دروس پایه پنجم ابتدایی | آموزش روش مطالعه

روش مطالعه پایه پنجم

در این مقاله از دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا سعی داریم دروس پایه پنجم و بهترین روش مطالعه دروس پایه پنجم بپردازیم. در نهایت بهترین کتاب های کمک درسی پایه پنجم و آزمون های آزمایشی پایه پنجم را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید و اگه سوالی داشتید در قسمت نظرات انتهای مقاله مطرح کنید.

فهرست مقاله:

  • پایه پنجم و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

  • روش مطالعه دروس پایه پنجم | ریاضی

  • بارم بندی ریاضی پایه پنجم

  • کتاب های کمک درسی پایه پنجم

  • روش مطالعه علوم پایه پنجم 

  • بارم بندی علوم پایه پنجم

  • کتاب کمک آموزشی علوم پنجم

  • روش مطالعه مطالعات اجتماعی پایه پنجم

  • بارم بندی مطالعات اجتماعی پایه پنجم

  • روش مطالعه فارسی پایه پنجم

  • بارم بندی فارسی پایه پنجم

  • روش مطالعه نگارش پایه پنجم

  • روش مطالعه قرآن پایه پنجم

  • بارم بندی قرآن پایه پنجم

  • روش مطالعه هدیه آسمانی پنجم

  • کتاب کمک درسی جامع پایه پنجم

  • آزمون های آزمایشی پایه پنجم


پایه پنجم و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

دوره دبستان از مهم ترین پایه های آموزشی است. در اینجا راجب پایه پنجم صحبت میکنیم.
دانش آموزان در این پایه پنجم ابتدایی بین 11 تا 12 سال دارن نسبت به مدرسه ترسی ندارند پس کار دبیران و خانواده ها آسان تر است. در این دوره توجه داشته باشید حفظ انگیزه در دانش آموزان بسیار اهمیت دارد. باید تلاش شود شوقش به یادگیری و روحیه جست و جوگر او حفظ شود و پرورش پیدا کند .
برنامه ریزی برای دانش آموزان را در اولویت اول قرار دهید. در پایه پنجم دبستان دانش آموزان باید برنامه ریزی دقیق را یاد بگیرند که بتوانند کار ها و تکالیفشان را به موقع انجام دهند. بعد از تایم مدرسه به مدت لازم به دانش آموز استراحت بدهید. سعی کنید روزی یک ساعت درس های همان روز را مرور کند تا در ذهنش تثبیت شود.
فضای آرام برای درس خواندن فراهم کنید. درسته درس خواندن مهم است ولی تنها کلید موفقیت نیست باید به مسائل جزئی تری راجب خواندن و یادگیری هم توجه شود. مکان مطالعه مشخصی برای مطالعه دانش آموز انتخاب کنید ترجیحا این شرایط را داشته باشد . میز تحریر و صندلی مناسب با قد دانش آموز، میز رو به پنجره نباشد و بهتر است رو به دیوار باشد ، در اتاق مخصوص باشد و محل عبور و مرور نباشد.
توجه داشته باشید آن ها را سرزنش نکنید در این دوران دانش آموزان ممکن است با کوچیک ترین شکست عقب بکشند پس تلاش کنید روحیه ی جنگ جویی را در آن ها  تقویت کنید. تشویقشان کنید و کوچک ترین پیروزی هایشان را بزرگ جلوه دهید.

روش مطالعه دروس پایه پنجم | ریاضی

در کتاب ریاضی پایه پنجم تاکید بر پرورش قوه تفکر و تعقل و رشد و توانایی حل مسئله دارد. رسیدن به این هدف نیاز به زمان دارد و اصلی ترین و موثر ترین وظیفه بر عهده معلم است. کتاب از سه بخش فعالیت ، کار در کلاس و تمرین تشکیل شده است.

