9 دلیل برای عدم انجام وظایف توسط کارمندان | ویدیو

دلایل عدم انجام وظایف توسط کارمندان چیست؟

در مشاغل امروز، عملکرد ضعیف کارمندان به یک مشکل فزاینده و موضوع رایج در جلسات هیئت مدیره تبدیل شده است. سوالی که پیش می‌آید این است که دلایل عدم انجام وظایف توسط کارمندان چیست؟ در ادامه‌ی این مقاله با 9 دلیل رایج عدم انجام وظایف توسط کارمندان به همراه پیشنهادهایی برای مدیران جهت بهبود عملکرد آن‌ها، آشنا خواهید شد. همچنین لازم به ذکر است که برای فراگیری اصول رهبری دوره رهبری و لیدرشیپ کمک بسیار زیادی می‌کند. با ما همراه باشید.

آن چه پیش روی شماست 9 دلیل برای عدم انجام وظیفه‌ی کارکنان به همراه پیشنهادهایی برای مدیران جهت بهبود عملکرد کارکنان می‌باشد.

دلایل عدم انجام وظایف توسط کارمندان چیست؟

هنگامی که مدیران تصمیم می‌گیرند کار خود را به کارمندان خود محول کنند، ناامیدی بسیار زیادی ایجاد می‌شود، زیرا در عین حال اینکه انتظار می‌رود کارمندان عملکرد خوبی از خود نشان دهند، واقعیت متفاوت است.

کارمندان به چند دلیل موفق به انجام عملکرد خود نمی‌شوند، اما دلیل اصلی این امر می‌تواند این باشد که مدیران نمی‌دانند که می‌توانند در عدم عملکرد صحیح زیردستانشان نقش داشته باشند.

1. بسیاری از کارمندان نمی‌دانند در محیط کار از آن‌ها چه انتظاری می‌‌رود.

یکی از دلایل اصلی عدم عملکرد خوب کارمندان این است که از استانداردهای کاری که باید حفظ کنند آگاهی ندارند. مدیران به آ‌ن‌ها در تعیین اهداف كمك نمی‌كنند و بنابراین انگیزه‌ای برای دستیابی به موفقیت در آ‌ن‌ها وجود ندارد. بدون داشتن رهنمودهای مشخص در مورد انتظارات، کارکنان تمایلی به ابتکار عمل و عملکرد در سطوح بالاتر ندارند.

اینستاگرام علی میرصادقی

راه حل پیشنهادی: شما می‌توانید با شفاف سازی یا تعیین اهداف پروژه های خود شروع کنید. با ارائه یک مجموعه مشخص از اهداف قابل دستیابی، استانداردها و انتظارات را تعریف کنید. اعضای تیم شما باید بدانند که چرا باید وظیفه‌ای که به آنان محول شده است را انجام دهند، آن‌ها باید این تصویر را در ذهن داشته باشند و اهمیت کار خود را کاملاً درک کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که کارمندانتان در مورد کارهایی که باید انجام دهند کاملاً توجیح شده‌اند. اولین قدم، تبیین عنوان‌های شغلی و ارائه شرح مفصل شغل است. باید در کارهای روزمره و انجام فرایندهای پاسخگویی شفافیت وجود داشته باشد. اگرچه اکثر مشاغل به انعطاف پذیری نیاز دارند، اما برای کارکنان باید شفاف سازی صورت بگیرد که چه کسانی چه کاری را باید انجام دهند. آن‌ها را درمورد کاری که انجام می‌دهند مسئول بدانید و مرتباً این کار را انجام دهید. این تنها راه برای اطمینان از عملکرد ثابت کارمندانتان است.

 2. کارمندان برای بیان مشکلات خود مردد هستند.

