تاریخ و نحوه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کنکور 99

 تاریخ و نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کنکور 99

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال 1399 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1399 می رساند، دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کدرشته محل های مربوط به پذیرش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) صورت می گیرد از تاریخ 98/11/08 بر روی پایگاه اطلاع رسانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی فوق منحصراً به صورت اینترنتی از روز سه شنبه مورخ 98/12/20 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 99/06/31 پایان می پذیرد.

مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

3- پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارتهای بانکی عضو شتاب.

4- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

5- ثبت نام وانتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (98/12/20 لغایت 99/06/31).

تذکرات لازم

1- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 99/06/31، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 99/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

2- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا کلیه متقاضیان (دیپلم های نظام آموزشی 3-3-6، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند) بایستی معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می گردد.

تبصره1: داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 که هنوز موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده اند، می بایست پس از دریافت مدرک دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی خود حداکثر تا تاریخ 99/06/31 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در پذیرش دوره مذکور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

تبصره2: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

نکته مهم: داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروههای تحصیلی و رشته های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (گروه های تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه خود در یک فرم انتخاب رشته اقدام و آن ها را بر اساس علاقه در اولویت های مورد نظر در تقاضانامه مذکور درج نمایند. بدیهی است نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد پذیرفت.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 6 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1398/11/12
  • تعداد مشاهده : 8298 بار
نظرات کاربران
ح ح

سلام
ببخشید من دانش آموز کاردانش بودم. برای ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی تو فرم ثبت نام معدل سال دوازدهم که ۱۸/۳۴ بود نوشتم.رشته آموزش زبان انگلیسی بروجرد قبول شدم.حالا گواهی موقت دیپلمم را که گرفتم معدل کلم ۱۷/۸۲ شده.حالا یعنی قبولی من لغو میشه؟
تو رو خدا راهنماییم کنید.چون مهلت ثبت نام دانشگاه تموم میشه.

1 0

مدير سيستم

سلام
خیر؛ این اتفاق نمیافته. چون قبولی شما مورد قبول بوده.
موفق باشی

0 0

عاطفه

سلام وقتتون بخیر
من باسوابق و با آزمون انتخاب رشته کردم الان نتیجه سوابق اومده ریاضیات کاربردی قبول شدم ولی هنوز نتیجه با آزمون نیومده
الان اگه ریاضیات ثبت نام کنم و نتیجه با آزمون بیاد و رشته خوبی قبول بشم، میشه ریاضیات انصراف بدم؟

1 0

مدير سيستم

سلام عاطفه جان
اگه دانشگاهی که قبول شدی مهلت برای ثبت نام داره، صبر کن تا جواب های نهایی هم داشته باشی.
موفق باشی

0 0

نگین

سلام و وقت بخیر پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه دولتی و دوره روزانه و مقطع کارشناسی برای فارغ التحصيلان دوره ی کارشناسی که مدرک خود را از دانشگاه دولتی و روزانه گرفته اند باز امکان پذیر است؟

0 0

مدير سيستم

سلام دوست عزیز
بله محدودیتی برای شرکت در این انتخاب‌ رشته و دانشگاه ها نیست.اما ‌متاسفانه رشته هایی که در دانشگاه های سراسری باشند بسیار محدود هستند حتما با دفترچه طبق شهر محل زندگیتون چک بفرمایید.

0 0

نگین

متشکرم، به نظر شما امسال با معدل کتبی ديپلم 19.01 و معدل کل ديپلم 19.82 برای قبولی در رشته ریاضی کاربردی (ثبت نامی) در دانشگاه دولتی و روزانه امیدی هست؟ چون هدفمند این رشته فقط انتخاب من است.

2 2

مدير سيستم

سلام نگین عزیز
خیلی معدل خوبی داری؛ احتمالش زیاده که قبول بشی. فقط با دفترچه چک کن که چه دانشگاه های روزانه ای در چه شهرهایی این رشته رو ارائه دادند.
موفق باشی

0 0

آرزو

سلام میحواستم بدونم با مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید معدل نزدیک 17 امکان قبولی در رشته مترجمی زبان دانشگاه طباطبایی هست؟ و اینکه می تونم هم بر اساس سوابق و هم کنکور انتخاب رشته کنم با فقط با یکیش میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

1 2

مدير سيستم

سلام وقت بخیر رشته های بدون کنکور در تهران در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی سهم بیشتری دارند و دانشگاه هایی مثل علامه طباطبایی رشته های بدون کنکور را ندارند و اگر تمایل به انتخاب رشته بدون کنکور دارید مانعی برای کنکور و انتخاب رشته کنکور ندارد.

0 0

نرگس

سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم با معدل کتبی ۱۷ میتونم در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ، مدیریت بازرگانی تهران بخونم؟؟

1 0

مدير سيستم

سلام وقت بخیر معدل شما، معدل خوبی هست و باید با توجه به دفترچه دانشگاه هایی که این رشته را شامل میشوند پیدا کنید و بعد از تحقیق انتخاب بفرمایید.

0 1

احسان قربانی

سلام و وقت بخیر
خسته نباشید
با توجه به اینکه کارنامه فارق تحصیلی دانش آموزان در این روز ها صادر میشه . برای ثبت معدل کتبی دیپلم باید اقدام کنیم ؟ اگر آره . از کجا ؟ سایت یا سامانه مشخصی داره ؟؟
موفق و سلامت باشید
یا حق

0 0

مدير سيستم

سلام احسان جان
نمرات شما ثبت شده هستند و برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت dipcode مراجعه کنید و این کد رو برای ثبت نام کنکور به دست بیارید.
موفق باشید

0 0

Sadegh

با سلام و عرض خسته نباشید
در فرم ثبت نام کنکور بر اساس سوابق تحصیلی در ردیف ۴۱ نوشته شده"اگر در آزمون سراسری ۹۸ شرکت کرده‌اید شماره پرونده خود را وارد کنید"
منظور از آزمون سراسری همون آزمونی است که ۱۴ تیر ماه برگزار شد؟
خیلی ممنون

1 0

مدير سيستم

سلام صادق عزیز
منظور کنکور سراسری ۹۸ (کنکور سال گذشته) هست.
موفق باشید

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

برای رزرو جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا، کافیه نام و شماره موبایلتون رو وارد کنید

مشخصات فردی
موبایل
تصویر امنیتی
کد امنیتی :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.