10 راز موفقیت در کسب و کار+ویدیو

10  راز موفقیت در کسب و کار چیست ؟

همه ما می‌دانیم این روزها برای اینکه بتوانید به موفقیت در کسب و کار خود برسید باید قادر باشید آن را گسترش دهید و متناسب با علم روز از روش‌ها‌ی جدید برای رشد و موفقیت در کسب و کارتان استفاده کنید. با وجود بستری مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تکنیک‌های بسیار زیادی برای رشد و توسعه کسب و کار در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید به کمک آن‌‎ها تجارت خود را بهبود ببخشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با 10 راز موفقیت در کسب و کار آشنا کنیم که بسیار موثر هستند و امیدواریم بتوانید با استفاده از این روش‌ها روز به روز بیشتر درآمد زایی کنید.

چرا برای موفقیت در کسب و کار نیاز به دانستن تکنیک‌های خاص داریم؟

ما در عصر اطلاعات قرار داریم. تکنولوژی امروزه با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و کسب و کارها هم متناسب با همین سرعت رشد می‌کنند. به همین خاطر کسب و کارها در حال رقابت شدید با هم هستند و اگر نتوانید از روش‌های نوینی استفاده کنید تا کسب و کارتان را گسترش دهید به سرعت از این بازار رقابت حذف خواهید شد پس لازم است در این مسیر تلاش کنید تا هر روز کسب و کارتان بیشتر با معیارهای جهانی منطبق شود و با تکنیک‌های روز همراه باشید.

تفاوت پیشرفت در کسب و کار با پیشرفت در فروش محصول چیست ؟

تفاوت پیشرفت در کسب و کار با پیشرفت در فروش محصول یا خدمات:

فروش محصول یا خدمات به معنای ایجاد موقعیتی است که می‌توانید احتمالات را به مشتری‌هایی تبدیل کنید که با خرید از شما باعث افزایش درآمدزایی‌تان شوند. توسعه کار به معنای فعالیت‌هایی است که فراتر از عملیات فروش هستند و با اینکه ممکن است این دو در برخی موارد هم پوشانی داشته باشند اکثر قوانین پیشرفت کسب و کار خیلی بیشتر از ایجاد معامله با مشتریان جدید است. علت این که کسب و کار با فروش اشتباه گرفته می‌شود این است که خیلی از افرادی که در قسمت فروش یک شرکت مشغول به کار هستند دستی در پیشرفت کسب و کار هم دارند و حتی بخاطر تجربه‌ای که در زمینه فروش و مشتری مداری دارند کارآفرینان از نظرات‌شان در جهت رفع ابهام تکنیک‌های جدید موفقیت در کسب و کار بهره می‌برند. این کار باعث می‌شود که در یک شرکت به اشتباه توسعه کار همان توسعه در امر فروش تلقی شود و اغلب در کشورهایی که از نظر اقتصادی توسعه نیافته هستند این اتفاق می‌افتد. در این جا تمرکز ما روی پیشرفت کسب و کار است نه فقط افزایش میزان فروش. به همین خاطر ما تکنیک‌هایی را مطرح می‌کنیم که به هر دوی این‌ها کمک می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه غیرحضوری روانشناسی فروش کلیک کنید.

۱۰ راز موفقیت در کسب وکار :

1- برای موفقیت در کسب و کار ، بازار رقابت کسب و کار خود را بشناسید

اولین و مهم‌ترین ابزار پیشرفت در کسب و کار این است که بدانید با چه بازاری در حال رقابت هستید. نیاز است پیشنهاداتی را که از سوی دیگر شرکت‌ها دریافت می‌کنید به خوبی ارزش گذاری کرده و سود و زیان احتمالی را در صورت قبول یا رد این پیشنهادات پیش بینی کنید. همچنین باید بتوانید بازار رقابت را به گونه‌ای تحلیل کنید که متوجه شوید چه نوع محصول یا خدماتی کار شما را از دیگران متمایز می‌سازد و باعث می‌شود بتوانید مطرح شوید.

2- برای موفقیت در کسب و کار باید حواس‌تان به وب سایت‌تان باشد

در دنیای مدرن امروزی طراحی وب سایت اهمیت زیادی دارد. زیرا که اکثر مشتری‌های بازار قبل از هرگونه تصمیم برای خرید و فروش اول سایت‌های کسب و کار مورد نظر را چک می‌کنند. پس در نتیجه شما باید ویدیو‌ها و جدیدترین ویژگی‌ها را به وب سایت خودتان اضافه کنید تا بتوانید بیشترین میزان مشتری‌ها را به کسب و کارتان جذب کنید.