روش مطالعه ریاضی پایه پنجم

روش مطالعه ریاضی پایه پنجم

ریاضی باید به صورت پلکانی آموزش داده می شود پس بسیار اهمیت دارد که از ابتدا درست یاد گرفته شود. از آنجایی که به صورت فرایندی پیچیده می شود باید نسبت به دروس دیگر زمان بیشتری برای یادگیری این درس در نظر بگیرید. تمرین ریاضی بهتر است هر روز به مدت کوتاه 20 الی 30 دقیقه انجام شود. ریاضی درسی کاملا مفهومی است و دانش آموز باید آن را کامل درک کند. یکی از روش های خوب یادگیری ریاضی این است که از دانش آموز بخواهید راه حل برای شما توضیح دهد یا به صورت فارسی کنار حل ریاضی بنویسد ، این کار باعث می شود مفهوم هر درس در ذهن او تثبیت شود .

بارم بندی ریاضی پایه پنجم

در دوره ابتدایی نمرات به صورت توصیفی داده می شود یعنی دانش آموز بتواند مسائل زیر را درک کند و تشخیص بدهد امتیاز بالایی دریافت می کند.

  • عدد  ( الگوها، عدد تا سیزده رقمی، کسرهای بزرگ تر از واحد (عدد مخلوط) کسر اعشاری، عدد اعشاری، مقایسهیاعداد (مقایسهای عدد های مخلوط و عددهای اعشاری))

  • عملیات روی اعداد ( جمع وتفریق (عددهای مرکب، عددهای مخلوط، عددهای اعشاری)، ضرب (کسرها، عددهای مخلوط،عددهای اعشاری)، تقسیم(کسر) ، نسبت و تناسب، درصد)

  • هندسه (تقارن(محوری، مرکزی)، نیمساز، خواص چند ضلع یها (قطر، مجموع زاویه ها)

  • اندازه گیری ( محیط دایره، مساحت(لوزی، ذوزنقه)، حجم (مکعب، مکعب مستطیل) و گنجایش)

  •  آمار و احتمال(جمع آوری داده ها، رسم نمودار (ستونی، دایره ای، تصویری، خط شکسته) میانگین، احتمال)

کتاب های کمک درسی پایه پنجم

کتاب کمک درسی ریاضی پنجم انتشارات خیلی سبز

این کتاب دارای درسنامه و سوال آموزشی و کاربردی است. مطالب درسی و امتحانی جامع دارد. آزمون های مرتب و طبقه بندی شده دارد. توجه داشته باشید کتابکار های خیلی سبز پاسخنامه تشریحی ندارند.

کتاب کار ریاضی پنجم از انتشارات مبتکران:

این کتاب دارای درسنامه کامل است. نمونه سوالات تشریحی ( امتحان نهایی) دارد. این کتاب کار سوالات تستی ندارد.

روش مطالعه ریاضی پایه پنجم
کتاب کمک درسی ریاضیات پنجم | تیزهوشان رشادت

این کتاب دارای درسنامه کامل ،تست های طبقه بندی شده و تالیفی است. نمونه سوالات تشریحی برای آمادگی آزمون های نهایی دارد. برای تمرین آزمون تیزهوشان مناسب است.

مجموعه طبقه بندی شده ریاضی پنجم | آبی قلم چی 

 دارای درسنامه است. سوالات شناسنامه دار دارد. این کتاب دارای آزمون های منتخب است . سوالات المپیاد های خارج و ورودی مدارس برتر برای تمرینات بیشتر در این کتاب وجود دارد.

روش مطالعه ریاضی پایه پنجم

روش مطالعه علوم پایه پنجم 

 در این درس باید فضای کلاس شاد باشد و دانش آموزان در حال  تحقیق و جست و جو باشند. در این درس دانش آموز نباید شنونده باشند بلکه باید پژوهشگر باشد.

روش مطالعه علوم پایه پنجم

علوم درسی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در روش مطالعه علوم پایه پنجم دانش آموران باید تحقیق و پژوهش کنند، کشف کنند و یاد بگیرند. برای مطالعه علوم بهتر است اول به صورت سطحی خوانده شود و بعد به صورت مفهومی (درک مطلب ) مطالعه شود که می توانید به روش های زیر انجام دهید:

  • ایجاد تصویر سازی در ذهن دانش آموز(از او بخواهید تصویر مربوط به هر مطلب را در ذهن خود بسازد)

  • زمینه پژوهش و تحقیق را برای او فراهم کنید . ابزار مورد نیاز را تهیه کنید.