مسئله در اینجا این است که اکثر مدیران نحوه تفکر کارکنان را درک نمی‌کنند. یک کارمند برای درک واقعی فرایندهای کار ممکن است به چیزی متفاوت از مدیر نیاز داشته باشد. به عنوان یک مدیر، ابتدا باید نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم خود را درک کنید. شما باید در نظر بگیرید که یک فرد چگونه کار می‌کند، تعامل می‌کند، چه چیزی در او ایجاد انگیزه می‌کند و چگونه می‌خواهد به خاطر دستاوردهای خود شناخته شود. این بسیار مهم است که ضمن درک کارمندان، باید سبک کار خود را تنظیم کنید تا عملکرد آن‌ها به حداکثر برسد. آیا ستایش و تمجید عمومی باعث ایجاد انگیزه در کارمند می‌شود؟ اگر پاسخ بله است، پس مطمئن شوید که پروژه کارمندان رو به جلو حرکت می‌کند. ببینید که کارمند به گوشه‌ای رانده نمی‌شوند. اگر مدام تصور کنید که بقیه مثل شما هستند، به احتمال زیاد به تعدادی مانع برخورد خواهید کرد و کار در حال حاضر به تأخیر می‌افتد.

رهبران قابل اعتماد کاری را انجام می‌دهند که می‌گویند برای دستیابی به وضعیتی کامل انجام خواهند داد. صحت و تعهد براساس ثبات عملکردها، ارزش‌ها، روش‌ها، اقدامات، اصول، انتظارات و نتایج حاصل می‌شود.

دوره روانشناسی اکت ( همایش اکسیژن)

راه حل پیشنهادی: به عنوان یک مدیر، ممکن است بخواهید پروژه‌های جدیدی را براساس توانایی بالقوه‌شان به کارمندان اختصاص دهید. تا زمانی که کارمند شما در حال رشد باشد، شرکت شما از رضایتمندی کارکنان و سطح بهره‌وری بالا بهره‌مند خواهد شد. کارمندان بی‌حوصله معمولاً کسری در عملکرد دارند. مرتباً با کارمندان خود در ارتباط باشید تا ببینید آیا آن‌ها به اندازه کافی چالش دارند یا خیر.

3. کارمندان نمی‌دانند چه برنامه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

شما فکر می‌کنید که کارمندان شما از نظر پردازش افرادی باهوش هستند، اما در پروژه های شرکت عملکرد کمتری دارند؟ برخی از افراد بر طبق دستورات عملکرد خوبی دارند، اما بیشتر آن‌ها می‌خواهند بدانند که چرا به آن‌ها وظیفه‌ای محول می‌شود و چه کاری باید انجام دهند. آن‌ها می‌خواهند بخشی از تصویر بزرگتر باشند. انگیزه در محیط کار مهم است. کارمندان توسط هدایا، احترام و قدردانی انگیزه می‌یابند. اگر آن‌ها احساس کنند که در محل کارشان سوء مدیریتی صورت می‌گیرد، خلاقیت و انگیزه‌شان از بین می‌رود. هرچه بیشتر به نیاز آن‌ها پی ببرید، شانس ایجاد محیط مناسب برای ایجاد انگیزه بیشتر می‌شود. توجه به سیستم پاداشی که برای دفتر کار خود تنظیم کرده‌اید بسیار مهم است. آیا برای بهبود عملکرد رفتار مثبتی را ارائه می‌دهید؟ هرچه بیشتر پاداش بدهید، سطح بهره‌وری بالاتر خواهد رفت.

دلایل عدم انجام وظایف کارمندان

راه حل پیشنهادی: مدیران می‌توانند کارمندانی انتخاب کنند تا پروژه‌ای را که علاقه‌مند به آن هستند دنبال کنند. آن‌ها نه تنها می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند، بلکه در نتیجه نهایی کارشان سهیم هستند. پس از دستیابی به اهداف، مدیر می‌تواند وقت بگذارد تا خلاقانه این دستاوردها را جشن بگیرد و بازخوردی به کار و فداکاری کارکنان خود در قبال کارشان بدهد.

4. کارمندان فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.