3- شنونده خوبی برای مشتری بودن یکی از رازهای موفقیت

فردی می‌تواند در کسب و کار خود به موفقیت واقعی دست یابد که دیدگاه مشتری خود را درک کند و از نگاه او به محصولات، خدمات و مشکلاتی که در کسب و کارش ممکن است بروز پیدا کند بیندیشد. زمانی می‌توانید در کسب و کارتان پیشرفت موثری داشته باشید که بتوانید تبدیل به یک شونده فعال شوید و به نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگران به خوبی گوش دهید و به طرزی سازنده از آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف‌تان استفاده کنید.

اینستاگرام علی میرصادقی

4- توجه به نیازهای مشتریان یکی از رازهای موفقیت

بهتر است چیزی را به مشتری عرضه کنید که به آن نیاز دارد تا اینکه بخواهید فقط محصولاتی راکه در دسترس دارید به آن‌ها اراِئه دهید. این کار نیازمند همان گوش شنوا داشتن است زیرا باید بررسی کنید که مشتری‌هایتان به چه نوع خدمات و محصولاتی نیاز دارند تا بتوانید کسب و کارتان را به سوی رفع نیازهای مشتری‌ها پیش ببرید.

مدیریت زمان  و تاثیر آن بر موفقیت در کسب و کار

5- هرگز نگویید زمان ندارید، بلکه زمان بسازید

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر مدیر و یا کارآفرینی باید با آن آشنا باشد. قسمت کلیدی آن اولویت‌بندی کردن کارهای شماست به این معنی که اول کارهایی که در کسب و کارتان بسیار مهم هستند را انجام دهید و سپس به سراغ کارهای دیگر بروید. همچنین دقت کنید که وقتی مشغول انجام کاری هستید روی همان کار تمرکز کنید تا بتوانید آن را به موقع به اتمام برسانید و از برنامه‌تان عقب نمانید.

6- ارائه خدمات با کیفیت یکی از راز موفقیت در کسب وکار

وقتی به مشتریان خود محصولی عرضه می‌کنید مرحله بعدی ارائه خدمات است زیرا می‌خواهید مشتریان‌تان و کسانی که با کسب و کارتان در ارتباط هستند راضی باشند و باز هم بخواهند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. به همین دلیل نیاز است خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیتی بالا برخوردار باشند این موضوع در نهایت باعث می‌شود اسم و برند کسب و کارتان سریع‌تر مطرح شود.

7- در جریان شبکه‌ها و زنجیره‌های کسب و کار خود باشید

ارتباطات شبکه‌ای به طور یحتمل یکی از تکنیک‌های جهانی موفقیت در کسب و کار است. این تکنیک بر روی این اصل استوار است که خدمات حرفه‌ای که منجر به تصمیم گیری خرید می‌شود ریشه در ارتباطات انسانی دارد و یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود بخشیدن این ارتباطات، ایجاد شبکه است. سعی کنید شبکه‌ای از ارتباطات در کسب و کار خود ایجاد کرده و آن را حفظ کنید. این کار باعث می‌شود در جریان جدیدترین پیشرفت‌های کاری قرار بگیرید و از تجربیات دیگران در کسب و کارتان بهره ببرید. همین طور باعث می‌شود به کسب و کارهای افراد دیگر هم کمک کنید که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصاد کشور شده و در آخر کار خودتان نیز رونق می‌گیرد. تا جایی که می‌توانید و زمان به شما اجازه می‌دهد در رویداد‌های حیطه شغلی‌تان شرکت کنید و در صورت امکان شما نیز رویدادی هدفمند تشکیل دهید تا این زنجیره ارتباطی گسترش پیدا کند. زیرا نشستن در یک دفتر کار و فکر کردن به روش‌های جدید کسب و کار نمی‌تواند به تنهایی به شما کمک کند پس لازم است از نظرات صاحبان مشاغل دیگر نیز کمک بگیرید. تکنیک‌های شبکه دیجیتال هم امروزه می‌توانند کمک زیادی به صاحبان کسب کنند چرا که هم از نظر مالی و هم زمانی به صرفه‌تر هستند. اما در هر صورت برای ایجاد یک شبکه مطلوب نیاز دارید مقدار قابل توجهی از زمان‌تان را به این کار اختصاص دهید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

