چگونه مثل حرفه ای ها تست بزنیم؟

چگونه مثل حرفه ای ها تست بزنیم؟

یکی از مشکلات و دغدغه  های دانش آموزان دبیرستانی و کنکوری ها اینه که نمی دونن چجوری تست بزنن تا برای آزمون های آزمایشی و کنکور آماده بشن. تست زنی درست و حرفه ای اصول و روش های خودش رو داره و یادگیری این مهارت ها بر دانش آموزان مخصوصا کنکوری ها واجب هست. مدر این مقاله روش ها و تکنیک های تست زنی رو برای شما شرح دادیم.

مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

تست زدن درست و اصولی خودش شامل سه مرحله میشه:

  1. مطالعه و تسلط بر دروس

  2. تست زدن

  3. رفع اشکال تست

 ممکنه بگی اون تای دیگه که کاری به زدن تست نداره ولی باید بهت بگم اگه قراره تست دادن ما نتیجه درستی داشته باشه لازمه که همه این مراحل و انجام بدی.

مطالعه و تسلط بر دروس:

هدف ما از تست زدن سنجیدن دانسته هامون هست. پس قبل از اینکه تست بزنیم لازمه که اون درسی که می خواهیم ازش تست بزنیم رو درست مطالعه کنیم و تسلط کافی داشته باشیم . به نظرم مقاله های روش مطالعه بهت کمک می کنه بهتر و هدفمند تر مطالعه کنی.

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

تست زدن:

خب حالا میریم سراغ خود تست زدن.چندتا نکته همین اول راه هست که باید رعایت کنی.

 فراموش نکنید که وقتی ما در منزل مشغول تست زدن هستیم همچنان در مرحله ی یادگیری و آموزش هستیم. پس موضوعی که خیلی اهمیت داره استفاده از کتاب هاییه که پاسخ نامه داشته باشن و یا اگر پاسخ نامه نداره جواب اخر سوالات رو حتما داشته باشیم. چرا که مهم ترین نکته درمورد تست زدن چک کردن اون تست هاست که با این کار متوجه اشتباهات و نقاط ضعف و قوتمون بشیم و اگر جایی مشکل داشتیم اون مشکل رو با کمک پاسخ نامه حلش کنیم.

نکته دیگه اینکه کیلویی تست نزنید و دسته دسته تست بزنید. مثلا اگر قراره ۵۰تا تست بزنید، پنج تا دسته ی ده تایی تست بزنید و بعد از هر ۱۰تا به سراغ چک کردن و پاسخنامه بروید. اینکه یکی یکی تست ها رو بزنید و به سراغ چک کردن برید یادگیری شما رو کم میکنه و صبر شما رو برای بررسی پاسخ از بین میبره و از طرفی اینکه ۵۰ تا رو پشت هم زدن هم غلطه!چرا؟  وقتی برمیگردین که چک کنید خیلی از ایده ها و فکر هایی که راجع به سوالات داشتین و حلشون کردین رو به خاطر ندارین که بررسیش کنین و یا گاهی هم چون تعداد سوالات زیاده رفع اشکال رو به بعدا موکول میکنید که اینجور وقت ها معمولا دیگه فراموش میشه و تستی که بررسی نشه مثل تستیه که زده نشده!

رفع اشکال تست:

تست زدن زمانی نتیجه ی خودش رو نشون میده که بررسی و رفع اشکال شده باشه. به گفته ی بیشتر رتبه های خوب کشور، رفع اشکال مهم ترین قسمت تست زدن هست. خب حالا چجوری باید رفع اشکال کنیم؟ به نظرم بهتره که یه دفتر برای رفع اشکال داشته باشید. تا نکات لازم و یا سوالاتی که فکر می کنید نیازه دوباره حل بشه رو اونجا بنویسید.

ما وقتی داریم تست می زنیم سه حالت برامون پیش میاد:

  • درست: به نظر من خوبه که یبار بررسی شون کنی تا بفهمی که نقطه قوتت تو چه مباحثی هست و مطمئن بشی که اون سوال رو شانسی حل نکرده باشی. . اگر به نظرت سوال خوبیه و ارزش داره که دوباره حل بشه، اونو توی دفترت بنویس.

  • غلط: به پاسخنامه رجوع می کنیم و جواب رو بررسی می کنیم. اگر متوجه جواب شدیم و فهمیدیم اشکالمون کجا بوده صورت سوال و دلیل غلط حل کردنمون رو می نویسیم. اگر متوجه نشدید سعی کنید با مراجعه به کتاب و جزوه تون روش حل سوال رو پیدا کنید و اگر بازهم کمکی نکرد، اون رو علامت بزنید تا از دبیرتون بپرسید. 

  • نزده: نزدن یک سوال دو علت داره : یا ما رو اون مبحث تسلط کافی نداشتیم یا نه درس رو خیلی خوب مطالعه کرده بودیم ولی نتونستیم سوال رو حل کنیم. تو حالت اول که خب مشخصه باید بریم سراغ کتاب ا جزوه مون و اون مبحث رو دوباره بخونیم و در حالت دوم هم درست همون شکلی که با سوال های غلط برخورد کردیم ، برخورد می کنیم.

اگر تو هربار تست زدن رفع اشکال رو انجام بدید ، یه بانک سوال خوب از سوالات دارید که برای جمع بندی هاتون یا برای دوره های قبل از آزمون می تونید ازش استفاده کنید.


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا
(
 مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 
6 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظرات کاربران
علیرضا

سلام
باید چطور تست بزنم من بار اولم هست؟

0 0

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر، آموز نحوه تست زنی و مطالعه همون طور که میدونید در یک کامنت قابل آموزش نیست، پیشنهاد میکنم از مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.