مسئله مهمی که در اینجا وجود دارد مسئله منابع انسانی است. افراد جدیدی که در رشته بازاریابی فارغ‌التحصیل شده‌اند ممکن است نتوانند در بخش دارایی خدمت کند. وقتی کارمندان شما نمی‌دانند که این کار چگونه انجام می‌شود، بارزترین راه حل آموزش آن‌ها است. آیا به زیردستان تان آموزش ضمن کار برای کسب دانش و توسعه مهارت‌های اساسی برای تولید خروجی مطلوب داده شده است؟ همچنین آیا کارمندان برای تکمیل وظایف خود به ابزار، منابع و پشتیبانی مناسب مجهز شده‌اند؟

راه حل پیشنهادی: اطمینان حاصل کنید که منابع انسانی شما کارمندان مناسب را با شرایط مورد نیاز برای یک موقعیت خاص پرورش می‌دهد یا در اختیار دارد.

5. کارمندان تمایلی به کار ندارند.

کارمند شما ممکن است به سادگی فاقد اراده برای انجام کاری باشد که به آن‌ها محول شده است. هیچ راه حل ساده‌ای برای این مشکل وجود ندارد. یکی از دلایل عدم تمایل کارکنان برای انجام کار در شغل خود می‌تواند تغییرات سریع در محیط کار باشد. این را در نظر بگیرید، زمانی که یک کسب و کار از یک سازمان کوچک به یک سازمان حرفه‌ای‌تر می‌خواهد تبدیل شود، این امر به ایجاد تغییراتی در مسئولیت‌های رهبری و کارکنان نیازمند است. برخی از کارمندان ممکن است در برابر این مسئولیت مقاومت کنند، زیرا این تغییرات به دلیل حضور طولانی مدت آن‌ها در محیط کار دشوار است.

عملکرد ضعیف کارکنان

راه حل پیشنهادی: مدیر باید تلاش کند تا کارمندان را در این انتقال کمک کند. کارمندان در این صورت کمتر در برابر هرگونه تغییر اختلال ایجاد می‌کنند و امیدوارند که در موفقیت سازمان سهم مثبتی داشته باشند.

6. محیط کار از تلاش تیمی پشتیبانی نمی‌کند.

اغلب به این صورت است، که اگرچه مدیران کار فردی را تشویق نمی‌کنند، کار تیمی را نیز تشویق نمی‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، هر تلاشی که کارمندان برای تشکیل تیم انجام می‌دهند منجر به درگیری می‌شود. کار تیمی شکست می‌خورد زیرا محیط بر اساس سرزنش ایجاد می‌شود. کار با هم دشوار می‌شود زیرا اعضای تیم بیشتر روی ضررها و تصمیم گیری در مورد مقصر بودن تمرکز می‌کنند. این امر همچنین باعث ایجاد استرس در محیط می‌شود.

راه حل پیشنهادی: مدیران، ابتدا باید تصمیم بگیرند که چگونه به استرس ناشی از عدم کار تیمی پاسخ دهند. ممکن است یک رابط برای تسهیل پیام‌ها و منابع بین کارمندان و مدیر منصوب شود تا اطمینان حاصل شود که کارمندان احساس حمایت می‌کنند و قادر به همکاری بین خود هستند.

7. دستورالعمل های شما با سطح توانایی آن‌ها همخوانی ندارد.

شما باید قبل از تعیین کار، صلاحیت کارمندان خود را به روشنی ارزیابی کنید. اگر کارمندی احساس کند که سطح صلاحیت او بسیار بالاتر از آن چیزی است که از او خواسته می‌شود، یا فکر کند که به عنوان زیردست دست کم گرفته می‌شود، یا اینکه مدیرانش در حد و اندازه نیستند، چنین اعتقاداتی از طرف کارمندان می‌تواند برای یک محیط کار خلاق بسیار کشنده باشد زیرا کارمندان ماهر و زبردست ممکن است انگیزه عملکرد خوب خود را از دست بدهند، یا ممکن است اراده ای برای انجام کار موثر نداشته باشند.

راه حل پیشنهادی: به عنوان یک مدیر، شما همیشه باید دستورالعمل‌های خود را با میزان کارآیی، توانایی و تجربه کارمند خود مطابقت دهید. هنگامی که عملکرد کارمندان در حد بالا نباشد، یک مدیر می‌تواند در واقعیت جواب این مشکل را در مهارت‌های رهبری آن‌ها بیابد، و با این جواب آرامش یابد. برای ایجاد و حفظ محیطی که بهره‌وری و خلاقیت بهتری را القا کند، روابط کاری با زیردستان خود را تقویت کنید زیرا تشخیص و احترام گذاشتن به تفاوت رویکردهای کاری برای مدیران ضروری است. زمانی که محیط همکاری ایجاد می‌کنید، سطوح انگیزش کارکنان شما بدون تلاش زیاد در حالت بهینه باقی خواهند ماند .

