مشاور تحصیلی بارسا از نگاه سایت چطور

مشاور تحصیلی خوب برای کنکور 1400

به نقل از سایت چطور: هر ساله یکی از بزرگترین دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده‌ها انتخاب مشاور تحصیلی خوب و مشاور کنکور حرفه‌ای برای کسب نتایج عالی در امتحانات مدرسه یا کنکور سراسری می‌باشد. خصوصا با وضعیت تعطیلی مدارس که در ۱ سال گذشته با آن روبرو بوده‌ایم و تلاش برای آموزش مجازی، اهمیت داشتن مشاوره تحصیلی بیش از پیش شده است. بنابراین در این مطلب سعی در بررسی معیارهای صحیح برای انتخاب بهترین مشاور تحصیلی و مشاور برای کنکور ۱۴۰۰ داریم.

.

اهمیت داشتن مشاوره تحصیلی

در این دوره ، بازار مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور بسیار داغ است و هر شخصی بر اساس گرفتن رتبه 2 یا 3 رقمی در کنکور خود را به عنوان مشاور تحصیلی معرفی می کند. در این میان انتخاب مشاور تحصیلی خوب  در این بازار برای خانواده ها بسیار مشکل شده است و آن ها تا حدی بیخیال گرفتن مشاور برای فرزند خود می شوند. ولی این موضوع بسیار اشتباه است زیرا دانش آموزان در این مدت به علت تعطیلی مدارس و عقب افتادن از برنامه های درسی خود بسیار به مشاوره تحصیلی نیاز دارند. مشاور تحصیلی می تواند دانش آموز را در زمینه های روش مطالعه صحیح ، برنامه ریزی اصولی ، کنترل استرس و مسائل انگیزشی آگاه کند.

تسلط مشاور تحصیلی بر دروس

یکی از ویژگی هایی که یک مشاور تحصیلی خوب باید داشته باشد این است که بر روی دروس تسلط کافی داشته باشد. بداند روش مطالعه هر درس چگونه است. یا بر ساعات مطالعه آن درس اشراف کامل داشته باشد و بداند میزان تست لازم برای هر درس چقدر می باشد. به دانش آموز یادآوری کند که کدام مبحث را بیشتر و کدام را کمتر بخواند. و بر اساس درس ها برای دانش آموز برنامه ریزی  دقیقی داشته باشد. مشاور باید در زمان جلسه مشاوره بتواند دانش خود را به دانش آموز منتقل کند و اشتباهات دانش آموز را بیابد و نکات درست را به او یاد دهد.

اهمیت تجربه بالای مشاور تحصیلی

شکی نیست که  تجربه و قدمت مرکز مشاوره اگر بالا تر باشد می تواند در تصمیم گیری خانواده ها بسار تاثیر گذار باشد زیرا تجربه در این حرفه بسیار اهمیت دارد و این که مشاور چندین شاگرد داشته است و نتیجه آن شاگرد ها چه بوده بسیار اهمیت دارد. مشاورانی که سالها تجربه برنامه ریزی و چک کردن برنامه دانش آموزان را دارند بیشتر می توانند به کمک بچه هایی بیایند که دچار نا امیدی خستگی و بی حوصلگی در درس خواندن شده اند. 
اما متاسفانه بسیاری از مراکز و مشاورانی که حتی تجربه و سابقه بالایی که دارند به همین میزان بسنده کرده اند و خود را بهترین می دانند. اما صادقانه علم مشاوره علمی است که دائما در حال به روز شدن است و اگر در این راه مشاور و مراکز خود را به روز نکنند به راحتی از این مسیر جا می مانند. بنابراین مشاوری را انتخاب کنید که علاوه بر تجربه به علم روز مشاوره دنیا نیز تسلط داشته باشد و بتواند از هر جهت به دانش آموز کمک کند.

برنامه ریزی شخصی برای هر دانش آموز

در بسیاری از مراکز و مشاوره ها دیده می شود که چندین الگو مشاوره تولید می کنند و آن را به تمامی دانش آموزان می دهند. این کار بسیار کار اشتباهی است زیرا یک مشاور تحصیلی خوب باید بر اساس رفتار ، سطح و خصوصیات دانش آموز به او برنامه دهد و برنامه منحصر به فرد باشد. مرکز مشاوره تحصیلی بارسا با استفاده از کتاب برنامه ریزی با دوربین مدار بسته برنامه ریزی شخصی برای هر دانش آموز دارد. این کتاب نوشته دکتر علی میرصادقی می باشد و به عنوان دومین کتاب خودیاری دنیا شناخته شده است که خود گویای اثر بخشی و کیفیت بالای این کتاب می باشد.

امکان دسترسی به مشاور تحصیلی

آخرین معیاری که یک مشاور تحصیلی خوب باید داشته باشد این است که در دسترس دانش آموز باشد. برخی از مشاوران بعد از جلسه مشاوره دیگر جواب دانش آموز را نمی دهند تا جلسه بعدی که این کار اشتباه است. شاید دانش آموز سوالی در مورد نحوه اجرای برنامه خود داشته باشد و به مشکلی بر خورده باشد. البته منظور از دسترس بودن این نیست که دانش آموز در طول هفته ده ها بار با مشاور تماس بگیرد. خود دانش آموز نیز باید تعادل را رعایت کند تا ارتباط خوبی بین خود و مشاور داشته باشد.

جمع بندی

در نهایت به عنوان جمع بندی ما به شما پیشنهاد می کنیم در انتخاب مشاور تحصیلی نهایت دقت را بکار ببرید. همچنین دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا را به عنوان یکی از بهترین و قدیمی ترین مراکز مشاور تحصیلی کشور که بیش از 20 سال سابقه در زمینه مشاور تحصیلی دارد را به شما معرفی می کنیم.

مشاوره تحصیلی خصوصی
اگه دوست داری سال بعد اسم تو جزء این رتبه های برتر کنکور باشه، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1400/02/13
  • تعداد مشاهده : 1881 بار
نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

برای رزرو جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا، کافیه نام و شماره موبایلتون رو وارد کنید

مشخصات فردی
موبایل
تصویر امنیتی
کد امنیتی :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.