوای تصویری از محتوای نوشتاری جدا نیست و در فرایند یادگیری باید نمودارها، نقشه ها، عکس ها و سایر موارد توسط دانش آموزان مشاهده و بررسی شود. برای هر فصل، فعالیت های نظام دار طراحی شده است. به طوری که انجام هر فعالیت توسط دانش آموزان، آنها را برای یادگیری مطالب مرحلهٔ بعد آماده می کند.در پایان کتاب درسی کاربرگه های فعالیت وجود دارد.در این کاربرگه ها، فعالیت های متنوعی طراحی شده است (تکمیل جدول، مصاحبه، نقشه خوانی، گفت وگو و خط زمان).این کاربرگه ها مازاد بر کتاب و برنامهٔ اضافی نیستند،بلکه بخشی از محتوای کتاب درسی محسوب می شوند و کتاب با آنها تکمیل می شود، به طوری که در متن کتاب درسی ارجاع داده شده است. تمرین های کاربرگه ها طوری طراحی شده است که دانش و شناخت و مهارت های دانش آموزان را توسعه می دهد.

بارم بندی دروس پایه چهارم ابتدایی:

جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس قرآن پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس هدیه های آسمانی پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

بارم-بندی درس هدیه پایه چهارم دبستان1

بارم-بندی درس هدیه پایه چهارم ابتدایی2

بارم-بندی-درس هدیه  پایه چهارم دبستان3

 جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس فارسی پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

بارم-بندی درس فارسی چهارم دبستان1

بارم-بندی-فارسی پایه چهارم ابتدایی2

جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس ریاضی پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

بارم-بندی-ریاضی پایه چهارم ابتدایی

بارم-بندی-ریاضی چهارم ابتدایی

بارم-بندی-ریاضی پایه چهابرم دبستان

بارم-بندی-ریاضی پایه چهارم دبستان

بارم-بندی-ریاضی پایه چهارم ابتدایی

بارم-بندی-ریاضی پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی درس ریاضی پایه چهارم دبستان

بارم بندی درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی

جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس علوم تجربی پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

بارم-بندی-علوم-پایه-چهارم-دبستان

بارم-بندی-علوم-پایه-چهارم-دبستان

بارم-بندی-علوم-پایه-چهارم-دبستان

بارم بندی درس علوم پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی درس علوم پایه چهارم ابتدایی

جدول اهداف، نشانه های تحقق و سطوح عملکرد درس مطالعات اجتماعی پایۀ چهارم دورۀ ابتدایی بصورت زیر است.

بارم بندی مطالعات  پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی مطالعات  پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی مطالعات  پایه چهارم ابتدایی

بارم بندی مطالعات  پایه چهارم ابتدایی



برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.