  • آزمایش انجام دهید.

  • فلش کارت تهیه کنید ( فلش کارت مربوط به هر درس با استفاده از تصویر تهیه شود)

بارم بندی علوم پایه پنجم

در دوره ی ابتدایی نمرات به صورت توصیفی داده میشود یعنی دانش آموز بتواند مسائل زیر را درک کند و تشخیص بدهد امتیاز بالایی دریافت می کند.
مهارت های فرایندی و روش علمی - مواد و تغییرات آن - دنیای زنده، بدن انسان و سلامت - حرکت و انرژی 

کتاب کمک آموزشی علوم پنجم

کتاب کار علوم پنجم | انتشارات خیلی سبز

این کتاب شامل سه بخش آموزش (درسنامه) ، تست ، کتابکار است. تست و تست های تالیفی دارد. دارای نمونه سوال تشریحی می باشد. این کتاب پاسخنامه دارد.

کتاب کمک درسی علوم پنجم | انتشارات اندیشمند

دارای درسنامه می باشد. نمونه سوال تشریحی دارد. این کتاب دارای تست و تست تالیفی می باشد.

روش مطالعه علوم پایه پنجم

کتاب کار علوم پنجم | سیر تا پیاز انتشارات گاج

دارای درسنامه می باشد. نمونه سوال تشریحی دارد. تست و تست های تالیفی دارد.

کتاب کمک درسی علوم پنجم | انتشارات خیلی سبز تیزهوشان

این کتاب دارای درسنامه است. پرسش چهار گزینه ای به همراه پاسخنامه دارد.

روش مطالعه علوم پایه پنجم

روش مطالعه مطالعات اجتماعی پایه پنجم

مطالعات در سال سوم راجب خانه و خانواده شروع می کند و تا مدرسه ادامه می دهد و در سال چهارم این آموزش ها در محله ، شهر و روستا دنبال می شود و تا سطح کشور ادامه پیدا می کند .درمطالعات اجتماعی سال پنجم نیز موضوعات محیطی و اجتماعی را در سطح کشور و کشور های همسایه دنبال می کنند . این کتاب به 5 حوزه زیر می پردازد: 1- فضا و مکان 2- زمان تداوم و تغییر 3- فرهنگ و هویت 4- نظام اجتماعی 5- منابع و فعالیت های اقتصادی

روش مطالعه اجتماعی پایه پنجم

مطالعات اجتماعی درسی مفهمومی است و دانش آموز باید درک نسبت به محیط و منابع داشته باشد این درس باید به صورت گفت و گو و محاوره تمرین شود در طی روز درسی که دانش آموز در مدرسه یاد گرفته با مسائل زندگی تطبیق دهید تا درک بهتری به محیط پیرامون داشته باشد . در این درس از پرسش های کلیشه ای خودداری کنید.

بارم بندی مطالعات اجتماعی پایه پنجم

در دوره ی ابتدایی نمرات به صورت توصیفی داده میشود یعنی دانش آموز بتواند مسائل زیر را درک کند و تشخیص بدهد امتیاز بالایی دریافت می کند.


نظام اجتماعی - فرهنگ و هویت - زمان، تداوم و تغییر - فضا و مکان - منابع و فعالیت های اقتصادی

کتاب کمک آموزشی مطالعات اجتماعی پنجم

در این درس کتاب درسی کافی است. برای حل نمونه سوالات بیشتر در پایان سال کتاب کار و تمرین اجتماعی از انتشارات گل واژه مناسب است. این کتاب شامل درسنامه / تمرین / جدول مقایسه ای / سوالات چهارگزینه ای / آزمون و جدول خود ارزیابی است.