8. کارمندان شما انگیزه‌ی کافی برای کار را ندارند.

کارمندان ممکن است فاقد انگیزه کافی باشند و نتوانند در کار وظایف خود را انجام دهند زیرا وظایف مورد نیاز را جالب یا هدفمند نمی‌دانند. یک راه حل این است که اهداف شرکت را برای گروه کاری خود توضیح دهید. به آن‌ها بگویید که مشارکت آن‌ها مهم است و کمک به سازمان برای همه سودمند خواهد بود. عملکرد پرسنل خود را با ارزیابی رسمی بررسی کنید. دانستن اینکه از پیشرفت آن‌ها راضی هستید می‌تواند به آن‌ها القا کند که در سطوح رضایت بخش ادامه دهند و دفعه بعد برای کسب رتبه بالاتر تلاش کنند. جلسات را برای تشویق کارمندان برای همکاری با هم برنامه‌ریزی کنید، مانند جلساتی برای ایده پردازی در مورد راه‌های افزایش بهره وری. بالا بردن سطح انرژی ممکن است موجب انگیزه دادن به کارکنانی که فاقد الهام و انگیزه هستند شود.

9. برخی عوامل موجب حواس پرتی کارمندان می‌شود.

برخی از کارکنان در یک محیط کاری سریع رشد می‌کنند. صدای بلند و صدای ثابت زنگ تلفن می‌تواند آن‌ها را به انجام وظایف خود در سطح بالاتر از استاندارد القا کند، اما برخی از کارکنان می‌توانند این نوع محل کار را برای انجام وظایف خود بسیار حواس پرت تلقی کنند. صداهای تکراری، همکاران بی حوصله و جلسات بدون ماده فقط باعث قطع روز کاری می‌شود. دریابید که آیا هر یک از کارمندان شما به همین دلایل وظایف خود را انجام نمی‌دهند یا خیر و مکان‌هایی برای موفقیت آن‌ها فراهم کنید. برخی راه‌حل‌ها ممکن است شامل ساختن اتاق‌های ارزان، استفاده از گوشی و یا اجازه دادن به آن‌ها برای استفاده از موسیقی در محل برای پرت کردن حواس آن ها از حواس‌پرتی‌های بزرگتر باشد.

در همین زمینه دوره رهبری اسطوره‌های زندگی و سازمان به شما بسیار کمک خواهد کرد:

دوره اسطوره های زندگی و سازمان
دوره اسطوره‌های زندگی و سازمان
این دوره برای کسانی است که می‌خواهند فلسفه‌ی زندگی را درک کنند، می‌خواهند تاثیرگذارتر از قبل باشند، از زندگیشان رضایت بیشتری داشته باشند، روابط بهتری با دیگران داشته باشند و کسانی که دوست دارند کشف کنند برای چه کاری به دنیا آمده‌‌اند، مناسب است.

در صورتی که امکان شرکت در دوره را ندارید کتاب زیر را بخوانید :

کتاب مدیریت بدون زور و اجبار
کتاب مدیریت بدون زور و اجبار
در کتاب مدیریت بدون زور و اجبار نوشته دکتر ویلیام گلسر چگونگی به کارگیری "تئوری انتخاب" در قلمروی روابط مدیر و کارکنانش گام به گام نشان داده شده است. این کتاب با هدف ترویج "روان‌شناسی کنترل درونی" و تشویق مدیران به دست کشیدن از "روان‌شناسی کنترل بیرونی" تدوین شده است.
  • نویسنده : اکرم افروخته | مترجم زبان انگلیسی
    • امتیاز :
    • 5
    • 0
  • تعداد مشاهده : 12773 بار
  • مشاهده نظرات کاربران
  • تاریخ انتشار : 1399/09/26
نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

instagram
telegram
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.