کارگاه روانشناسی فروش

کارگاه روانشناسی فروش

8- روی موقعیت‌های خوب احتمالی متمرکز شوید

خوب است که لیستی از کسانی که ممکن است در آینده با آن‌ها کار کنید تهیه کنید و هر چند وقت یکبار به سراغ لیست خود بروید و چک کنید که چه تعداد از این موقعیت‌ها به معامله منجر شده و چه تعداد خیر. با این کار حتی می‌توانید تشخیص دهید چه افرادی تمایل بیشتری دارند با شما کار کنند و دارای چه شخصیتی هستند. بنابراین پس از مدتی می‌توانید رفتارهای مشتریان خود را پیش بینی کنید و درآمد خود را بسیار افزایش دهید.

تبلیغات هدفمند و تولید محتوای مناسب و تاثیر آن بر موفقیت در کسب و کار

9- تبلیغات هدفمند داشته باشید

همه ما دوست داریم به طور مستقیم و از طریق اسپانسر تبلیغات انجام دهیم و کسب و کارمان را رونق ببخشیم. متاسفانه نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات بطور مستقیم و بیش از حد در موفقیت کسب و کار نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه فقط زمانی که شما تبلیغات را با تکنیک‌های دیگر ترکیب می‌کنید می‌توانید موفق شوید.

10- تولید محتوای مناسب با کسب و کارتان داشته باشید

در این جا تکنیک این است که با تولید محتوای مناسب در بستری هم چون وب سایت و شبکه‌های اجتماعی حیطه تخصص خود را برای خریداران احتمالی آشکار کنید. با تولید محتوای گفتاری، متنی و یا رسانه‌ای می‌توانید به عموم بگویید چه محصولات و یا خدماتی عرضه می‌کنید و آن‌ها نیز می‌توانند متناسب با نیازشان از کسب و کار شما بهره بگیرند. در دهه‌های قبلی تولید محتوا بیشتر به صورت متنی بود و یکی از ارکان اصلی تکنیک تولید محتوا به شمار می‌رفت. اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی این تکنیک تغییر شکل پیدا کرده است. با ظهور ارتباطات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی اکنون آسان‌تر و سریع‌تر می‌توانید کسب و کارتان را با مشتری‌هایی که نیازمند تخصص شما هستند هماهنگ کنید.

موتورهای جستجو سرعت کار را بسیار افزایش داده‌اند به طوری که افراد و کسب و کارها‌ی مرتبط به راحتی همدیگر را پیدا می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود درآمدزایی بیشتر شده و در کسب و کارتان سریع‌تر موفق شوید. وبینارها موجب شده که سطح مهارت‌های گفتاری صاحبان مشاغل افزایش یابد و وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها باعث حضور 24 ساعته شما در این بازار می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی هم در کنار این‌ها موجب می‌شود به بازار بی‌نهایت بزرگی دست یابید که پر از موقعیت‌ها‌ی خوب برای موفقیت در کسب و کار شما است. اما به این نکته هم باید توجه داشته باشید که این پیشرفت‌ها در عین حال که سطح کار شما را افزایش می‌دهند می‌توانند شما را وارد یک رقابت تنگاتنگ با دیگر کسب و کارها کنند. ممکن است خودتان را در حال رقابت با تخصص مشاغلی بیابید که قبلا از وجودشان هم اطلاع نداشته‌اید. به همین دلیل نیاز است از چالش‌هایی که ممکن است در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان قرار گیرد آگاه باشید تا بتوانید به موقع از این چالش‌ها فرصت‌های شغلی بسازید.

نگاهی پایانی به 10 راز موفقیت در کسب و کار

برای اینکه بتوانید در کسب و کارتان موفق شوید تکنیک‌های دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید هر روشی که برای کسب و کارتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که این تکنیک‌ها متناسب با تجربیات شخصی شما طراحی نشده‌اند بلکه متناسب با نیاز مشتریانی که در بازار کسب و کارتان وجود دارند ایجاد شده‌اند تا شما بتوانید با استفاده ار آن‌ها در حیطه شغلی‌تان موثرتر، قوی‌تر و موفق‌تر شوید.

دوره جامع رهبری و لیدرشیپ
کتاب۱۳
پرفروش‌ترین رمان کشور (کتابراه)
ستایش شده توسط دو تن از نویسندگان بزرگ جهان
ترجمه شده به دو زبان عربی و انگلیسی
نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.