روش مطالعه فارسی پایه پنجم

کتاب فارسی پنجم از بخش های مختلفی تشکیل شده
درس های 2-6-12 به حس اعتماد به نفس دانش آموزان کمک می کند که بتوانند در مقابل جمع قرار بگیرند و شعر بخوانند. در پایان درس 4-10-14 به تقویت درک شنیداری دانش آموزان پرداخته است که دانش آموزان بتوانند داستان رو خوب گوش کنند و پاسخ دهند. در پایان درس های 5-10-17 با هدف تقویت اعتماد به نفس ،هوش حرکتی، قدرت سخن گفتن در برابر جمع و کاهش کم رویی طراحی شده است.
بعد از درس های 1-3-6-10-13-16 به تقویت حافظه ، تقویت فن بیان و تلطیف احساسات دانش آموزان اشاره کرده است. در بخوان و بیندیش داستان هایی که با عناوین فصل و محتوای آن همخوانی دارند و با اهداف ویژه زبان آموزی هماهنگ بودند گزینش شده به تقویت قدرت ادراکی و تفکر دانش آموز می پردازد که درس های 2-5-7-12-15-17 به آن اشاره شده. حکایت خوانی به تقویت قوه ی تشخیص دانش آموزان ، درک محتوای متن و ارتباط آن با مَثَل می پردازد که بعد از درس های 2-5-7-12-15-17 آمده است.

روش مطالعه فارسی پایه پنجم


 

برای خواندن فارسی نظم ذهنی برای دانش آموز به وجود بیاورید ؛ یعنی بدانید چه موقع چه چیزی را دانش آموز باید بخواند. بهتر است اول از تاریخ ادبیات شروع کنید اگر دانش آموز بداند شعری یا متنی که میخواند متعلق به چه زمانی است درک بهتری نسبت به آن داشته باشد. برای بهتر خواندن و درک معنای شعر اول به صورت روان از روی شعر بخواند. معنای کامل شعر را بخواند تا بداند در مورد چه چیزی است و ذهنش آزاد تر باشد. معنای لغاتی که برای دانش آموز دشوار است را به صورت فهرست تهیه کنید و هر شب به مدت ده دقیقه مرور کند.

بارم بندی فارسی پایه پنجم

در دوره ی ابتدایی نمرات به صورت توصیفی داده میشود یعنی دانش آموز بتواند مسائل زیر را درک کند و تشخیص بدهد امتیاز بالایی دریافت می کند. مهار تهای خواندن (گوش دادن، سخن گفتن و خواندن) مهار تهای نوشتن (درست نویسی و املا، نگارش و انشا)

کتاب کمک آموزشی فارسی پنجم | خیلی سبز

این کتاب دارای درسنامه است. مفاهیم درس ها در این کتاب آمده است. سوالات دسته بندی شده با چیدمان آموزش و خودارزیایی فصل ها قرار گرفته شده است که دانش آموز بعد از آموزش کامل متوجه میزان یادگیری خود شود.

کتاب کمک آموزشی فارسی پنجم | اوج خرد

متناسب با تغییرات کتاب درسی است. معرفی شخصیت های ادبی هر درس در این کتاب آمده است. نکته ها و دانش زبانی و ادبی مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب شامل پرسش های چهارگزینه ای است. کتاب خلاقانه و مناسبی است برای دانش آموزانی که قصد تقویت در این درس را دارند.

روش مطالعه فارسی پایه پنجم

کتاب کمک آموزشی فارسی پنجم | رشادت انتشارات مبتکران

این کتاب درسنامه دارد. دارای تست و تست تالیفی است. نمونه سوال تشریحی برای یادگیری بهتر دارد. پاسخنامه جدا دارد. برای آمادگی تیزهوشان مناسب است.

کتاب کمک آموزشی فارسی پنجم | مرشد انتشارات مبتکران

درپاسخنامه تشریحی درسنامه دارد. دارای تست و تست های تالیفی است. برای آزمون های تیزهوشان ، مبتکران ، پیشرفت تحصیلی مناسب است. دارای سطح بالایی است.

روش مطالعه فارسی پایه پنجم


روش مطالعه نگارش پایه پنجم

این کتاب از 4 بخش زیر تشکیل شده است:
1- املا و واژه آموزی یا دانش زبانی:تقویت بازشناسی و کاربست شکل درست نشانه ها و ساخت کلمه در نوشتن می پردازد. دانش زبانی به منظور تمرین و تثبیت نوشته ها فراهم شده است.
2- نگارش ( تصویر سازی و املا) :به جهت تقویت مهارت نوشتن تهیه شده است.
3- درک متن: برای رشد درک و دریافت ، چند گام ( خواندن متن ، ایجاد فرصت برای تفکر، تمرین و تکرار ) پیش بینی شده تا دانش آموزان به لایه های زیرین و سطوح عمیق تر دست پیدا کنند.
4- هنر و سر گرمی و جمع بندی آموخته ها (فقط پایان فصل ها ) : پایان هر فصل برای مرور و جمع بندی آموخته ها بخش هنر و سر گرمی قرار دارد که هم جنبه هنری و حس زیبایی شناختی را تقویت می کند.

روش مطالعه نگارش پایه پنجم


درس نگارش فقط نیاز به تمرین دارند. دانش آموز اول باید به مطالب کتاب مسلط شود بعد برای تمرین و یادگیری بهتر مطالب می تواند از کتاب ها کمک آموزشی استفاده کند.

روش مطالعه قرآن پایه پنجم

در این کتاب از آیات قرآن کریم استفاده شده به دانش آموزان یادآوری کنید قبل از شروع کلاس وضو داشته باشند و یا از نشانگر استفاده کنند.

روش مطالعه قرآن پایه پنجم

در کتاب قرآن ار آیات ساده قرآن کریم استفاده شده است. قرآن درپایه پنجم به زیبا خوانی ، درک معنای آیات ، آشنایی با معارف قرآنی پرداخته است.برای بازدهی بهتر لازم است هر روز یک صفحه قرآن خوانده شود به نحوی که نباید هفته ای یک بار آموزش داده شود بلکه به تکرار و استمرار نیاز دارد. با استفاده از کتاب گویا دانش آموزان می توانند صدای زیبای قرآن را بشنوند و همراه آن آرام بخوانند .این امر جذابیت و کیفیت آموزش را دو چندان می کند.

بارم بندی قرآن پایه پنجم

در دوره ابتدایی نمرات به صورت توصیفی داده میشود یعنی دانش آموز بتواند مسائل زیر را درک کند و تشخیص بدهد امتیاز بالایی دریافت می کند. 

  • خواندن (روخوانی، قرائت)

  • آموزه های قرآنی (ترجمه کلمات و عبارات قرآنی، پیام های قرآنی و داستان های قرآنی)

روش مطالعه هدیه آسمانی پنجم

عنوان درس مستقیم و غیر مستقیم گویای چکیده و محتوای اصلی درس است و با ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموزان ، انگیزه یادگیری را در آنها تقویت می کند. در آموزش و تمرین این درس باید با استفاده از ویدیو ها ، نوشتن و مطالعه کردن باشد  در غیر این صورت بسیار دشوار خواهد بود. تصاویر در تثبیت اهداف دری نقش مهمی دارد . برای یادگیری بهتر میتوانید از تصویرخوانی استفاده کنید. از بچه ها بخواهید داستان های قرآنی را برایتان تعریف کنند و برداشتشان را برای شما بازگو کنند. 

روش مطالعه هدیه آسمانی پایه پنجم
 

کتاب کمک درسی جامع پایه پنجم

اسماتیز از انتشارات پویش :
دارای درسنامه و پاسخنامه تشریحی است. آزمون تیزهوشان 60 تا سوال از بخش هوش کلامی ، عددی ، تجربی ، تصویری ، تحلیلی دارد . کتاب اسمارتیز برای تقویت این بخش کمک شایانی می کند.

تیک آف از انتشارات پویش :
دارای 44 تا آزمون از هوش سرعتی و پاسخنامه تشریحی می باشد. در آزمون تیز هوشان 40 تا سوال از هوش سرعتی و دقت و تمرکز می آید که باید در 20 دقیقه پاسخ داده شود کتاب تیک آف برای تقویت این بخش فراهم شده.

کتاب کمک آموزشی پایه پنجم
 

 جامع پنجم از انتشارات گاج :

دارای درسنامه کامل و عالی می باشد. حل تمرین کافی برای حل دانش آموز در منزل دارد .

پا به پا از انتشارات پویش اندیشه خوارزمی :

در دو بخش آموزش و تست قرار دارد. شامل همه دروس است به جز قرآن ، درسنامه کامل دارد. تست و تسن تالیفی دارد . نمونه سوال  تشریحی ندارد . آزمون کانگرو و ای ام سی  را پوشش می دهد .

گل پلاس (تیزهوشان ) از انتشارات نشرگل واژه :

شامل همه ی دروس می باشد. در پاسخنامه تشریحی درسنامه دارد. دارای تست های طبقه بندی شده است . نمونه سوال تشریحی و امتحان نهایی دارد. برای آمتدگی آزمون های تیزهوشان و کانگرو مناسب است.

کتاب کمک آموزشی پایه پنجم
آزمون های آزمایشی پایه پنجم

آزمون تمیز ریاضی پنجم : به صورت پنج گزینه ای برگزار می شود .به نقل از خانه ریاضی تهران ، هفتمین دوره آزمون سنجشه به ارزیابی متمرکز و دقیق ریاضی و علوم ، تجزیه و تحلیل استدلال و خلاقیت دانش آموزان و مقایسه وضعیت مطلوب و استاندارد آموزش می پردازد . آزمون ریاضی از بخش های زیر تشکیل شده :

  • ریاضیات پایه 

  • خلاقیت ریاضی 

  • ریاضیات تکمیلی 

ویژگی های آزمون :

آموزش محور بودن آزمون 
جامع آماری گسترده با حضور حداکثری دانش آموز و مدارس شهر تهران 
پوشش دادن سطوح مختلف دانش آموزی با تقسیم بندی سوالات ریاضی به بخش های پایه ، تکمیلی و خلاقیت 

آزمون کانگرو : به صورت تستی در 30 سوال برگزار می شود . پاسخنامه تشریحی دارد . مدت پاسخ گویی 90 دقیقه است.

آزمون قلم چی : از معروف ترین آزمون هایی که برگزار میشود آزمون قلم چی است.
آزمون ها بیشتر از کتاب  سه سطحی قلم چی می آید. آزمون به صورت تستی می باشد . در مقطع پنجم دبستان  آزمون ها از دروس ریاضی ، علوم ، فارسی ، مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان مجموعا 40 تا سوال برگزار میشود . ( هر درس 10 تا سوال درس مطالعات و هدیه ها هر کدوم 5 تا سوال است. ) پایان هر آزمون کارنامه در اختیار دانش آموز قرار دارد . 

آزمون واله : یکی از مهم‌ترین خدمات آموزشی موسسه واله برگزاری آزمون‌های آزمایشی منظم است: آزمون‌های خود را در 3بخش به شرح ذیل برگزار می‌نماید: 
آزمون‌های آدم برفی (ویژه عموم دانش آموزان ،در حد کتاب درسی)
 آزمون‌های دلفین (ویژه تیزهوشان)
آزمون‌های راه دانشجو (ویژه دبیرستان و آمادگی برای کنکور سراسری)
آزمون های دلفین و آدم برفی مناسب مقطع ابتدایی است. 

آزمون مبتکران : به صورت تستی در 65 تا سوال برگزار میشود . از درس ریاضی ، علوم و فارسی 15 تا سوال از اجتماعی 10 تا ، از هدیه ها و قرآن 10 تا سوال می آید.
برنامه آزمون های مبتکران برای تیزهوشان از ریاضی ، علوم ، فارسی 15 تا سوال و هدیه و قرآن 15 تا سوال می آید.

سخن پایانی:

ممنونم که تا آخرین این مقاله با ما همراه بودید در این مقاله به بررسی دروس پایه پنجم ابتدایی پرداختیم و شما با روش مطالعه دروس پنجم دبستان آشنا شدید امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه، شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند، اگر این مقاله برای شما مفید بود به دوستان خورد معرفی کنید.

سوالات متداول:

  • چگونه دروس پایه پنجم ابتدایی را مطالعه کنیم؟

  • فهرست دروس پایه پنجم دبستان

  • روش های خواندن دروس پایه پنجم ابتدایی


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.